Jump to content

Betaling med Dankort, Mastercard og Visa hos Ewire - uden registrering


presta-dyr

Recommended Posts

Ewire har ændret deres system, så kunden nu kan betale uden at registrere sig hos dem. Ved at ændre lidt i ewire-modulet, kan man overføre kundens e-mail-adresse fra PrestaShop, så det bliver strømlinet. Jeg har vedhæftet mit tilrettede modul.

 

Som sikkerhedsforanstaltning sender Ewire en SMS med en kode ved betalingen. Måske det kan få nogle kunder til at hoppe ud (som med 3D secure), men det er trods alt en lille ting.

 

/Kjeld

ewire_2.3a.zip

Link to comment
Share on other sites

Ok er ved at starte 2 shops op og har derfor tilmeldt mig ewire, for også at kunne tage imod Dankort, men kan ikke få modulet til at virke.. er sikker noget jeg gør galt men kan altså ikke få den til at gå i gennem til ewire.. alt er sat op i modulet korrekt. domæner er også sat op hos ewire.. kommer med følgende fejlmeddelse:

Payment failure.
See error below, please contact shop owner regarding this.

Error message: Transaction Check failed

Contact shop

i adresse linien står følgende:
/modules/ewire/validation.php?oid=9&status=616b5940be86c327aaa5090f50c061f5&errorMessage=currency+is+invalid

er sat til danske kroner...

noget andet er hvorfor installeres ewire modulet under andre moduler og ikke under gateways.. så man kan stille den op under payment..?

Skal lige nævnes at jeg kører prestashop via egen server hostet i tyskland.. men det skulle ikke være et problem.. syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

SHIT... ja kunne være derfor ewire ikke siger der findes et modul... hmm må nok vente så til de kommer med et modul de siger inden længe.. vil ikke installere 1.3 når det er nye shops.. det vil vist være at gå tilbage selv om 1.3 virker til at køre godt..
bliver ewire modulet installeret korekt i 1.3? under gateways?

men lader det lige komme an på en prøve installere lige en 1.3 version og ser om det er bedre.. så vi er sikker på det er problemet.

UPDATE: Det gamle ewiremodul her fra forumet virker på 1.4 så er sikkert et eller andet med den ændring der er lavet i modulet.

Link to comment
Share on other sites

Så har jeg fundet fejlen modulet virker udemærket var på grund af at cache filsystem var sat til on i admin/preformance

Hvorfor det så ikke lige vil kører med det er så en anden sag..

Har så testet det lidt med nogle småbeløb og det virker ok.. dog har jeg 1 gang ud af 3 gange oplevet at man ikke fik sms kode.. håber det er en enlig svale. er der andre der har oplevet at sms udebliver?

men ellers virker modulet altså også på 1.425

ang. udbetaling fra ewire til bankkonto kan man ikke sætte den til manuel.. ? er lidt dyrt at give 10kr pr uge så længe der ikke er ret mange kr på kontoen...

tak til presta-dyr for et god ændring af modul.. vender nok snart tilbage til dig ang GLS modul...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ewire har ændret deres system, så kunden nu kan betale uden at registrere sig hos dem. Ved at ændre lidt i ewire-modulet, kan man overføre kundens e-mail-adresse fra PrestaShop, så det bliver strømlinet. Jeg har vedhæftet mit tilrettede modul.<br/><br/>Som sikkerhedsforanstaltning sender Ewire en SMS med en kode ved betalingen. Måske det kan få nogle kunder til at hoppe ud (som med 3D secure), men det er trods alt en lille ting.<br/><br/>/Kjeld

 

Hej Kjeld,

 

Det lyder spændende med modulet, jeg kan dog ikke downloade det, er det kun hos mig der er en fejl, ellers må du gerne uploade det igen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger pt. Moneybookers, men det irriterer mig lidt, at man kunderne skal oprettes og indtaste deres fødselsdato. Derfor lyder det umiddelbart som en plan, at skifte til at bruge Ewire - også fordi Dankort ikke behøver at være Visa-Dankort. Men er der andre fordele - er det dyrere end Moneybookers?

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev til Moneybookers, at det ikke var godt, at kunderne skulle indtaste fødselsdato. Så fjernede de det.

 

Moneybookers har forskellige gebyrer afhængigt af, hvor heldig man har været (jeg giver f.eks. 1,79 %). Hvis man kigger på de gebyrer, der er nævnt på de respektive hjemmesider, er Ewire lidt billigere end Moneybookers (1,10 kr + 2,45 % vs. 1,30 kr + 2,90 %).

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg skrev til Moneybookers, at det ikke var godt, at kunderne skulle indtaste fødselsdato. Så fjernede de det.

 

Moneybookers har forskellige gebyrer afhængigt af, hvor heldig man har været (jeg giver f.eks. 1,79 %). Hvis man kigger på de gebyrer, der er nævnt på de respektive hjemmesider, er Ewire lidt billigere end Moneybookers (1,10 kr + 2,45 % vs. 1,30 kr + 2,90 %).

 

/Kjeld

 

Tak kjeld,

 

Jeg synes umiddelbart også at ewire virker mere dansk.

 

F.eks når man modter en kvittering via moneybookers står beløbet også i us dollars, og når ewire samtidig er lidt billigere må det komme an på en prøve :-)

Link to comment
Share on other sites

F.eks når man modter en kvittering via moneybookers står beløbet også i us dollars ...

 

Gør det?! Så vil jeg også springe fra - det har jeg ikke opdaget, og det lyder umiddelbart underligt..

 

Skal man oprette en erhvervskonto ved Ewire? Kan se det koster knap 400 kr. Skal man have CVR-nummer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg springer lige på her, håber ikke at det gør noget.

 

eWire ser interessant ud. Men fungerer de otimalt i forhold til PBS-reglerne? Altså f.eks. når en kunde godkender en transaktion; hæves beløbet først på kundens kort, når jeg går ind og godkender transaktionen (altså flytter beløbet til min egen eWire-konto)?

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Sund-og-smuk.dk: Mine transaktioner hos Moneybookers er i DKK. Moneybookers er britisk, så det ville da være sært, hvis det var i USD.

 

Nondo: Ja, du skal have en EasyBiz-konto (eller Pro).

 

NickKK: Ja, pengene trækkes først, når du godkender transaktionen.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Spændende med en "ny" dansk betalingsmulighed.

 

Jeg anvendte Moneybrookers i et par måneder, men fravalgte det, da jeg oplevede "mange" kunder som ikke kunne aflægge en ordre grundet 3D sikkerhedskoden. Dertil kom, at jeg ikke selv kan købe via Moneybrookers da jeg ikke kan huske den MB pinkode jeg lavede for snart meget lang tid siden.

 

På trods af ovenstående har jeg stadig utrolig svært ved at se hvorfor nogle anvender Moneybrookers - når nu der findes Paypal betaling uden påkrævet login.

 

Så for mig at se står valgtet nu mellem Paypal og ewire (har ingen erfaring med ewire). Desværre lyder det til at ewire har "opfundet" en ekstra sikkersforanstaltning - sms tjenesten. Det er selvfølgelig indlysende hvorfor de har valgt at fokusere på netop sikkerheden, men i mine øjne er disse ekstra sikkerhedsforanstaltninger som gift i spindevandet.

 

Men bliver spændende at undersøge ewire og se hvor meget skade de har udrettet i sikkerhedens navn.

 

PS: Tænker ofte på at blive milionær, men ved ikke rigtig om jeg gider! Konceptet er enkelt - en betalingsmulighed uden nogen ekstra sikkerhed - ligesom NETS gør det bare uden de ekstreme startsomkostninger. Estimation: 50-60% af hele verdens nethandel indenfor 60 dage = Verdens største virksomheder 1. Apple 2. Microsoft 3. Google 4. Tues betalingsservice... Sjovt at andre ikke har fået denne indlysende ide. PS: Du må ikke sige det til nogle... :P

Link to comment
Share on other sites

Ja, 3D secure kan gå hårdt ud over konverteringsraten. Det afhænger lidt af kundesegmentet. Hvis du f.eks. sælger elektronik, kan det nok være en god idé med 3D secure eller anden sikkerhedsforanstaltning, da der er en del svindlere blandt kunderne.

 

Moneybookers er billigere end PayPal. Ja, alt er billigere end PayPal. Helt ærligt 3,4 % + DKK 2,60; det er da pebret.

 

Jeg kan se fra PrestaShops statistik, at for et halvt år siden var der 45 % af kunderne hos os, der registrerede sig, men ikke gennemførte betalingen. Dengang kørte vi med Moneybookers, Ewire og PayPal. Nu kører vi med Quickpay, Nets og Euroline, og tallet er nede på 23 %.

 

Din idé med en betalingsmulighed uden startomkostninger er set før. Da vi startede med PrestaShop (for 2 år siden) brugte vi Micropayments. Jeg mener Frank Rasmussen havde fat i noget af det helt rigtige der. 25 øre pr. transaktion og ingen startomkostninger. Og så tog de Dankort, MasterCard, Visa og American Express. Jeg ved ikke hvorfor de lukkede. Måske blev de ramt af svindel eller interne problemer.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Lige nu har jeg sat min nye lille bitte shop op med PayPal som eneste betalingsmulighed (ud over bankoverførsel), men Ewire ser interessant ud. Som jeg umiddelbart ser det, giver det mine kunder DANKORT-mulighed, uden at jeg skal igennem Tellers/Nets/PBS/DagensNyeNavn-gebyrmølle først. De 400,- i reg.gebyr er jo ikke meget.

 

Så er der minusserne med at det koster gebyret hver gang kontoen skal udlignes til banken-kontoen, men ellers ser det da fornuftigt ud.

 

Hvad mener I?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nu installeret Ewire-modulet og oprettet mig. Jeg har prøvet at køre en test-ordre, men når jeg klikker gennemfør i betalingsvinduet kommer jeg retur til en halvblank webshop med Ewire-logoet i center kolonnen. Jeg mistænker at have indtastet forkert betalingsdomæne (nondo.dk) under mit login hos Ewire - Er der nogen som ved hvad der skal skrives dér? Ordren gennemføres heller ikke i BO

 

Der kommer en e-mail fra Ewire, hvor man bliver bedt om at oprette sig hos dem. Skulle der ikke bare komme en sikkerheds-sms?

Link to comment
Share on other sites

Så modulet kører fint med 1.4.4.0 ?

 

Dén må jeg lade en anden svare på. Jeg kører selv med 1.3.6.

 

Jeg har forsøgt at lave en test med Dankort også, og der kommer jeg frem til at skulle indtaste mobilnummer. Men ordren går ikke igennem på BO og når man bliver dirigeret tilbage til shoppen, kommer man som sagt til en næsten blank webshop - se billede.

 

Nogen der ved hvad der går galt?

post-109079-0-12399000-1312441165_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Jeps :)

 

Jeg har samme problem, er der evt. en der gider at lave et test køb.

 

Jeg får følgende fejl meldelse:

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Kan det være noget med https ikke er aktiveret?

 

På forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Jeps :)

 

Jeg har samme problem, er der evt. en der gider at lave et test køb.

 

Jeg får følgende fejl meldelse:

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Kan det være noget med https ikke er aktiveret?

 

På forhånd tak

 

 

Det er ikke umiddelbart det problem jeg har. Det lyder til, at du ikke har indtastet dit domæne under dit login hos Ewire(?)

 

Jeg har kontaktet Ewire, som sendte mig et modul (2.0). Men det gjorde blot at siden blev helt blank når man kom til at skulle vælge betalingsmetode. Jeg er ved at gi' op... (SVAR FRA EWIRE: MODULET VIRKER MED VER. 1.4. OG NYERE)

Edited by Nondo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeps :)

 

Jeg har samme problem, er der evt. en der gider at lave et test køb.

 

Jeg får følgende fejl meldelse:

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Kan det være noget med https ikke er aktiveret?

 

På forhånd tak

 

 

Det er ikke umiddelbart det problem jeg har. Det lyder til, at du ikke har indtastet dit domæne under dit login hos Ewire(?)

 

Jeg har kontaktet Ewire, som sendte mig et modul (2.0). Men det gjorde blot at siden blev helt blank når man kom til at skulle vælge betalingsmetode. Jeg er ved at gi' op... (SVAR FRA EWIRE: MODULET VIRKER MED VER. 1.4. OG NYERE)

 

Jo problemet var at jeg ikke havde tastet domænet, og jeg kunne ikke finde fejl beskeden, som er i URL, jeg fik svar ved at skrive til ewire.

 

Så hvis der sidder andre, så er fejlbeskeden i URL'en, så kan du se på ewire hvad du skal gøre for at løse det.

 

Mit kører nu som smurt med version 1.3.3.

Link to comment
Share on other sites

Det nye modul, som jo så burde virke under 1.4 - er der en der vil sende det til mig? Jeg kan ikke finde det på deres supportsider.

 

Nu åbner jeg i hvert fald en erhvervskonto hos dem - og så håber jeg meget, atdet er til at finde ud af, at få modulet til at virke under 1.4.4.0. Alt andet lige betyder det jo Dankort til en relativ lav opstartsomkostning.

Link to comment
Share on other sites

Eller det vil sige, det ser da ud til, i deres prisliste, at man - som kunde - ikke kan betale mere end kr. 1000,- med et alm. Dankort, og at det koster 1,3 % for KUNDEN, hvis man skal betale mere end kr. 1000,- - som så kun kan ske med et VISA/Dankort og ikke et alm. Dankort.

 

Eller er der noget jeg har misforstået?

Link to comment
Share on other sites

Jeps :)

 

Jeg har samme problem, er der evt. en der gider at lave et test køb.

 

Jeg får følgende fejl meldelse:

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Kan det være noget med https ikke er aktiveret?

 

På forhånd tak

 

Hvis du kører 1.4 kan det være cache er sat til i Filsystem.. der fik jeg samme fejl. og du skal bare slå det fra. Med 1.3 har jeg ingen erfaringer..

 

Hvis der er nogen der har et officielt modul til 1.4 fra ewire må de da meget gerne poste det eller lige sende mig det på PM

Link to comment
Share on other sites

Jeps :)

 

Jeg har samme problem, er der evt. en der gider at lave et test køb.

 

Jeg får følgende fejl meldelse:

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Kan det være noget med https ikke er aktiveret?

 

På forhånd tak

 

Hvis du kører 1.4 kan det være cache er sat til i Filsystem.. der fik jeg samme fejl. og du skal bare slå det fra. Med 1.3 har jeg ingen erfaringer..

 

Hvis der er nogen der har et officielt modul til 1.4 fra ewire må de da meget gerne poste det eller lige sende mig det på PM

 

Jeg bruger ver. 1.3, så det modul Ewire sendte mig virker ikke. Det virker fra ver. 1.4 i følge Ewire (jeg har vedhæftet det).

 

Status hos mig er stadig, at jeg har smidt 400 kr. ud i cyberspace...

PRT_Rev3_04082011.zip

Link to comment
Share on other sites

Jeps :)

 

Jeg har samme problem, er der evt. en der gider at lave et test køb.

 

Jeg får følgende fejl meldelse:

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Kan det være noget med https ikke er aktiveret?

 

På forhånd tak

 

Hvis du kører 1.4 kan det være cache er sat til i Filsystem.. der fik jeg samme fejl. og du skal bare slå det fra. Med 1.3 har jeg ingen erfaringer..

 

Hvis der er nogen der har et officielt modul til 1.4 fra ewire må de da meget gerne poste det eller lige sende mig det på PM

 

Jeg bruger ver. 1.3, så det modul Ewire sendte mig virker ikke. Det virker fra ver. 1.4 i følge Ewire (jeg har vedhæftet det).

 

Status hos mig er stadig, at jeg har smidt 400 kr. ud i cyberspace...

Det modul som er postet her på siden virker 100% til 1.3, da Presta-dyr bruger 1.3 og hans ewire virker. har på fornemmelsen at det modul du har fået fra ewire, er et gammelt modul

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg bruger ver. 1.3, så det modul Ewire sendte mig virker ikke. Det virker fra ver. 1.4 i følge Ewire (jeg har vedhæftet det).

 

Status hos mig er stadig, at jeg har smidt 400 kr. ud i cyberspace...

Det modul som er postet her på siden virker 100% til 1.3, da Presta-dyr bruger 1.3 og hans ewire virker. har på fornemmelsen at det modul du har fået fra ewire, er et gammelt modul

 

Det er det sidste nye ifølge Ewire.

 

Presta-dyrs modul ender i en fejl på min shop. Se foto i min tidligere post #22

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg bruger ver. 1.3, så det modul Ewire sendte mig virker ikke. Det virker fra ver. 1.4 i følge Ewire (jeg har vedhæftet det).

 

Status hos mig er stadig, at jeg har smidt 400 kr. ud i cyberspace...

Det modul som er postet her på siden virker 100% til 1.3, da Presta-dyr bruger 1.3 og hans ewire virker. har på fornemmelsen at det modul du har fået fra ewire, er et gammelt modul

 

Det er det sidste nye ifølge Ewire.

 

Presta-dyrs modul ender i en fejl på min shop. Se foto i min tidligere post #22

Så har jeg testet det nye modul.. og det virker perfekt på min side. som er i 1.4.3 Det er meget anderledes end det tidligere modul. bla skal kunden nu verificere sit køb via sit Nem id. Om det så er en fordel ved jeg nu ikke.. men mere sikkert kan det vist ikke blive nu. En lille ireterende ting er at hvis man i forvejen har en ewire konto vil den kun acceptere denne og i første omgang jeg prøvede skulle jeg indtaste sms kode, som jeg aldrig har fået.. (Dette gælder åbenbart kun hvis man i forvejen er registreret hos ewire med sin email.)

 

Nondo. er du 100% sikker på du har slået cache fra i filsystem.?

Har du indtastet din forretnings side hos ewire? jeg skriver bare i formatet minside.dk

nondo kan du ikke oprette en vare der ikke koster noget særligt.. så vil jeg gerne prøve din ewire... og se hvad der sker.. skriv lige din forretnings url

 

Modulet installeres også nu i betalings gateways.

 

Men om det at man skal bruge sit nemid er så smart ved jeg ikke.. kræver jo at kunden har sit pap kort ved hånden når de køber en vare... måske man skulle skrive det under Ewire logo, og så reklamere med at det er den mest sikre netbetaling der findes... er jo næsten umulig at lave svindel der..

Link to comment
Share on other sites

Nu fik jeg smidt modulet ind og lavet et par testtransaktioner. Det ser umiddelbart ud til at fungere.

 

MEN nu er SIDST SETE blokken forsvundet! Den er selvf. installeret og hægtet på LEFT BLOCK men den vises ikke. Jeg har prøvet at afinstallere den og flytte den til højre og tilbage igen, men intet sted vil den vise sig. Den virkede ellers fint inden jeg installerede Ewire-modulet :-(

 

Har I nogen idé?

 

Desuden kan jeg ikke få Ewire-logo-blokken til at vise sig noget steds.

 

Er helt lost - enhver hjælp modtages med stort TAK!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om cache er slået fra eller hvordan man gør dette(??) Alt er indtastet korrekt i modulet og på min Ewire-konto.

 

Test-produkt: http://www.nondo.dk/product.php?id_product=51

 

Nu har jeg prøvet at placere en ordre.. og ja du har ret du har en lidt underlig tilbage side. har du prøvet at gå ind på din ewire side og se om der er betalinger til godkendelse for alt virker umidelbart ok indtil betaling er gennemført.

 

Dog fik jeg ikke verifikations sms første gang jeg prøvede.. (Fuldstænding som da jeg prøvede 2.3a modulet på min egen side) først anden gang jeg prøvede at gennemføre betaling kom sms.. hvis dette er tilfældet vil nok 95% springe fra eller vælge en anden gateway. Et andet stort problem er at de åbenbart binder betalingkort og mobil nr til email adressen.. hvilket er en kæmpe ulempe.. feks hvis man får nyt mobil nr. fik en fejlmeddelse med at man skulle kontakte ewire for at få knyttet et nyt telefon nr til sit kort...

(Her står 99% af kunder af ) Tror vi skal have kontatet ewire.. for en forklaring på disse ting.. for hvis de virkelig mener noget med at være betalings gateway dur det ikke at de skræmmer kunderne væk med alt for mange sikkerheds ting.

Link to comment
Share on other sites

Betalingerne går igennem til Ewire, men jeg får ingen ordrer i BO.

 

Men ja, der er alt for mange underlige ting som kunden skal tage stilling til.

Ja prøv lige at kontakte Presta-dyr med en pm da jeg ved han har modulet til at virke på 1.3

har du husket at sætte et emne.. feks (order) i dit ewire modul?

 

Ja er også bange for at de gør det alt for omstænding at betale.. og når vi så tilbyder andere gateways feks paypal bruger de den. Ved paypal er det bare pisse omstændig at få penge tilbage til sin bankkonto... når man har en forretnings konto... skal have min buisness konto lavet om til en premiere konto da de åbenbart ikke kan udbetale til en personling konto når man har en buisness konto...

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger version 1.3.3 og det fungere ikke som det skal.

 

Når man gennemfører en ordre, får man en mail at man skal oprette en konto hos ewire.

 

Jeg har forsøgt at gennemfører en ordre på 4 kr., men hos ewire står der 65,- kr. når jeg skal til at gennemfører ordren?

 

Er der nogen der bruger version 1.3 hvor det virker perfekt?

Link to comment
Share on other sites

Nondo: Jeg har bare indtastet min shop URL (http://www.fitdeck.dk) som betalingsdomaine - og det virker

 

Kjeld: Hvis en kunde vælger ewire, men senere fortryder (når de befinder sig på ewire's betalingsside) så ryger de tilbage til min shop og får meldingen, på en delvist blank skærm:

 

Payment failure.

See error below, please contact shop owner regarding this.

 

Error message: Transaction Check failed

 

Contact shop

 

Er det meningen og kan det rettes?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har nyeste version (1.4.4.0 på nuværende tidspunkt) og har smidt det nyeste modul ind (med venlig hjælp fra Jan, tak) og det fungerer fint - ordrerne triller ind stille og roligt :-)

 

Jeg kunne dog godt tænke mig, at Ewire sendte en statusmail f.eks. 1 gang i døgnet - men måske er det bare mig, der ikke har fundet ud af at slå sådan noget til?

 

I øvrigt; hvor slår man advisering til i shoppen, så Prestashop selv mailer til mig, når der bliver lagt en ny ordre?

 

På forhånd tak for hjælpen!

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Jeg anvender version 1.3.1.1 og modulet virker egentlig fint nok - ordren går igennem hos Ewire MEN ikke i Backoffice.

 

Dvs. at jeg ikke modtager nogen bekræftelses mail fra hverken Prestashop eller Ewire. Dermed er det umuligt at gætte hvornår man får en ordre.

 

Jeg har skrevet til Ewire med problemet og spurgt om de ikke kunne sende en mail, men de svarede at Ewire ikke er en webshop men en betalingsservice. Eller sagt med andre ord - de er pisse ligeglade!

 

Som flere har påpeget så er det SMS validering noget skidt. SKIDT! Får man tastet et forkert kortnummer og angivet sit mobil nummer, så kan man ikke rette i kortnummeret og anvende sit mobilnummer igen.

 

Endvidere tillader Ewire ikke at en bruger har fx to visakort, da man således også skal have to mobiltelefoner. Jeg skrev til Ewire om de ikke kunne se et problem i dette, men de svarede at folk kun har et visakort pr. person, så det var ikke et problem.

 

Jeg ved ikke hvilket land deres support sidder i, men de lever i hvertfald ikke i Danmark!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fitdec.dk

Du har helt ret vedr ewire og kundeservice.. de opfører sig desværre som om de er apple eller lignende..

Jeg fatter simpelthen ikke hvorfor de ikke ønsker kunder til deres betalings gateway, men måske de lever af de penge vi smider ind til dem for oprettelse.

Den nye version til 1.4 shops.. fungere tilfredsstillende, men rigtig hvis folk har flere kort eller email adresser har du et problem. feks.. hvis jeg nu har en ewire konto med et Visakort tilknyttet.. jeg finder så et produkt på en side, vil gerne købe det med mit MasterCard, får jeg en fejl med at et visa kort allerede er tilkyttet min email... og derfor ikke kan benytte det andet kort. ok jeg kan så ændre min email til en anden (Hvis jeg da lige har en ) Men her står 99% af kunder af. Ewire det dur altså bare ikke at gøre betaling til en videnskab. Det har hjulpet meget at de i den nye version har skiftet SMS ud med NEM ID, hvis da lige kunden har papkortet parat når de bestiller. Dog hvis du har en ewire konto skal man stadig bekræfte via sms.. som kan tage op til 12 timer om at komme frem...(har jeg oplevet under test 2 gange) der har 101% af alle kunder forlængst stået af og fundet en anden shop....

 

Har også via mine tests på fornemmelsen at ewire stadig lidt tvinger kunder til at oprette en ewire konto.

 

Ved ikke om jeg har ret i følgende men i min test så det ud som om at jeg ikke kunne bruge mastercard anden gang jeg prøvede at bestille via en anden email end jeg brugte første gang jeg bestilte med mastercard (Selv om kortet ikke er tilknyttet en ewire konto) Det vil faktisk sige at kunder ikke kan bruge deres kort mere hvis de skifter email. fik en fejl besked at jeg skulle kontakte ewire for at ændre email ved dem, men kortet er altså ikke knyttet til en ewire konto... måske de faktisk skjult registere kortet til en bestemt email alligevel.. OM IGEN EWIRE DET DUR IKKE!!!

Hvis vi alle her på forumet skrev en fælles email til ewire med vores problemer og vores underskrifter kunne det måske være de ville tage os seriøst. Hvis i er interesset i at vi laver et fælles brev så giv mig lige en PM.

 

Vil utrolig gerne have folk til at benytte Ewire på mine shops, da det er Dansk kan tage dankort og lidt billigere end Paypal

Men fakta er at 90% stadig bruger Paypal.

Link to comment
Share on other sites

@Aupino:

 

God ide - jeg vil gerne være med i et fælles brev. Men det vildeste er stadigvæk, at Ewire tilsynladende mener at disse ekstra sikkerhedstrin som SMS verfikation og Nem ID er noget vi webshopejere efterspørger. Det er jo vanvid! Jeg kender ikke en eneste e-købmand som ønsker at gøre betalingsprocessen kryptisk og beværlig.

 

På side 1 i alle e-handel bøger står der jo at netop betalingsprocessen er vital og skal holdes SIMPEL!

 

Og lige et sidespørgsmål: Har I også problemer med at Prestashop ikke registrerer ordre som er betalt med Ewire og dermed ikke sender en bekræftelses mail? Eller er det blevet rettet i modulet til 1.4?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er med på et fælles brev! NemID og SMS og hvad har vi... jeg kunne måske forstå det, hvis det var for beløb højere end et bestmt tal, f.eks. kr. 5.000,-, men alt derunder skal da bare igennem betalingsprocessen så nemt og smertefrit som muligt.

 

Hvis ikke Ewire får lavet det nemmere for kunden - og begynder at lytte lidt mere til os kunder - så skyder de sig selv i foden på sigt. Vi står jo bare af og det begynder at rygtes, at Ewire er alt for besværligt og kundefjendsk.

 

Jeg mener, man læser jo ofte på diverse forums, om folks erfaringer, INDEN man benytter et nyt produkt som f.eks. Ewire eller Prestashop.

 

 

Men ja - jeg bruger 1.4.4.0 og det nye modul og jeg får ikke nogen mail, når en ny ordre er lagt.

Så der er vist et eller andet galt...

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke at i ikke får email om modtaget betaling ved ewire.. får ikke nogen fra ewire.. men får 1 email fra prestashop 1. ny ordre jeg kan så gå ind og se at de har betalt med ewire under orders.

 

Må være i bo i mangler at tilføje noget.. får i mail fra prestashop ved paypal? eller får i bare den som paypal sender ud?

 

Tak for jeres indlæg ang ewire... håber vi kan samle 10-15 stykker inden vi skriver til dem... måske vi endda kan være heldige at ewire ser de her indlæg vi skriver...

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg får en mail fra Prestashop når kunderne betaler med PayPal og alle andre løsninger, men ikke Ewire.

 

I prestashop fremgår det ej heller at kunden har betalt sin ordre - så det er nok der fejlen ligger!

 

NB. Anvender det modul Kjeld har upladet i post #1 og anvender PS 1.3.1.1

Link to comment
Share on other sites

Lyder til, at man skal holde sig langt væk fra Ewire (eller det vil jeg i hvert fald gøre). Moneybookers virker, men har sine ulemper. Hvis jeg på et tidspunkt skal tilbyde alle kort i én løsning bliver det hos Quickpay - det eneste der afholder mig lige nu, er ikke Quickpay selv, men det høje årlige gebyr hos Nets/Teller, det kunne være fedt, hvis der ikke var monopol på denne del.

Link to comment
Share on other sites

For lige at holde den tråd i live skiver jeg lige en opdatering.

 

Tror kun vi er 4-5 her som åbenbart bruger Ewire eller også er alle andre godt tilfreds, med modulet og deres service. Hvis der ikke er flere tror jeg vi må opgive at påvirke Ewire i samlet flok.

 

Lige en update vedr nyeste modul. Lader til at mine kunder i højre grad bruger ewire nu da NEM id skal indtastes isteden for SMS. Men problemere opstår også først senere.. hvis de feks skifter mail i mellemtiden.

Link to comment
Share on other sites

Det virker fint på Netstrømpen. Men det undrer mig, at du siger, Ewire benytter sig af NemID. Som jeg ser det, er der 2 scenarier:

 

  • Dankort: Bekræftelse med SMS.
  • MasterCard/Visa: Bekræftelse med 3-D Secure.

3-D Secure fordrer, at du logger ind til din netbank. Og det kræver som bekendt NemID. Men det ville jo have været endnu smartere, hvis Ewire generelt brugte NemID til bekræftelse.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Er det nyeste officielle modul fra ewire (kun til 1.4), hvor der udelukkende bruges NemId til nye kunder. dog hvis du har en ewire konto skal du stadig bekræfte via sms. Måske det vil være en god ide hvis du tilføjede dette modul i første post i tråden. link til modulet er i post 30 fra Nondo

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så løb jeg ind i den første kunde, med det problem vi tidligere har beskrevet er en svaghed ved ewire. Kunden havde i forvejen en ewire konto, men har i mellemtiden skiftet mobil nr, og da hans gamle mobilnr er tilknyttet hans visakort kan han ikke betale. Kunden var dog så flink at skrive til mig med problemet, da han troede jeg kunne rette det. Men det har jeg selvfølgelig ingen mulighed for, ud over at henvise til ewire. Heldigvis betalte kunden med paypal efter jeg havde forklaret ham problemet. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hej Alle

 

Jeg kan læse her at der er forskellige oplevelser af Ewire. Jeg bruger idag Paypal og det virker 100% uden problemer. Dog tiltrækker det mig selvfølgeligt at der er penge at spare ved Ewire, men besparelsen kan selvfølgelig være dyr hvis der er mange problemer.

min shop kører Version 1.2.5.0 - 2.266s...... er der nogle der har nogle oplevelser på en tilsvarende

 

på forhånd tak

 

/Jens

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vil lige informere om at jeg i min vrede over ewire fattede knoglen og ringede til dem, for at beklage mig over deres system og få en forklaring på de forskellige fejl som til tider opstår ved dem. var af den overbevisning at de nu brugte NemId ved køb. men har så haft nogle kunder som beklagede sig over de ikke fik sms kode. og så var jeg forvirret.

Ewire siger nu at hvis beløbet er under 1000kr bruger de sms kode. og over 1000kr Nemid. Det holder bare ikke for jeg har selv set beløb på 300kr hvor de krævede NemId. Så er åbenbart tilfældig hvad de vælger.

Ewire sagde at de aldrig før havde fået nogle tilbagemeldinger om at systemet ikke fungerede optimalt, og de var meget lydhøre over for forslag. De havde feks. aldrig hørt at folk ikke fik SMS kode selv om jeg personligt ved mine test ser det mere som undtagelsen at man får SMS kode straks.. i de fleste tilfælde kommer den først flere timer efter.

Hvad er jeres erfaringer???

 

Overvejer seriøst meget at gå over til epay og nets løsning med Dankort. Kan ikke leve med usikkerhed i betalings løsningen.

Kikkede på min log over ewire og så at id nr var ca 8 gange højre end de transaktioner som er gennemført.. gud ved hvor mange kunder der er smuttet der.

Link to comment
Share on other sites

De kunder vi har, lader sig nemt "slå ud". Så bare det, at der skal sendes en SMS, ville vi tabe kunder på. Det er jo ikke så mærkeligt, at Ewire vil sikre sig mod svindlere, men det gør desværre, at andre løsninger er mere attraktive.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Keld

Hvorfor bruger du ikke nets på begge dine sider? ser ud som om det kun er butikki, du bruger nets på og ewire/paypal/moneybookers på Netstrømpen. Kører du det som 2 forskellige firmaèr? Jeg har brug for at kører det på 2 forskellige domæner og ser ud til at man godt kan få den løsning via epay. men er det et problem med Nets? Selvfølgelig overholder begge sider krav fra nets. men kan man gøre det med kun 1 indløsnings aftale? Er jo lidt dyrt hvis man skal have 2 indløsnings aftaler

Link to comment
Share on other sites

Prestafan1234

Jamen hvis du har ret, er mit problem løst. da det er helt de samme varer jeg sælger fra begge sites.. ud over det ene har flere vare som ikke er mit eget brand. Men har læst i nogle blogindlæg at Nets er meget skrappe.. bla hvis man ændre vare sortiment væsentlig skal man have ny indløsnings aftale.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg bringer lige denne tråd på banen igen.

 

Jeg kan huske, at jeg i starten manuelt skulle gennemføre betalinger via mit login hos Ewire (eller var det i BO på Prestashop?). Nu gennemføres alle betalinger automatisk, og så er jeg tilbage ved, at betalingen trækkes før afsendelse - medmindre jeg er giga-hurtig...

 

Er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre det manuelt igen?

Link to comment
Share on other sites

Det gør du inde i Ewire modulet..

Vi lige sige at efter jeg har fået Nets på dankort og euroline på andre kort. bruger 90% nu det. og ca 8% paypal og de sidste 2% er så ewire.. så tror jeg nedlægger den mulighed. da det jo koster 10kr pr uge i overførsel hvis ellers der har været nogen omsætning. Ved nets er det dagen efter omsætningen går ind. og euroline 2 dage uden nogen overførsels gebyr.

Link to comment
Share on other sites

Aupino, jeg har kigget lidt på Eurolines site, men kan finde nada om priser og oprettelse. Hvad koster det?

 

Jeg er ved at være træt af eWire og PayPal - så vil nok oprette Nets med Dankort via Epay og så evt. Euroline på de andre kort.

Link to comment
Share on other sites

Nickk Det er fordi euroline har individuel vurdering af alle aftaler, Men kan sige så meget at det ikke koster noget i oprettelse, hvad du skal betale i gebyr i % er ud fra en vudering af hvad du sælger og hvor stor en del der er danske og udenlandske kunder. Epay skriver du skal regne med 2% kan sige så meget at jeg fik en aftale et godt stykke under de 2%.

Du kan lige skrive en privat meddelse hvis du vil have email til ham der sidder i deres danske afdeling med aftaler.. Jeg fik en meget hurtig og god behandling

 

Ang gateway skal du overveje Quickpay isteden for epay.. hvis du både har Nets og euroline som indløser.. koster 150kr pr md uden oprettelse ved Quickpay og 299,- og 999 i oprettelse ved Epay

Link to comment
Share on other sites

Jo, men det firma jeg arbejder i er forhandler af epay, så jeg kan få den rå kostpris i stedet for normal udsalgspris. Dvs. ren Dankort koster 0,- i oprettelse og den fulde Business-pakke koster også 0,- i oprettelse :-) Og månedsgebyret for Business (med API) hos epay er også billigere - dog ikke så lav som Quickpay.

 

Nu har jeg ikke umiddelbart brug for Businnes (med API) idet jeg slet ikke har så mange transaktioner, men jeg kan jo altid opgradere, når fedtbiksen bliver stor :-) Indtil da vil jeg nok nøjes med en mindre løsning, med manuel gennemførelse af transaktionerne.

 

Min tanke er derfor:

 

Dankor/eDankort samt de almindelige kreditkort (VISA/MasterCard som de vigtigste).

 

Det kræver jo så Nets på Dankortsiden og Euroline eller Nets på kreditkortene.

Jeg opfatter det som at Euroline er billigere, i hvert fald hvad angår oprettelse) end Nets på kreditkortene, så er den mest kosteffektive løsning ikke

 

Dankort/eDankort - Nets (med epay eller Quickpay)

Kreditkort - Euroline (med epay eller Quickpay)

 

eller hvad?

 

Jeg har ikke særlig mange transaktioner og kun danske kunder. Jeg er egentlig mest stemt for at holde mig til Dankort/eDankort, men har en tanke om, at fordi en del af mine fakturaer lyder på flere tusinde kroner, er der en del kunder, der gerne vil betale med kreditkort. Jeg har det jo selv sådan, at jeg f.eks. helst handler elektronik på mit Nordea Gold Mastercard, fordi så er der 6 mdr. all-risk forsikring indbygget.

Link to comment
Share on other sites

Nemlig Nets (fordi de har monopol) og Euroline (fordi de er konkurrencedygtige). De fleste kunder hos os bruger Dankort. Og så har vi rigtig mange kunder, der bruger Visa Electron og MasterCard Debet. Men mange af vores kunder er også unge mennesker (piger). Og af og til, er der nogle få, der bruger PayPal.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyser som om Nets til kreditkort skal man holde sig fra. Der er Euroline gratis? Om det så er 1,5% eller 2% i transaktionsgebyr gør mig ikke så meget. Bare det er billigere end PayPal :-)

 

Epay er garis at oprette, når man er forhandler :-)

 

Dvs med Euroline, skal man tage fat i dem og forlange alt for intet ;-) ?

Link to comment
Share on other sites

Hæ, jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde - når jeg lige tænker på, at vi her sidder en håndfuld voksne mennesker og snakker betalingsmulgheder - på en lørdag aften :-)

 

Det lyder fint med Euroline. Jeg har bare sådan en indre købmand, som rynker brynene, så snart et firma ikke vil reklamere åbent med priser og den slags. Kender I ikke det, at komme ind til en indvandrerkøbmand og skal spørge om prisen på alt, og så gå derfra med visheden om, at man har betalt dobbelt så meget som andre?

 

Hvis der er nogle flere af jer, der benytter Euroline, kunne I jo skrive satserne her, så er det nemmere for os, der ikke har Euroline, at bedømme hvad gennemsnittet er.

 

Det må være noget med

 

Kun dansk eller dansk+udenlandsk

Hviletid før man får frigivet pengene

Gebyrsats

 

/Nick

Link to comment
Share on other sites

Nickk

 

Tror faktisk ikke den pris de giver dig er til forhandling. De giver jo bare en pris ud fra deres risiko vurdering. sider der sælger dyrt elektronik. har jo flere svindel forsøg, end en side der sælger slikkepinde til 1kr stykket. Mener faktisk også nets har forskellige priser ved kreditkort. ihvertfald om det er dansk udstedt eller udenlandsk. Har læst om skræk eksempler ved nets hvor de krævede bankgarantier på flere hundrede tusinde kroner for en aftale.

Link to comment
Share on other sites

Net har kun faste priser som fremgår af deres prisliste. At de så ved nogle typer kunder vil forlange en banksikkerhed, er noget andet.

 

Det, der irriterer mig ved Euroline er, at de skjuler deres priser. Det virker straks fordækt, når nogle ikke vil annoncere priserne åbent.

Link to comment
Share on other sites

Nickkk

 

Hvis Max 3,75% er en fast pris ja så har de. men det nægter jeg at tro på de tager ved alle.

Men hvad skal jeg sige.. hvis du hellere vil give 3500kr i ansøgningsgebyr og 1000kr i årsgebyr.. og så Max 3.75% så vælg Nets.

 

Syntes faktisk det er en ret fair måde. således betaler butikker med en lille svindel risiko ikke for de butikker der har en stor risiko. Men selvfølgelig kunne de jo skrive fra 1.3% til 4% hvis det var bedre.

 

Lige en anden ting alle euroline betalinger går gennem nets.. så kræver at man har et Tof nr ved nets. Dette kan man dog godt få, uden at have en aftale om Dankort.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg kan varmt anbefale Euroline... jeg snakker godt sammen med en der hedder Jannie

 

Hele det der med risiko vurdering synes jeg er lidt noget fis...

 

hvis der foregår svindel fra en kunde (med stjålet betalingskort) så er det forretningen der får tabet + 250kr i gebyr fra Nets pga. tilbageførsel... weee.. tak for det...tak for at Nets betalingssystem fejler i sikkerheden og VI som butik skal bøde for det...

 

Det man så skal give hos Nets i sikkerhedsstillelse er jo for at sikre at man ikke omsætter for en million og så er smuttet dagen efter...uden noget til kunderne (for Nets skal jo have deres sikkerhed, men skal butikken have nogen sikkerhed? Nej da...) - vi skulle give 100.000 i sikkerhed hos Nets pga. vi sælger IT udstyr...

 

hader Nets' monopol og deres måde at agere på...(hvert år siger de at svindelen ikke udgør et problem, men det er jo klart når der INTET tab er forbundet med det for deres vedkommende, tværtimod en ekstra indtjening på 250kr pr chargeback)...

 

Jeg har stort set kun positivt at sige om Euroline, især den meget attraktive aftale som vi fik...0kr i oprettelse, meget lavt betalingsgebyr (pga. meget høj årlig omsætning) ligeledes er vores kontaktperson altid til at få fat på, svare hurtigt og er meget serviceminded

 

Eneste minus er ved Euroline at de sender en samlet betaling som dækker flere betalinger, det giver lidt bogføringsudfordringer, til forskel fra Nets som sender én overførsel pr. transaktion hvilket gør at man elektronisk kan udligne betalinger... (bank vs økonomisystem) - men det er også eneste minus ved Euroline.

 

jeg er dog absolut ikke i tvivl.. skulle jeg åbne en ny butik idag, så ville jeg vælge Epay og kun Euroline, så acceptere de 8% af befolkningen som kun har rent "Dankort" og ikke "Visa/Dankort"

Link to comment
Share on other sites

Hej Dion

 

Jeg er ganske enig i din kritik af Nets. Og så nævnte du ikke engang, at man får lov at betale et gebyr på 3500 kr. for at ansøge om modtagelse af internationale kreditkort (Visa, MasterCard). Og hvis Nets ikke synes man er værdig, er gebyret tabt!

 

Vi bruger også Euroline. Bemærk, at lige efter den første i måneden, modtager du en opgørelse over foregående måneds transaktionsgebyrer. Den kan du bruge til dit regnskab på linie med opgørelsen fra Nets.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Giver jer alle ret i at Euroline er bedst til Mastercard og Visa Electron samt udelandske kredit kort. Er dog lidt forundret over hvor lille en del af vores salg der egentlig er med disse kort.. tror kun det er ca 10-12% resten er enten VisaDankort eller rent Dankort.

 

Ville ønske at Euroline brugte samme afregnings måde som Nets. med en samlet regning pr md. som de så trækker automatisk fra ens konto.. Giver en hel masse regnskabs arbejde hvis man løbende skal have sine konto`er til at stemme og det skal man jo faktisk..

 

aupino

Link to comment
Share on other sites

Hej Aupino, husk at Visa/Dankort sagtens kan bruges ved Euroline, der benytter det jo så bare Visa delen ;-)

 

sidst jeg snakkede med Euroline der meldte de ud at det var cirka 8% af befolkningen som kun havde rent Dankort og ikke Visa/Dankort...

 

jeg er dog helt enig med afregningsmetoden...

 

det bedste bogføringsmæssigt er klart 1 indbetaling = 1 faktura :-)

 

det kan man desværre ikke få til at gå op med Euroline, andet end at så skal man benyttes Euroline's CSV filer som Kjeld også nævnte, disse giver en oversigt over hvilke transaktioner den givne indbetaling dækker...

 

men stadig så ville det være bedst med 1:1... når det er sådan så kan man autoudligne ;-) det er meget rart når man har omkring 12.000 indbetalinger årligt...

 

jeg har snakket med dem om denne "problemstilling" men indtil videre så kunne de ikke gøre noget andet end at tilbyde brutto indbetaling hvilket hjalp en anelse...

 

det betyder i praksis at istedet for at man får en samlet indbetaling - gebyret, så får man nu bare en samlet betaling på de transaktioner der har været på de fulde beløb, og hver måned får man så en faktura på gebyrerne for den forgangne måned ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...