Jump to content

Erfaring ønskes: Fragt opsætning private/erhverv


Homeshop.dk

Recommended Posts

Hejsa
Jeg skal snart til at have ændret mine fragtbetingelser og har lavet en ny aftale med Danske fragtmænd.

Men jeg er nød til at have to fragtpriser en til private og en til erhverv

Er der en smart måde at gøre dette på ?

Her tænker jeg sådan man undgår at private vælger - erhvervs prisen da den er billigere men stadig skriver privat leveringsadressen ind ?

Der skal være tillæg på kr. 50,- for alle privat leverancer - og som jeg ser det er det bare at lave to grupper
1. privat levering / omdeling
2. levering erhverv / omdeling
som så folk kan vælge hvilken de ønsker at benytte

Kan man evt. "klone" erhvervs leveringen i prisdiagremmet og bare lave gebyr på kr. 50,-
Jeg modtager gerne alt feedback jeg kan få
Thomas

PS. Ligenu kører jeg fragt på kr. 49,95 på alle leverancer op til 31 kg men overvejer også at hæve den til f.eks. 59,95 hvad er jeres erfaringer med porto - er den sidste 10'er ikke ligegyldig for kunden?

Link to comment
Share on other sites

Undskyld mig, hvis jeg svarer forkert her, eller er uvidende.

Leverer Danske Fragtmænd ikke også til private adresser?

Så hvad er problemet.

Eneste forskel er at der skal moms på Danske Fragtmænd. Det skal der ikke på PostDanmark.

Men når du vil benytte Danske Fragtmænd, så har det vel noget med vægten at gøre.

Og det kan du styre i dine carriers.

Jeg gør selv det, at hvis vægten er under 1 kg. så vil jeg sende med brev. Når vægten er over 1 kg. kan kunden vælge PostDanmark pakke uden og med omdeling. Alt dette er styret ud fra vægt.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Om den sidste 10'er er ligegyldig for kunden tror jeg ikke. Personligt er jeg meget fragt bevidst når jeg handler på nettet, specielt hvis det er småting irritere fragt priser på 60-70 kr mig voldsomt.

Der er mange shops der kører med fragtpriser til en erhversadresse, så det mener jeg sagtens du kan gøre. Personligt kunne jeg ikke drømme om at vælge erhversadresse hvis det ikke passede. Det smarteste ville være hvis du til erhverskunderne have en speciel konto, hvor til der har knyttet en speciel fragtmand, men jeg ved ikke hvor mange erhvershandlende du har der vender tilbage, og om det dermed er den bedste løsning. Du kunne måske også lave noget frækt med at erhversleveringsmetoden kun blev vidst hvis der var indtastet noget i firmanavnsfeltet, men det kræver du piller lidt ved din OPC løsning.

Tim

Link to comment
Share on other sites

Pertho: Det kan være at danske fragtmænd har en billigere løsning hvis man sender til erhversadresser ligesom postdanmark har det. (Det gælder kun deres erhverskunder) Fragtmanden er jo her rimelig sikker på at der er nogen til at modtage pakken og derfor er håndteringstiden måske lidt mindre osv.

Link to comment
Share on other sites

Det er rigtigt som Timpet siger.
Danske fagtmænd vil have et tillæggebyr på kr 50 til privatadresser, derfor er jeg nød til at splitte privat og erhverv op.
Min forhåbning er mange vil vælge at få leveret pakken på fx deres arbejdsplads og derved få en billigere fragt.

Det kommer selvfølgelig an på størrelsen og vægten af forsendelsen om folk vælger dette, hvis det fx er en markise på 3.5 m et det nok de færreste der vil ha den leveret på jobbet men er det en lille grill er det vel ok.
Jeg vil nok prøve at teste lidt med den ekstra 10 kr i porto og de hvad der sker.

Tak for jeres foreløbige feedback

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg kan kun svare på delen om de ekstra 10 kr. Jeg kørte i lang tid med 49 kr. i fragt (hvor jeg så tabte op til de dengang 66 kr. det koster at sende en pakke - nu 67 kr. op til 5 kilo). Lige nu kører jeg med 59 kr. i fast fragt, og det ser ikke ud til at have haft en negativ indflydelse. Men generelt har jeg ikke mange ordrer lige nu pga. sæsonen tror jeg (det gode vejr opfordrer ikke til mine produkter).

Hvis jeg havde dine varer Thomas, ville jeg køre med priskategoriseret fragt. Du har ting, hvor du sagtens kan tillade dig at tage noget mere i fragt - for du må enten købe sindssygt billigt eller sætte meget til på dine varer, når man kan få sendt alt så billigt. Jeg prøver at lave en mellemting med de 59 kr. - men langt de fleste af mine pakker vejer også under 5 kilo.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...