Jump to content

Is het mogelijk om een niet standaard home/start page te maken?


MarcoPas

Recommended Posts

Hallo allemaal, ik zit met een kleine vraag mbt de implementatie van een niet standaard home page in Prestashop. De meeste homepages, zo niet van alle prestashop implementaties komen meteen uit op de shop pagina, echter ik zou graag een pagina ervoor plaatsen waarin een aantal elementen uit Prestashop gebruikt worden.

De homepage of startpagina zou moeten bestaan uit een snelzoek vak voor producten, vak voor aanmelden nieuwsbrief, wat links naar algemene statische zaken zoals Privacy Policy, Over Ons en reclame blok etc.. Maar geen sidebars bijvoorbeeld. Daarnaast natuurlijk een link naar de volledige shoppagina.

Aangezien ik nieuw ben in Prestashop weet ik niet of dit mogelijk is, kan iemand me wat hints en tips geven over of het mogelijk is en zo ja hoe?

Alvast enorm bedankt!

Link to comment
Share on other sites

Wat je mijn inziens het makkelijkste kan doen is om prestashop niet in de root te zetten maar in zijn eigen map. Vervolgens maak je een aparte homepage index.html of index.php aan waarin je om te beginnen een link maakt naar de shop's index.php

Op je homepage kan je vervolgens laden wat je wilt. Daar zal je zelf mee moeten experimenteren. OF je makkelijk modules kan importeren dat kan ik je niet zeggen want ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Aangezien de meeste informatie in de database staat, kan je er ook voor kiezen om je eigen code te schrijven om deze op te halen en te laten zien. Zo staat Over Ons, Algemene Voorwaarden enzo in de tabel ps_cms en ps_cms_lang.

Link to comment
Share on other sites

Was reeds gestart met een custom page en template maar je suggestie lijkt me handiger gezien toekomstige upgrades van Prestashop bijvoorbeeld. NU opzoek naar een manier om inderdaad content uit de DB te trekken en te gebruiken in een pagina buiten de Prestashop folder.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...