woobie Posted June 14, 2011 Share Posted June 14, 2011 Tjena igen gott folk!jag har ett problem med SEO för om jag söker produkter i min PS shop kommer dom upp i Goolge, men det stårt ju att det inte finns några produkter i kategorin. PGA att i PS finns det en text i rubriken som står Det finns inga produkter.gissa om detta irriterar en nu när folk börjar hitta hemsidan och det står att vi inte har produkter. hur tar man bort den texten?Tack på för handwww.qtm.se/webshp Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted June 14, 2011 Author Share Posted June 14, 2011 http://www.google.se/search?aq=f&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=qtm#q=flödeskontroll&hl=sv&pwst=1&prmd=ivns&ei=Mkn3TdiRJYOSOtO50bMK&start=70&sa=N&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=78515010f54c3e2e&biw=1066&bih=764där ser ni oxå hur det serut på google Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted June 15, 2011 Share Posted June 15, 2011 Texten går att ändra via översättningsverktyget.Men det bästa är nog att välja ut några bra produkter som kan listas på dessa sidor istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woobie Posted June 15, 2011 Author Share Posted June 15, 2011 Texten går att ändra via översättningsverktyget.Men det bästa är nog att välja ut några bra produkter som kan listas på dessa sidor istället. Tack för svaret, men jag hittade texten Categori.tpl under ../webshop/themes/prestashop... och i den står det{strip} {$category->name|escape:'htmlall':'UTF-8'} {if $category->id == 1 OR $nb_products == 0}{l s='There are no products.'} {else} {if $nb_products == 1}{l s='There is'}{else}{l s='There are'}{/if} {$nb_products} {if $nb_products == 1}{l s='product.'}{else}{l s='products.'}{/if} {/if} och jag ändrade det till {strip} {$category->name|escape:'htmlall':'UTF-8'} {if $category->id == 1 OR $nb_products == 0} <!-- {l s='There are no products.'} --> {else} {if $nb_products == 1}{l s='There is'}{else}{l s='There are'}{/if} {$nb_products} {if $nb_products == 1}{l s='product.'}{else}{l s='products.'}{/if} {/if} Känns som jag börjar lära mej PS nu (ÄNTLIGEN) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts