Jump to content

[Solved] "det finns inga Produkter i denna kategori"


woobie

Recommended Posts

Tjena igen gott folk!

jag har ett problem med SEO för om jag söker produkter i min PS shop kommer dom upp i Goolge, men det stårt ju att det inte finns några produkter i kategorin. PGA att i PS finns det en text i rubriken som står Det finns inga produkter.gissa om detta irriterar en nu när folk börjar hitta hemsidan och det står att vi inte har produkter. hur tar man bort den texten?

Tack på för hand

www.qtm.se/webshp

Link to comment
Share on other sites

Texten går att ändra via översättningsverktyget.
Men det bästa är nog att välja ut några bra produkter som kan listas på dessa sidor istället.


Tack för svaret, men jag hittade texten Categori.tpl under ../webshop/themes/prestashop... och i den står det

{strip}
           {$category->name|escape:'htmlall':'UTF-8'}

               {if $category->id == 1 OR $nb_products == 0}{l s='There are no products.'}
               {else}
                   {if $nb_products == 1}{l s='There is'}{else}{l s='There are'}{/if} 
                   {$nb_products} 
                   {if $nb_products == 1}{l s='product.'}{else}{l s='products.'}{/if}
               {/if}


och jag ändrade det till

{strip}
           {$category->name|escape:'htmlall':'UTF-8'}

               {if $category->id == 1 OR $nb_products == 0} <!-- {l s='There are no products.'} -->
               {else}
                   {if $nb_products == 1}{l s='There is'}{else}{l s='There are'}{/if} 
                   {$nb_products} 
                   {if $nb_products == 1}{l s='product.'}{else}{l s='products.'}{/if}
               {/if}



Känns som jag börjar lära mej PS nu (ÄNTLIGEN)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...