Jump to content

Button 'Afrekenen' leidt niet naar overzichtspagina


Recommended Posts

Als ik op de button 'Afrekenen' klik slaat hij de overzichtspagina met de inhoud van de winkelwagen over. Deze pagina krijg je wel als je op de linkerbutton 'Winkelwagen' klikt. Volgens mij is dit niet juist, daar je als klant altijd wil zien wat je in je winkelwagen hebt alvorens je gaat afrekenen. Ook kun je geen voucher opgeven.

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt. Afrekenen stuurt de klant naar stap 1 in het bestelproces maar wordt daarbij overruled door code elders. Deze controleert of de klant ingelogd is of niet en stuurt de klant automatisch door naar stap 2 (indien niet ingelogd) of stap 3 (indien wel ingelogd). Stap 1, het bekijken van de winkelwagen en het invoeren van de voucher/waardebon codes wordt overgeslagen. Je kan het een bug noemen, of een feature. Ik noem het vervelend.

Uiteraard heb ik een simpele oplossing. Zoek eerst naar het bestand blockcart.tpl. Die staat of in de hoofdmap voor modules, en/of de modulemap in het huidige theme. Als je ze allebei hebt, ga dan voor laatstgenoemde.

In dit bestand staat vrijwel onderin de regel




Verander 2 regels daar onder de href="{$base_dir_ssl}order.php?step=1" in href="{$base_dir_ssl}order.php". Hierdoor stuurt de knop Afrekenen de klant naar de winkelwagen, oftewel stap 1 van bestellen. LET WEL, ik weet niet zeker of de "bestellen als Guest" functie hiermee goed blijft werken.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Dank voor je reactie. Ik heb alleen een bestand blockcart.tpl onder de subdirectory 'modules' staan.

De code die ik daar aantref is wat afwijkend van wat jij laat zien (zie hieronder). Ik vind wel '?step=1' terug. Moet ik die dan weggelaten worden?


Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...