Jump to content

hover / selected / active


Steffen

Recommended Posts

Hej :)

Jeg er færdig med at designe min horisontale menu, men jeg vil gerne have at den valgte knap er markeret med en farve. Jeg har rodet med det i lang tid (on and off), men kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg skal kode i CSS'en..

Er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig på vej?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved ikke om vi bruger den samme menu, ihvertfald har jeg lagt mit mod af JBX menuen ud her: http://www.prestashop.com/forums/viewthread/98239/third_party_modules/solved_create_active_state_for_contactform_dot_php_in_top_horizontal_menu_blocktopmenu/

Det giver aktive links en anden farve. Der er nogen der brokker sig over at det ikke virker i ver. 1.4, men det må de selv rodde lidt med ;)

EDIT: Kan du ikke ændre dit link til vores hjemmeside så det peger på http://www.verdious-wardrobe.dk/shop/ det du peger på der giver en 2 redirects til brugerne :)

Link to comment
Share on other sites

Mange tak for link!

Hmm - det er umiddelbart den samme menu, men med forskellig forfatter tilsyneladende... Jeg bruger ver.1.3, så jeg vil prøve din udgave af menuen, og vender tilbage med hvordan det gik.

(Link i min forrige post er hermed rettet ;) )

Link to comment
Share on other sites

Jeg må give op for nu - jeg kan ikke gennemskue hvordan jeg skal få f.eks. "Hjem"-knappen til at være highlighted med en farve.

Ellers tak for linket, Timpet, men jeg orker ikke at designe menuen om :/ Jeg er absolut nybegynder, og det har taget mig lang tid at få den til at se ud, som den gør nu :)

Jeg lader tråden være åben, hvis en eller anden skulle komme med en nem løsning som: "Jamen, du skal bare skrive .sfmenu a.selected lige her" eller noget i dén retning ;)

Link to comment
Share on other sites

Okay(..??) Jeg vidste godt det er fysisk muligt, men at det gør tricket havde jeg ikke forestillet mig. Jeg prøver senere.

PS: Hvordan fjerner jeg søgefeltet? Samt tilføjer ekstra links? Der er ikke en "Konfigurér" knap på BO når modulet er installeret. Det er der på den jeg har nu..

Link to comment
Share on other sites

Der er altså ét eller andet jeg overser... Jeg har installeret modulet nu, og lagt mit stylesheet ind - har rodet med det i ca. en time. Men den blå aktive farve lægger sig bag "billedet" - selv ved hover. Så nu har jeg både blå og rød hover i ét.

Det jeg helt præcist vil opnå er:

Grå-hvide knapper med mørk skrift.
Rød hover-effekt med hvid skrift.
Blå aktiv knap med hvid skrift.

Det lyder umiddelbart enkelt, men jeg er ved at blive gråhåret :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...