Jump to content

Geen carriers beschikbaar


Gadgets and You

Recommended Posts

Sinds de laatste prestashop update 1.4.2.5 heb ik een probleem bij het selecteren van de vervoerder.
In de front office komt de melding: Er zijn geen vervoerders beschikbaar die leveren aan dit adres.

In de backoffice: An error occurred while creating carrier object.

Kan in de backoffice bij carriers niets aanpassen. Dan krijg ik bovenstaande fout.

Heb graag hulp nodig om dit op te lossen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Marc Peters
www.gadgetsandyou.nl

46856_YLhxAllRCVKbYpssQPuN_t

Link to comment
Share on other sites

Als je het probleem niet in de Back Office kan verhelpen, dan zal je de MySQL database handmatig aan moeten passen.

Welke aanpassingen dat zijn dat kan ik je nog niet vertellen. Je kan misschien het beste de volledige versie van de nieuwste PS downloaden en in de install map kijken naar het db.sql bestand. Regel 122 hierin is

CREATE TABLE `PREFIX_carrier` (



Vergelijk deze velden met wat je in de database bij ps_carrier hebt staan. Vergelijk ook de tabellen `PREFIX_carrier_lang`en `PREFIX_carrier_zone`met de database.

Kijk ook even in ps_configuration welke waarde er staat voor 'PS_CARRIER_DEFAULT'. Deze moet overeenkomen met een bestaande waarde in ps_carrier.

Hopelijk is dit genoeg info.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Hoi,

 

Nee, probleem blijkbaar gevonden. Nu ja, toch deels. Omdat ik u nu de Bpost module heb geïnstalleerd, werkten de andere carriers (zoals zelf ophalen niet meer) en de ranges van Bpost stonden niet goed ingesteld. Nu werkt Bpost wel, maar de mogelijkheid om zelf af te halen, niet. Maar ik ben al blij dat er iets werkt. Ik heb hierdoor echt een pak abandonded carts... :-/

 

bedankt voor je snelle reactie. 

 

trish

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...