Jump to content

Får ikke nogen ordre ved brug af DIBS


Belkjaer

Recommended Posts

Jeg har fået tegnet en indløsningsaftale med DIBS, som jeg lige pt. kører test på.
Der er ikke nogen problemer med at bestille og indtaste kortoplysninger, men når men så trykker godkend, acceptere den det men der kommer ikke nogen ordre i ens ordremappe.

Under selve modulet står den til at man skal sendes tilbage til
http://www.backmeup.dk/comfirm-ordre.php

Men i stedet blliver man sendt tilbage til:
http://www.backmeup.dk/history.php

Er der nogen der kender årsagen til dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har kun erfaring med DIBS fra da jeg kørte Oscommerce. Da de overtog Fribetaling steg prisen med over 300% og så flygtede jeg. Det besvarer ikke dit spørgsmål, men jeg tror det er meget få her, der benytter DIBS. De fleste bruger vist Quickpay eller ePay af de danske udbydere. Så jeg vil foreslå, at du prøver at spørge DIBS selv, da det sikkert er dem, der har lavet modulet til PrestaShop?

Link to comment
Share on other sites

Nu har jeg så lige kort haft kigget på Quickpay, kræver det ikke også at man har en indløsningsaftale med Nets (PBS), som så koster yderligere, udover de 150,- som man betaler til QuickPay?

Uanset hvilken betalingsgateway du vælger, skal du have en indløsningsaftale med nets.
Link to comment
Share on other sites

Det er faktisk lidt en jungle det der i starten, jeg kan tydeligt selv huske det. Gateway, indløser, betalingsmidler osv osv.
Faktum er som pertho siger at man skal have en indløsningsaftale med PBS / NETS, euroline eller en af de andre indløsere, for derefter at lave en aftale med en betalingsgateway som så håndtere betalingerne for en.

Alternativt så findes er ewire, moneybookers, paypal mf. Jeg vil dog klart anbefale dig at gøre brug af PBS / NETS eller en af de andre indløsere sammen med en betalings gateway, det sender klart det meste seriøse signal til kunderne. Så overvej det kraftigt selvom du tænker at det bare skal være en lille hobby webshop. Nethandel handler 200% om troværdighed til den butik man vil handle i.

Og så ellers held og lykke med din opstart.

Måske du kan finde noget brugbart infomation på www.prestatips.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har oprette mig hos DIBS, men kører stadig i testfasen, og har derved også en aftale hos PBS/NETS. Min problem er nok mest, at jeg har indtastet de oplysninger som jeg har fået fra DIBS, i modulet i Prestashop. Den har så selv indtastet, at hvis man afbryder en transaktion, så vender man tilbage til forsiden www.backmeup.dk, men hvis man gennemføre købet og bruger DIBS, skal den sende en tilbage til www.backmeup.dk/order-confirmation.php.
Problemer er bare at man bliver sendt tilbage til www.backmeup.dk/history.php og der kommer ikke nogen ordre frem i ens ordreoversigt, og deslige får man heller ikke en ordrebekræftelsen på sit køb.

Link to comment
Share on other sites

Jeg så lige i nyhedsbrevet fra PrestaShop i dag, at man kan købe DIBS til shoppen, så det er da vist et ret nyt produkt. Jeg tror stadig, du skal kontakte dem og fortælle dem om de problemer, du oplever med modulet.

En pudsig ting - de har 14.000 kunder i 17 lande - siger det ikke lidt om deres popularitet eller mangel på samme, når nu der er tusind- og atter tusindvis af webshops?

Med mindre du har en hel speciel grund til at holde fast i dem, ville jeg vælge en anden betalingsgateway.

Link to comment
Share on other sites

Prestafan, jeg tror faktisk ikke er er upopulære, de er bare i den dyre ende af skalaen, og det er nok primært størrer virksomheder der bruger dem. Jeg ved at Benjamin Gundgaard (Ham konverterings optimerings experten som jeg ofte nævner) han elsker dem, og det må der jo være en grund til. Jeg har ikke set deres modul til prestashop, men jeg ved at de har nogen løsninger der minder epays relay.

Link to comment
Share on other sites

Undskyld - jeg er nok farvet af, at de overtog Fribetaling og satte priserne op med 300% og gav os små webbutikker ca. 2 dage til at opsige aftalen, inden man var bundet på en ny aftale.
Prøv at søge på openforum.dk efter DIBS eller Fribetaling - der var ramaskrig. Men jo Timpet, deres løsning kan sagtens være ok alligevel til PrestaShop:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Jeg opplevde samme utfordringen i min nettbutikk. Dette løste seg imidlertid greit ved å kontakte DIBS support som gikk gjennom returverdiene mine inne i DISB administrasjonen. Her står nå alle valgene som avkrysset og det fungerer fint.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...