Jump to content

[Solved] BO stats (statistik)


karcher

Recommended Posts

Jeg er nu at være klar til at gå online,med min prestashop.

men jeg mangler noget....i min osc shop kan jeg se omsætning med moms og uden,og se hvor meget af det der er fragt.Det har gjort det nemt når jeg skal lave regnskab.

Men i prestashop har jeg prøvet at lave en masse test ordre,men når jeg går i BO og stats/salg og ordrer
kan jeg kun hente en total omsætning,for en periode...men ikke få det delt op så jeg kan se hvor meget fragt andrager...
Er det mig der ikke har sat noget rigtigt op..for det kan da ikke passe at man skal ind på hver ordre for at se hvor meget fragten er i forhold til omsætningen

Link to comment
Share on other sites

Du har ikke sat noget forkert op.
Men du har vel et bogføringssystem, hvor du kan se disse oplysninger.
Prestashop er et shop system. At OSC så har haft den feature, at du kan se det, erstatter ikke at du skal kunne dokumentere dine bogførsler. Og der er OSC's feature efter min mening ikke nok.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svar.
Nej jeg har ikke noget bogføringssystem,har haft trukket lister ud også lavet det i excel.
Men det lader til jeg skal ud og finde et regnskabsprogram og sammenkøre med prestashop.Så bliver min revisor sikkert også mere glad.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brugte Sigma regnskab til at starte med, men det blev for besværligt, da det ikke virkede efter jeg fik Windows 7 - jeg fik ellers fin support for at få det til at virke, men det fungerede ikke. Da jeg begyndte at få flere ordrer og var nødt til at køre en virtual XP for at kunne få mit regnskabsprogram til at køre, valgte jeg for ca. 1 år siden at skifte til e-conomic - og jeg kan kun anbefale dette! Kjeld har lavet et modul, så man kan køre cron-jobs så når man får en ordre, opretter den kunden og fakturalinier (dette virker ikke hos mig, men det er pga. en fejl hos ePay - men kunden bliver dog oprettet). Når jeg får ordrer via Moneybookers, ligger alt klart til at bogføre og sende faktura.

Så der er flere muligheder afhængig af temperament og pengepung. Hvis Sigma havde kørt ok hos mig, var jeg fortsat et stykke tid endnu. Men med min nuværende løsning fra e-conomics til 150 kr. pr. måned (tror jeg det er), fungerer dette også rigtig godt hos mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger Sigma Regnskab på en maskine med Windows XP og en maskine med Windows 7. Jeg har ikke oplevet nogen problemer. Men det skal lige siges, at jeg i begge tilfælde kører med Office 2000.

/Kjeld


Office 2007 her - så måske det var årsagen til mit problem
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...