Jump to content

Er Prestashop velegnet til Hr. og Fru Jensen ?


Michael Maardt

Recommended Posts

Hej, Jeg er lige ankommet, både her og til at sammenligne webshops til 'almindelige mennesker'. Jeg har kun brugt 3-4 uger, så jeg er ret grøn, til gengæld laver jeg ikke andet næsten hele dagen.

Dette er en imponerende pæn og god hjemmeside, incl. forum. Det er da interessant, at denne danske sektion er den største udover den eng. og franske.

Jeg har en ide om at tilbyde webhotel incl. webshop og leder efter egnede shopping carts. Jeg synes, at Opencart ser rigtig godt, enkelt og brugervenligt ud. Presta ser lidt voldsomt ud - set fra en computerbegynders synspunkt. Jeg kan godt fornemme, at det er velgennemarbejdet.

1) Hvis du hurtigt kan sige mig fordelene ved Presta i forhold til Opencart, vil jeg være taknemmelig.

Jeg kiggede på noget med oversættelse. Det ser ud til at man kan rette den danske og andre oversættelser inde i backend, endda feltnavnene.
2) Hvorfor vil man rette i feltnavne? Men det ser interessant ud.

Jeg har selv for et års tid siden lavet video tutorials til Windows, Browser, email, Skype osv. og er i 1. omgang ude efter:

3) Findes der GODE video tutorials til Presta?

Svar helst ved at henvise til 1), 2) eller 3)
Jeg har mange flere spørgsmål ;-)
PS. smart forum med forslag, når man skriver 'Title' til sit indlæg. Det er 1. gang, jeg ser det.
Hilsen Michael Maardt

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes prestashop er noget af det bedste open source webshop der findes. Front office som det så fint bliver kaldt er det meget brugervenligt og flexibelt. Back Office kræver lidt tid at sætte sig ind i med alle funktionerne, specielt shipping delen er noget krinklet.

Vi har netop startet en dansk blog om prestashop, her kommer vi løbende med artikler, guides mm. om prestashop, her er fx en artikel om brugervenlige fejlbeskeder i prestashop. Der er ingen video, men det er da ikke en dum ide at få sådan nogen med på et tidspunkt.

Jeg kan se at du gerne vil hjælpe folk med opsætning mm. over skype, har du tænkt over at du i den forbindelse henvender dig til hr. og fru. Jensen, har de en microfon på computeren, ved de hvad skype er, ved de hvad teamviewer er, osv.?

Link to comment
Share on other sites

Hejsa igen. Jeg skal da love for, at der sker noget her. Mange har allerede kigget - hvis man kan stole på antal views. Den startede vist på 10 ;-)

OK, Opencart kalder Front Office for fronend og Back Office for backend, men det er jo til at forstå.

Fint, at du skriver lidt på prestatips.dk - har lige skimmet hurtigt.

Ang. Skype: mange af de personer, jeg hjælper, får jeg til at installere Skype og nogle gange giver jeg dem et headset fra Biltema til 32,- Hvis du nogensinde kommer i Biltema, så køb deres headset, suverænt til prisen.

Men du besvarede mit primære spørgsmål: Det kræver lidt tid at lære at bruge Presta i backend, men det er ligemeget. Bare det er godt i sidste ende ;-) Jeg har kun arbejdet max en halv time, så de store erfaringer har jeg ikke.
/Michael

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes oversættelsen er fin, hvis man ikke bryder sig om den kan man jo bare lave sin egen ;) Kjeld arbejder gratis skal man huske. Der er da helt sikkert call to action tekster der kan forbedres, men det er jo også kedeligt hvis der ikke er noget at arbejde med ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg er altid interesseret i kommentarer til oversættelserne. Det var en lang og drøj kamp at få oversat 100 % af version 1.3. Jeg mangler stadig at oversætte en del af modulerne for 1.4.

Jeg har også publiceret et modul, der kan oversætte faneblade m.m. til dansk. Du kan finde det her i den danske del af forummet.

På et tidspunkt var det sådan, at alle kunne bidrage til oversættelserne. Det gav en masse støj, så systemet blev droppet. Men skriv til mig, hvis du har noget konkret.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hejsa igen. Jeg skal da love for, at der sker noget her. Mange har allerede kigget - hvis man kan stole på antal views. Den startede vist på 10 ;-)

OK, Opencart kalder Front Office for fronend og Back Office for backend, men det er jo til at forstå.

Fint, at du skriver lidt på prestatips.dk - har lige skimmet hurtigt.

Ang. Skype: mange af de personer, jeg hjælper, får jeg til at installere Skype og nogle gange giver jeg dem et headset fra Biltema til 32,- Hvis du nogensinde kommer i Biltema, så køb deres headset, suverænt til prisen.

Men du besvarede mit primære spørgsmål: Det kræver lidt tid at lære at bruge Presta i backend, men det er ligemeget. Bare det er godt i sidste ende ;-) Jeg har kun arbejdet max en halv time, så de store erfaringer har jeg ikke.
/Michael


Sjovt du tilbyder/vil tilbyde hjemmesider med bl.a. vægt på brugervenlighed, men ikke selv praktiserer det? Klikker på dit logo, og ender på en side, der hedder lirum larum, klikker på logo øverst og ender på en side, der hedder Hovedmenuen i Page Title, som du selv skriver du går meget op i? Og så er der lige de dersens Google Adsense i højre kolonne?? Nå, jo, så har du forresten også masser af duplicate content.

Jeg har brugt Prestashop i 1½ år, og jeg har stor erfaring med hjemmesider i forvejen. Det er altså ikke "bare lige at læse lidt i forum og så sælger jeg lige en shop til Hr. og Fru Jensen og scorer kassen". Bliver jeg lige nødt til at sige. Og da slet ikke, når din egen side slet ikke afspejler den rette know-how.

(just my two cents)
Link to comment
Share on other sites

@Prestashop: Det var ikke særlig behageligt at læse din post. Hvorfor er du så negativ i din tone? Skal man perfekt i din verden for at kunne skrive i dette forum? Jeg føler mig ikke særlig velkommen her, efter at have læst din post. Det der med at "score kassen" siger vist mere om dig end om mig. Hvor på min hjemmeside står der noget om, at min intention er "at score kassen". Pas på, hvad du projicerer, når du læser ;-)
Good luck
Michael Maardt

Link to comment
Share on other sites

@Prestashop: Det var ikke særlig behageligt at læse din post. Hvorfor er du så negativ i din tone? Skal man perfekt i din verden for at kunne skrive i dette forum? Jeg føler mig ikke særlig velkommen her, efter at have læst din post. Det der med at "score kassen" siger vist mere om dig end om mig. Hvor på min hjemmeside står der noget om, at min intention er "at score kassen". Pas på, hvad du projicerer, når du læser ;-)
Good luck
Michael Maardt


Prøv at se på antallet af mine indlæg i dette forum, så vil du se, at jeg er enddog meget flittig til at hjælpe folk med deres spørgsmål.

Jeg kommenterer blot ud fra det faktum, at du skriver nogle ting på din hjemmeside i kombination med, at du vil sælge en færdig PrestaShop løsning - og ud fra dette tillader jeg mig at konkludere, at det ikke blot er noget man lige gør - og slet ikke, når man ikke bygger ens egen hjemmeside op til at overholde de ting man udtaler sig om.

Resten af de kommentarer du kommer med om mig, vil jeg hverken bruge tid eller energi på at kommentere.
Link to comment
Share on other sites

Michael, undskyld jeg lige låner din tråd, det er ikke en heads imod dit indlæg eller din ide.

Men hvordan ser i andre egentlig på at folk gerne vil tjene penge på jeres hjælp? Når en helt grøn, og det er stadigvæk ikke en heads michael, i prestashop gerne vil tjene lidt cash på det, også måske ender med at stille meget basic spørgsmål herinde for så at ende med at spørge løs herinde hvilket så resultere i at vi andre i sidste ende løser problemerne for kunderne imens udbyder score pengene?

Michael noget andet er at du nok burde download en version og installere og sætte op, på den måde laver du nok også den bedste undersøgelse for din virksomhed / ide's skyld.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...