Jump to content

Recommended Posts

Goedendag,

Weet iemand hoe je de back office in het nederlands krijgt?
Bij mij lukt het niet, languages nederlands geimporteerd en dutch op default gezet, strings staan wel vertaald maar alles blijft engels in de back office. Bug wellicht?

Nee het is geen bug.

De meeste vertalingen worden opgeslagen in php bestanden. De Back Office Tabs zijn hierop een uitzondering; deze worden direct in de database opgeslagen. Omdat Nederlands niet vooraf meegeleverd wordt, moet je deze vertaling zelf invullen. Afgezien van de meegeleverde talen kan je niet voorspellen welke taal ID Nederlands mee krijgt. Bij de een is dat 6, bij een ander is dat misschien 11. Daarom is er geen standaard .SQL of .CSV bestand voor. Voor alle versies van PS geldt dat je vertalingen in kan voeren in de database zelf, maar als je daarvoor niet handig genoeg bent, is er ook een optie voor in de Back Office zelf.

versie 1.3.x en ouder:
Ga naar Tools - Tabs en druk per item daar op 'bewerken'.

versie 1.4.x en nieuwer:
Ga naar Employees - Tabs en druk daar per item op 'bewerken'

mvg,
mischaatje

ik heb een vraag,

ik ben mijn website aan het omzetten van een logivert bestand naar een prestashop. 

ik volg al de stappen maar kom gewoon niet naar mijn back office. op een of andere manier krijg ik daar geen link van 

iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken ?

ik heb een vraag,

ik ben mijn website aan het omzetten van een logivert bestand naar een prestashop. 

ik volg al de stappen maar kom gewoon niet naar mijn back office. op een of andere manier krijg ik daar geen link van 

iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken ?

Kun je iets specifieker zijn?  Weet je de url niet van je backoffice of zit je vast met de installatie?

Contact mij even dan zal ik je op weg helpen.

Groeten

Wilko

Edited by Willbefine (see edit history)