Jump to content

HTML-kod visas onMouseOver den korta beskrivningen i produktlistan. HUR få bort??


Sanna

Recommended Posts

Hejsan!

Ny här. Håller på att starta upp en liten shop och har råkat på patrull... Någon som vet hur jag löser detta?? Så fort muspekaren befinner sig över den korta beskrivningen i produktlistan så visas den bakomliggande koden. Kolla gärna vad jag menar på Tuffes.se.

Har fattat att det är en title-tag som är problemet, och ser ju klockrent vad som är felet när jag högerklickar och visar källa (se bif. dump). Men HUR tar jag bort det??? I vilken fil ligger felet? Hade det bara varit att öppna ett html-doc och ändra så vore det inga problem, men det går ju inte... tpl-filen har jag öppnat men fattar inte vad som ska ändras där. Är för övrigt ganska kass på det mesta utöver html.

Enl. Prestaworks, som jag köpte shopen av (innan jag fattade detta med att det var öppen källkod etc.), ligger felet i product-list.tpl, men jag vet inte riktigt vad som ska ändras där, som sagt. Och det får jag inte svar på heller. Så här såg det ut från start (att koden syntes), innan jag själv petat i något, bara lagt in lite info och bilder via admin.

Konstig att detta är "förvalt", att kod visas tycker jag. Vem vill ha det så? Men det kanske bara är på min sida???

Hoppas någon har ett bra svar i a f.

//Sanna

45644_Yo4Ngys8Dy5XwZ8aVvWp_t

Link to comment
Share on other sites

SUVERÄNT Patrik!! Tack snälla!!!

Så enkelt när man får lite hjälp. Rad 9 var det i mitt fall, jag kanske har annan version? Men koden var den samma. Någon aning om varför detta att visa koden är "default"?

Finns någon slags manual ang. Prestashop tillgänglig någon stans? Forumet här är jättebra i o f s. Undrar bara.

//Sanna

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...