Jump to content

[Solved] "in winkelwagen" knop verwijderen in product-lijst


djootn

Recommended Posts

Hoe kan ik in de product-lijst de knop "in winkelwagen" verwijderen? Dit omdat voor bepaalde producten een aantal ingevuld moet worden, en de koper zo verplicht naar het artikel moet klikken (via knop 'bekijken') en daar het aantal kan invullen. Ik heb al gezocht op het forum, en blijkbaar moeten er bepaalde lijnen verwijderd worden in het "product-list.tpl' bestand, maar dit lukt niet ! Ik heb het geprobeerd met een HTML-editor. Kan je daarmee *.tpl bestanden bewerken ?
Alvast dank voor de hulp.

Link to comment
Share on other sites

Je kan product-list.tpl openen met ieder willekeurig programma voor tekstverwerken. De opmaak is in ASCII. Ik raad alleen af om Kladblok hiervoor te gebruiken. Zelf gebruik ik een ASCII editor.

In product-list.tpl staan de volgende regels code (regels 47-53 bij mij):

{if ($product.id_product_attribute == 0 || (isset($add_prod_display) && ($add_prod_display == 1))) && $product.available_for_order && !isset($restricted_country_mode) && !$PS_CATALOG_MODE}
 {if ($product.allow_oosp || $product.quantity > 0) && $product.customizable != 2}
getPageLink('cart.php')}?add&id_product={$product.id_product|intval}{if isset($static_token)}&token={$static_token}{/if}" title="{l s='Add to cart'}">{l s='Add to cart'}
 {else}
{l s='Add to cart'}
 {/if}
{/if}



Door deze code weg te halen verdwijnt de button. Weghalen, opslaan, uploaden naar de map waar ie in stond (themes/prestashop/) en klaar is kees. Druk F5 om het scherm te vernieuwen.

Let er wel op: als je PrestaShop upgrade dan is het aan te raden eerst het originele bestand terug te plaatsen, dan Prestashop te upgraden, en vervolgens het bestand opnieuw aan te passen. Dit is om compatibiliteitsproblemen te voorkomen als de makers nieuwe functionaliteit toevoegen.

Als je vragen hebt, hoor ik het wel.
mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de snelle reply ! Heb gedaan zoals je adviseerde ! Knoppen "in winkelwagen" blijven echter staan in productlijst. Het waren ook de regels 47-53, maar de code was iets verschillend. Gewerkt met een HTML editor. Jammer dat dit niet back-office kan bij Prestashop. Ik werk met de laatste 1.4 versie.

Link to comment
Share on other sites

Eens even kijken waar de code zou moeten staan.

Category.php zegt (regel 29):

ControllerFactory::getController('CategoryController')->run();



CategoryController (controllers/CategoryController.php) zegt (regel 163-167):

   public function displayContent()
   {
       parent::displayContent();
       self::$smarty->display(_PS_THEME_DIR_.'category.tpl');
   }



category.tpl (themes/prestashop/category.tpl) zegt (regel 81-89):

       {if $products}
               {include file="$tpl_dir./product-compare.tpl"}
               {include file="$tpl_dir./product-sort.tpl"}
               {include file="$tpl_dir./product-list.tpl" products=$products}
               {include file="$tpl_dir./product-compare.tpl"}
               {include file="$tpl_dir./pagination.tpl"}
       {elseif !isset($subcategories)}

{l s='There are no products in this category.'}
       {/if}



Ah, de code wijst dus via-via-via naar product-list.tpl. Wat ik hierboven heb aangegeven zou moeten werken, of je moet een theme hebben anders dan de standaard prestashop. Probeer het eens op een andere computer of maak de cache van je browser leeg?

Link to comment
Share on other sites

TXS.
Alles gecontroleerd en het klopt allemaal. Cache ook leeg gemaakt, maar nog altijd verschijnt de knoppen in de productlijst. Vervelend, vooral dat vb 1 product in cm kan besteld worden... Theme is de standard van Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Probleem opgelost door aan ieder artikel 1 attribuut (color) te weergeven en dan in préférences/products ****"In winkelmand" knop weergeven als het product attributen heeft*** daar "neen" aanvinken. Zo verdwijnt de knop "winkelwagen" in de "productlijst" !
Zo weet de klant ook welk kleur het product heeft ;-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...