Jump to content

Prestashop blog på dansk


Timpet

Recommended Posts

Jeg har igennem længere tid gået og spekuleret på at lave en blog om prestashop, men også ehandel mere generelt, bloggen vil dog oftest tag udgangspunkt i prestashop.

Tanken med bloggen er:
1. Hjælp til dem der roder med generelle problemer
2. Udvidelse af horisonten hos dem der ved en masse i forvejen
3. Udvidelse af min egen horisont.
4. Et sted man kan samle hjælp på generelle problem stillinger (Jeg er træt af at rodde forumet igennem hver gang jeg skal bruge en gammel tråd)
5. Der er sikkert flere ting som jeg ikke lige får med her. :)

Indtil videre er lidt artikler om hvordan jeg har lave SEO arbejde på vores prestashop, som forhåbentlig kan indspirer andre til at gå igang med samme projekt. Netop den artikel kan måske give folk en god forklar på hvor jeg nogen gange sniger forskellige links til vores side om kjoler til fest ind i post, og ikke mindst i signaturen.

Skribenterne på bloggen er pt.
Prestafan1234 og undertegnet (Timpet).

http://www.prestatips.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg har netop lavet et nyt indlæg om PDF faktura'en, og mine egne ændringer i den. Det kan læses her: http://www.prestatips.dk/core-aendringer/aendring-af-pdf-sa-nedsatte-produkter-vises-korrekt/ så der kan min pdf ændring af kjelds ændring også downloades. :)

Tak for bloggen godt initiativ !

Jeg har været på udkig efter at få fixet det PDF faktura halløj, jeg kører 1.3.1 og det fungerer slet ikke når der er rabatkoder på med beløbene så håber denne fixer det...
Jeg får bare en fejl når jeg smider den op på shoppen
FPDF error: Missing or incorrect image file: /var/www/www.homeshop.dk/www/img//afsender1.gif


Jeg har selvfølgelig ikke filen afsender1.gif men har prøvet at smide en fil op med navnet og det hjælper heller ikke men er der ikke en / for meget efter img mappen ?
Kan bare ikke se hvor det skal rettes i filen ?
Jeg kan kun se linie 143

            $this->Image(_PS_IMG_DIR_.'/afsender1.gif', 110, 35, 0, 20);



Det skal lige siges at jeg ikke har lavet tilføjelsen for gavekort er ikke så vild med at tilføje tabeller får jeg vist lige en til istedet for inden jeg fucker up... Men burde vel kunne køre den alligevel eller hva ?

Link to comment
Share on other sites

Ohh det har jeg ikke lige tænkt over at jeg også har rettet ved. Jeg har lavet en ændring på fakturaen så der ikke står leveringsadresse og faktureringsadresse, istedet har jeg smidt vores afsender adresse på i højre felt, og så er afsender1.gif det kryds man laver oven på afsenderen på et brev for at brevet / pakken skal komme det rigtige sted hen. Spørgsmålet er hvad stemningen er til, om jeg skal rette det tilbage, eller om jeg skal lægge afsender1.gif op også?

Altså vil folk have afsender adressen i feltet for at slippe for at skrive det på pakken (Vi folder fakturaen så adresse felterne er synlige, så slipper vi for at skrive på forsendelser vi sender som maxibreve)?

EDIT: Jeg har lige lavet et screenshoot af det.

45712_O9Eipo1dRVC5cBvsDcQ9_t

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas.

Det ser godt nok lidt sjovt ud med produkterne, det skulle være rettet nu, samtidigt tror jeg også jeg fik rettet moms specifikationerne. Men du må lige prøve det af. Jeg har ikke lagt nogen eks. moms på, det er der heller ikke i den "originale" som som kjeld har lagt ud.

Tim

Link to comment
Share on other sites

Formateringen under vare beskrivelser med antal osv er super nu !
Der er dog stadig et par små justeringer - se screens

1. Der står stadig afsender skulle helst hvis det stod til mig være faktura adresse
2. Beløbene mangler
3. Discount - skulle gerne rettes til rabat, men forstår bare ikke hvorfor den ikke er - jeg har checket i BO og der er den rettet til rabatkupon - og det virkede med standard PDF'en jeg havde inde før
4. Invoice - samme som ovenstående - forstår ikke hvorfor den ikke oversætter det gjorde den før er indtastet i translations i BO

Når der kommer beløb på i bunden er jeg spændt på hvordan den håndterer rabatkoden om beløbene fratrækkes under varer total eller hvad den gør?

45777_KGI5wjcXHwAXifptuItl_t

Link to comment
Share on other sites

Det forstår jeg ikke ret meget af, på min faktura står det på dansk. Jeg kan godt se at der skal står faktura :)

Mht. til varene i bunden så er der de rigtige tal hos mig. Hvilken version af prestashop bruger du?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruger som sagt 1.3.6, så det kan godt være derfor. Jeg kan se i database changeloggen at der er ændret nogen ting mht. ordre detaljer, om det er derfor ved jeg ikke med sikkerhed, men det er da et godt bud.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...