Jump to content

Faktura modul som fungerar på 1.4


kamillion

Recommended Posts

Tack

Den från Prestaworks fungera nog bra för 300kr och det är inte så dyrt för deras insats, men som vanligt vill man gärna hitta fria moduler, när man labbar lite. efter som jag har en gammal modul så borde det komma nått snart för 1.4.

ladda gärna upp om någon har nått.

MVH
Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Jo ledsen, men vi packade ihop faktura och pf i ett paket för ca 300 kr. Inkluderade en hel del nya funktioner i dem också så man kan styra om man t.ex. vill att postförskott enbart ska vara aktivt för ett av fraktalternativen, faktura modulen har möjlighet att visa lite extra text på pdf fakturan osv.

Men om någon känner sig manad så får ni gärna ta den gamla modulen som finns på forumet och anpassa till 1.4. och lägga ut så alla kan köra på den. Tror inte det är så stora ingrepp som behövs, mest lite i validation.php (securekey behöver nog läggas till) och tpl filerna.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Den här funkar klockrent till 1.4.4.1

OCH HELT GRATIS :-)

Skickar med denna också..Gratis igen.. Open säger ju många sedan måste man ändå slantar lite..

Med denna modulen kan du lägga till extra fält. såsom tex. kanske ditt org. f-skatt, eller vad som. Bättre än inget iaf..Och som sagt gratis.

Får tacka dem som gjot dem :-). Har själv bara gjort en filändring:-).Säg till om det är nåt...

invoice.zip

custom-invoice.zip

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jaha... nu försvann helt plötsligt möjligheten att betala med faktura i min shop och jag vet inte varför! :huh: I modul-konfigurationen står det

 

"If the client chooses this payment mode, your Invoice account will be automatically credited.

You need to configure your Invoice account first before using this module."

 

Någon som vet var jag kan hitta Invoice account (det gömmer sig kanske under nån konstig översättning!??)? Jag måste så klart skriva in bg-nummer etc där. Och så måste jag få faktura-alternativet att synas i front office igen... :rolleyes:

 

TACKSAM för hjälp!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag tog båda, men Custom Invoice valde jag bort, för placeringen på den extra texten man kunde lägga in var konstig!

 

Nu har jag bara gjort så att jag i PDF-översättningar lagt in mitt bankgironummer, organisationsnummer etc så dom finns med på fakturan.

 

Har inte hittat "Invoice account" men det verkar inte spela någon roll! :rolleyes:

 

Det verkar funka och ser bra ut i alla fall!

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger mig på den här tråden!

 

Jag forstår inte varför ni kastar bort timmar på en modul som kanske inte är 100% stabil??? Och om ni inte har 300 kr till att köpen en fungerande modul från Prestaworks, hur tänker ni då på kunden.?. 2-5 betalfel, och ni kan bara glömma dom kunderna.

 

Mitt tips är att betala för fungerande lösningar med bra support. Och lägga tiden på viktigare saker. Jag driver ingen reklam för Prestaworks, men jag måste seja att jag är tacksam för dom moduler och den support dom har.

 

Frank

www.iforma.se

Link to comment
Share on other sites

Jag hänger mig på den här tråden!

 

Jag forstår inte varför ni kastar bort timmar på en modul som kanske inte är 100% stabil??? Och om ni inte har 300 kr till att köpen en fungerande modul från Prestaworks, hur tänker ni då på kunden.?. 2-5 betalfel, och ni kan bara glömma dom kunderna.

 

Mitt tips är att betala för fungerande lösningar med bra support. Och lägga tiden på viktigare saker. Jag driver ingen reklam för Prestaworks, men jag måste seja att jag är tacksam för dom moduler och den support dom har.

 

Frank

www.iforma.se

 

Jag har varit i kontakt med Prestaworks och dom verkar bra. Det är möjligt att jag byter till dom vid behov i framtiden, men just nu är jag SUPERNÖJD med supporten från mitt eget webhotell. Dom är snabba och duktiga och fixar en massa grejer gratis åt mig som med Prestaworks skulle kosta en hel del i timpeng. Tiden får utvisa om jag behöver Prestaworks! :)

Link to comment
Share on other sites

Frank alias Fraomale! Vi är kunskapsugna! Vi vill lära oss mera :mellow:

Anledningen till av att många lägger timma på saker är att man lär sig nya saker samtidigt, både om det fungerar till 100% eller inte.

Sedan är det som så ALLT SOM ÄR GRATIS ÄR BRA. OCH MAN SKIFTAR TÄNK & IDEÈR SÅ LEDER DET VIDARE TILL MERA KUNSKAP OM DET MAN HÅLLER PÅ MED. Resten är ju att man köpa nåt färdigt. När jag va liten så kunde man köpa byggsatser tex, bygga ett flygplan eller båt eller vad som. Knappt man ser nåt sådant idag. Utan allt är färdigbyggt, vad lär man sig då??Är nyttigt att stimulera det lilla man ha :-). Och vad tusan finns forumet till för annars.

 

Elin-BioLivs= Har kollat PDF. Men undrar vad du la den? Ser inget direkt bra ställe. Själv kör jag min shop som testshop och det fungera riktigt bra med fakturabiten. skall snart lägga den skarp men ha lite bekymmer med leveransbiten eftersom jag har saker som väger från 200 gram till 30 000 kg. beroende på vad man beställer :-)

OK ha en god kväll iaf.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nej det fanns inget klockrent ställe, men det här blev ganska bra!

 

Jag översatte "Payment method:" till: Bankgironummer XXX-XXXX (dvs en del extra mellanslag)

 

Så på rad ett i den ruta det tidigare stod "betalningsmetod" står det nu "Bankgironummer XXX-XXXX"

och på raden under i samma ruta står det "Faktura"

 

 

Dock dök det upp ett problem nyss som jag inte haft tidigare! Alla "å" på fakturan blev till "?" i stället. Varför? Hur får jag tillbaka mina "å"??? Ser ju helkonstigt ut nu!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har just uppgraderat till 1.4.5.1, men får inte till det med betalningsalternativen. När jag tidigare hade 1.25 lyckades jag lösa det på nåt vis.

 

Jag skulle vilja skapa fakturan med mitt vanliga faktureringsprogram, men kunden ska kunna ange "Faktura" som betalningssätt i webshopen. Hittar inte det alternativet. Om jag förstått rätt så den modul ni referar till här är för att bättre kunna använda Prestashops integrerade fakturafunktion.

 

Alltså, hur göra för att få ordern igenom utcheckningen i varukorgen - ange faktura - för att manuellt skapa fakturan utanför Prestashop? Tacksam för tips!

Link to comment
Share on other sites

Om du använder den här modulen som finns in tråden så kan kunden välja faktura som betalningsalternativ, men DU behöver ju inte använda de PDF-fakturor som då skapas automatiskt i Back office (inget skickas till kund per automatik) om du inte vill! Dock är det ju väldigt smidigt att fakturan är klar och du inte behöver göra ett smack! JAG gillar automatik och mindre jobb!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...