Jump to content

Recommended Posts

Ik ben nieuw met prestashop dus ik heb weer een vraagje.
Hoe krijg ik in vredesnaam, in het begin scherm home, die ipod dingen plus de tekst weg.
Ik kan dat nergens vinden, ik wil dat daar de wat producten komen, en niet die tekst enz.
Owja , en ook dat beeldschermpje :$

Groeten Rens

Link to comment
Share on other sites

Het scherm is opgebouwd uit wat heet 'modules'. Elk blokje is zijn eigen module.
Een pagina bestaat behalve header en footer uit 3 kolommen: links, midden, rechts. Elke kolom wordt gevuld met een aantal modules, je kan zelf bepalen welke waar komt en in welke volgorde (van onder naar boven)

Je kan modules aanzetten of uitzetten in het admin gedeelte (wat de Back Office heet). Je kan sommige modules daar ook configureren. Ga dus naar de Back Office, klik op de tab 'Modules' en zoek naar de volgende twee namen:

Homepage tekst editor v1.5 (of v1.6 in ps 1.4.x)
Blok Advertenties v0.1 (ps 1.3.x en ouder) of Adverteren v0.2 (ps 1.4.x en nieuwer)

Je kan ze configuren, uitschakelen of helemaal verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Hey mischaatje bedankt voor je snelle reactie.
Maar als ik nu
Homepage tekst editor v1.6
A text editor module for your homepage.

Wil wijzigen lukt dat niet, moet ik dan een bestand via de FTP server benaderen?
Of hoe kan ik dat wijzigen?

Groeten Rens

Link to comment
Share on other sites

Je hebt v1.6 van de hometext editor dus dan heb je prestashop v1.4 of later

Als je in de back office bij de tab "modules" kijkt dan krijg je naast elke module de opties 'disable/enable', 'configure', 'reset', 'uninstall' etc. Als je Nederlands hebt dan is het waarschijnlijk 'inschakelen/uitschakelen', 'configureren', 'herstellen', 'verwijderen'. Ik zou kiezen voor 'disable' ('uitschakelen') en nog niet voor 'un-install' ('verwijderen'). Als je een module disabled dan is de module nog wel ge-installeerd maar *niet* meer zichtbaar.

Link to comment
Share on other sites