Jump to content

Recommended Posts

Ik ben nieuw met prestashop dus ik heb weer een vraagje.
Hoe krijg ik in vredesnaam, in het begin scherm home, die ipod dingen plus de tekst weg.
Ik kan dat nergens vinden, ik wil dat daar de wat producten komen, en niet die tekst enz.
Owja , en ook dat beeldschermpje :$

Groeten Rens

Link to comment
Share on other sites

Het scherm is opgebouwd uit wat heet 'modules'. Elk blokje is zijn eigen module.
Een pagina bestaat behalve header en footer uit 3 kolommen: links, midden, rechts. Elke kolom wordt gevuld met een aantal modules, je kan zelf bepalen welke waar komt en in welke volgorde (van onder naar boven)

Je kan modules aanzetten of uitzetten in het admin gedeelte (wat de Back Office heet). Je kan sommige modules daar ook configureren. Ga dus naar de Back Office, klik op de tab 'Modules' en zoek naar de volgende twee namen:

Homepage tekst editor v1.5 (of v1.6 in ps 1.4.x)
Blok Advertenties v0.1 (ps 1.3.x en ouder) of Adverteren v0.2 (ps 1.4.x en nieuwer)

Je kan ze configuren, uitschakelen of helemaal verwijderen.

Link to comment
Share on other sites

Hey mischaatje bedankt voor je snelle reactie.
Maar als ik nu
Homepage tekst editor v1.6
A text editor module for your homepage.

Wil wijzigen lukt dat niet, moet ik dan een bestand via de FTP server benaderen?
Of hoe kan ik dat wijzigen?

Groeten Rens

Link to comment
Share on other sites

Je hebt v1.6 van de hometext editor dus dan heb je prestashop v1.4 of later

Als je in de back office bij de tab "modules" kijkt dan krijg je naast elke module de opties 'disable/enable', 'configure', 'reset', 'uninstall' etc. Als je Nederlands hebt dan is het waarschijnlijk 'inschakelen/uitschakelen', 'configureren', 'herstellen', 'verwijderen'. Ik zou kiezen voor 'disable' ('uitschakelen') en nog niet voor 'un-install' ('verwijderen'). Als je een module disabled dan is de module nog wel ge-installeerd maar *niet* meer zichtbaar.

Link to comment
Share on other sites

Oke hij is van de haak verwijderd.
Bedankt, maar nu wil ik daar iets van producten hebben, niet de aanbevolen, maar dat er iets rond draait van de producten.
Is daar een module voor, of weet je nog wat leuks? tips?

Groeten Rens

Link to comment
Share on other sites

Ja, is volgens mij wel wat leuks ja.
Ik heb hem geupload, het .zip bestandje kan hem nergens vinden.
Heb via FTP geprobeerd, uploaden by modules. Ook niks?
Misschien domme vraag, maar waar moet ik heb uploaden:$

Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad een .... beginnersvraag; ik raad je aan om nu eerst eens de handleiding te gaan lezen voordat je verder gaat.

Het antwoord is dat je modules kan toevoegen in de backoffice, bij de tab 'Modules'. Verrassing!.

Nee, dat ik het antwoord heb gegeven houd niet in dat je nu het lezen van de handleiding over mag slaan....

Link to comment
Share on other sites

De handleiding voor versie 1.3.2 is gratis, maar wel in het Engels. Ik ben nog geen Nederlandse versies tegen gekomen. Daarom moet je het voorlopig maar even met die ene doen. Versie 1.4 is niet substantieel anders dan 1.3.2, en de handleiding is in simpel begrijpbaar Engels. Goed punt om te beginnen

http://www.prestashop.com/wiki/ - Hier kan je meer info vinden. Nog steeds in het Engels maar dat moet maar.

Bij problemen kun je altijd zoeken in het Nederlandstalige deel van het forum. Staat wat je zoekt er niet bij, dan start je gewoon een nieuwe thread.

Link to comment
Share on other sites

Het is inderdaad een .... beginnersvraag; ik raad je aan om nu eerst eens de handleiding te gaan lezen voordat je verder gaat.

Het antwoord is dat je modules kan toevoegen in de backoffice, bij de tab 'Modules'. Verrassing!.

Nee, dat ik het antwoord heb gegeven houd niet in dat je nu het lezen van de handleiding over mag slaan....


Je gaf me de 1.3.2 versie ik heb 1.4 dus was niet gek dat ie hem niet kon vinden ;)
1.4 zou nog wel niet uit zijn helaas..


hmmm heb nu een Ideal module 1.4 en als ik die upload, dan staat ie nog niet in het lijstje.
Wat doe ik verkeerd?
Link to comment
Share on other sites

Ja, daar staat ie wel in de FTP, maar vraag me nu af of het wel goed is.
In de admin staat als je hem upload : De module moet bestaan uit een .zip of een .tar bestand.
Maar in de readme van ideal staat 1. UNZIP alle bestanden.

2. Ga naar de geünzipte bestanden, en zoek de map "public_html" op.

3. Upload ALLE mappen en bestanden UIT de map "public_html" IN de root-map van jouw (online) PrestaShop omgeving.

4. Geef de map [root]/ideal/temp/ schrijfrechten.

5. Open je internetbrowser, en start het installatie script op: http://www.?????.nl/ideal_install.php

Note: Dit script controleert o.a. of alle bestanden correct zijn geüpload, en voert enkele queries uit op de database.

6. Verwijder het installatie bestand ([root]/ideal_install.php) van je FTP-omgeving.

7. Log in op je beheeromgeving van PrestaShop.

8. Ga naar Modules, en scroll naar "Payment".

9. Klik bij de optie iDEAL op "install".

10. Je script is nu klaar om testbetalingen te ontvangen m.b.v. de iDEAL Simulator!

iDEAL scripts/plug-ins configureren

Dus vraag me nu af, wat beste is iemand ervaring met ideal?

Link to comment
Share on other sites

nou je moet ideal NIET via BO installeren

maar gewoon alles uploaden want er zijn ook nog bestanden bij wat niet in je /modules map komen
dus gewoon zoals er daar staat installeren en NIET via BO van presta zelf

Link to comment
Share on other sites

Vraagje, ik heb ideal bestanden uitgepakt, en de map public_html moet in de root
Maar daar zit ook de map modules bij, maar aangezien in de root al een map modules bestaat, weet ik niet wat er gebeurt..
Hebben mensen hier ervaring mee? Want wil niet dat me site daarlijk weer na de kloten is.

Link to comment
Share on other sites

Als je ideal zip uitpakt dan zitten daar twee mappen in: ideal/ en modules/

Je kan deze mappen direct in public_html zetten.

Owja, dat klopt: public_html IS inderdaad de 'root' (=engels voor wortel). De wortel van jouw internetpagina.

Link to comment
Share on other sites

Als je vragen hebt, dan moet je ze duidelijk stellen. Punctueel en gedetailleerd zijn is érg belangrijk.

1.4.0 van wat? Prestashop?
1.4.1 van wat? Ideal module?

Dus de ideal_install.php zegt dat alles goed staat, maar je ziet ideal niet verschijnen bij in de lijst van payment modules? Heb ik dat goed begrepen?

Link to comment
Share on other sites

Hij werkt nog steeds niet, maar paar vraagjes wat bedoelen ze met;

-Configuration

You can change your gateway settings in /ideal/config.php!

En ik heb het bestand Temp schrijfrechten gegeven, maar heb van de rest alles uitgeklikt, zoals lezen en uitvoeren.
Maar maakt dat nog wat uit, want dat kon ik niet uit de readme uithalen.

Link to comment
Share on other sites

Simpel gezegd werkt het zo bij ideal

Als een klant afrekent dan kiest hij ideal. Hij wordt dan geleid naar de ideal internet pagina van JOUW bank. Er zijn veel verschillende varianten van iDeal. Zo heb ik ideal-easy bij de ABN. Die variant noemt men de 'gateway'.

In jouw config.php moet je opgeven welke gateway je gebruikt. Je moet wat meer gegevens opgeven; het makkelijkste is als je surft naar http://www.ideal-checkout.nl/ideal-configuratie-wizard.html . Je moet wat vragen beantwoorden en het resultaat is een stuk code. Vervang de gehele code in jouw ideal/config.php met de code die je van de wizard krijgt. Afgezien van misschien een missende regel voor de testserver, zou het nu moeten werken.

Als je bovenstaand volgt en het werkt niet, dan krijg je als het goed is een foutmelding. Als dat gebeurt dan moet je de tekst van die foutmelding even melden. Let hierbij even op dat je domeinnaam er uit filtert; bijv www.mijndomein.nl/ideal/config.php vervang je door /ideal/config.php. Het is voor ons niet nodig om te weten wat je domein is. Het is wel belangrijk dat je de rest van de foutmelding goed overneemt; php geeft hele specifieke foutmeldingen die het makkelijk maken uit te vinden wat er mis is.

In antwoord op je vraag of je schrijfrechten moet installen voor config.php: ABSOLUUT NIET!!! Zet het zo snel mogelijk uit. Als je iets verandert aan het bestand dan doe dit dan op je eigen pc en daarna upload je het bestand daarna via FTP. Dat geldt voor alle bestanden waar prestashop nooit veranderingen aan hoeft aan te brengen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...