Miramari Posted April 10 Share Posted April 10 Ik loop nog steeds vast dat bij een bestelling de verzendkosten niet zichtbaar zijn. Met hulp van chatgpt probeer ik er nu uit te komen. en word ik verwezen naar Geavanceerde Instellingen > Locaties > Nederland. Echter, bij instellingen kom ik dit nergens tegen. Iemand een idee waar ik het kan vinden in 8.1.5? Ik wil Nederland graag toevoegen en bij Verzending lukt het me ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted April 10 Share Posted April 10 Beste Miramari, Ik heb zelf ervaren dat met PS8 het vaker gebeurd dat aan een winkelmandje het adres niet meer goed gekoppeld is daardoor is het dan ook niet mogelijk om een vervoerder te kiezen (Ik heb nog niet gekeken wat dit veroorzaakt). Probeer in de backoffice het laatste winkelmandje van het account waarmee je probeer te bestellen te verwijderen (Of desnoods alle winkelmandjes van dat account). Dan geheel je browser afsluiten en opnieuw naar je website te gaan en iets in je winkelmandje te stoppen en dan opnieuw kijken of de vervoerders beschikbaar zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miramari Posted Tuesday at 01:12 PM Author Share Posted Tuesday at 01:12 PM (edited) @MARK-app Geprobeerd, nog steeds geen verzendkosten. Click and collect en gratis verzenden laat ie wel zien, maar op het moment ik dat uitschakel en een vervoerder activeer, laat hij niets achter verzendkosten zien. Ik heb alles ingevuld, locaties, vervoerders, gewicht enz. maar ergens gaat het mis met verzendkosten. Beetje hopeloos, ik zit er al een week mee te emmeren. Edited Tuesday at 01:13 PM by Miramari (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted Tuesday at 02:33 PM Share Posted Tuesday at 02:33 PM @Miramari gebruik je een module van een derde partij om de verzendkosten te berekenen(Click and collect is namelijk niet standaard in PrestaShop)? Heb je al geprobeerd die module uit te zetten en daarna de verzendkosten opnieuw in te stellen? Het zou best kunnen dat dat de boosdoener is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miramari Posted Wednesday at 08:11 AM Author Share Posted Wednesday at 08:11 AM @MARK-APP Dat heb ik nu ook geprobeerd, nog steeds niks. Als ik een product in het mandje doe, het adres waar het naartoe verzonden moet worden invul, kom ik bij de derde stap: verzendmethode. Daar staat in het rood: ''Helaas, er zijn geen vervoerders beschikbaar voor uw afleveradres.'' Terwijl ik deze wel ingevuld heb bij het product en bij vervoerders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miramari Posted Wednesday at 08:44 AM Author Share Posted Wednesday at 08:44 AM @MARK-APP Ik heb weer een testvervoerder ingevuld, gewicht, afmeting en verzendkosten e.d. ingevuld en nu geeft hij bij het afrekenen aan dat de verzending gratis is! Terwijl alle vakjes daarvoor niet aangevinkt zijn. Er staat nu in ieder geval iets, maar nog steeds niet het bedrag dat ik in rekening breng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miramari Posted Wednesday at 09:25 AM Author Share Posted Wednesday at 09:25 AM MARK-APP Het is gelukt! Na veel testen eindelijk het bedrag dat ik wil zien. Ik denk toch dat het aan die module van DHL lag, nu die er uit is en ik alles handmatig ingevuld heb, werkt het wel. Dank voor je hulp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted Thursday at 06:51 AM Share Posted Thursday at 06:51 AM (edited) @miramari Goed om te horen dat het gelukt is. De gratis tekst verschijnt ook vaak als je de afhalen optie in de webshop ook hebt aanstaan en dan als standaard vervoerder de voordeligste instelt. Als je dat niet wilt dan kan je bijvoorbeeld als standaard vervoerder de vervoerder instellen welke een betaalde variant is. Edited Thursday at 06:52 AM by MARK-APP.com Onnodige toevoeging. (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miramari Posted yesterday at 07:36 AM Author Share Posted yesterday at 07:36 AM @MARK-APP Er is nog iets waar het kan haperen. Als je een vervoerder aan maakt bij 'Vervoerders', moet je in het derde raam bij 'Grootte, gewicht en groepstoegang' niks invullen. Dus bij onderstaande rijtje 0 invullen: Maximale pakketbreedte (cm) Maximale pakkethoogte (cm) Maximale pakketdiepte (cm) Maximale pakketgewicht (kg) Als je hier wel de juiste lengte of gewicht invult, is de kans groot dat bij het afrekenen geen bedrag staat. Blijkbaar conflicteert dit ergens. Ik kwam er bij toeval achter dat bij een test deze cijfers beter weggelaten kunnen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts