Jump to content

Instalatie database fout


Recommended Posts

Hallo,
Ik ben bezig met een website, en zit nu al in de knup met de instalatie, er word dus gevraagd om een database naam aan te maken, heb ik geprobeerd maar dan doet ie het niet.
Ik heb mijn host bij One.com zitten, als ik naar op table druk om een wat nieuws onder de database te maken, krijg ik Field , Length/Values1 , Collation en nog meer..
Maar dat zijn wel de drie die ik moet weten..

Dit is de foutmelding; Database server was not found. Please verify the login, password, and database server name fields.

Hopelijk kan iemand me even helpen :)

Groeten Rens,

Link to comment
Share on other sites

Je moet géén tabel aanmaken. Je moet een database hebben. Gebruik phpadmin om de naam van de database te vinden. Als er geen is, maak er dan eentje aan.

Deze database is te bereiken op een server die meestal 'localhost' is en anders zoiets als 'mysql.one.com'
Deze database heeft een gebruikersnaam (=login) en een wachtwoord (=password) nodig.

Vul deze gegevens in (database naam, de database server, gebruiker en wachtwoord) en als je de goeie info invult dan zal prestashop bij install zeggen 'Database connection established' of iets soortgelijks. Laat de prefix op 'ps_' staan.

Als prestashop installer zegt dat het okay is, dan zal de installer de benodigde tabellen voor je aanmaken. Daar hoef je dus niks zelf aan te doen.

Als je meer vragen hebt, dan hoor ik ze graag
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...