Jump to content

Extene database samen werken aan website


Woutermesker

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb een vraag, ik ben een webshop aan het bouwen samen met iemand, iemand vult hem en ik doe de layout en code.

Nu wil ik connectie maken met de database (deze staat online) maar hij geeft Link to database cannot be established. de files staan offline in xammp

ik heb even een testfile gemaakt in de root maar hier werkt hij wel:


<?php $link = mysql_connect('...........','.........','............'); if (!$link) { die('Could not connect to MySQL: ' . mysql_error()); } echo 'Connection OK'; mysql_close($link); ?> 



Is iemand dit eerder tegengekomen?....

thanx voor het snelle antwoord...!

Link to comment
Share on other sites

Wat bedoel je precies met de opmerking 'de files staan offline in xammp'? Om te verbinden met een database moet de SQL server aan staan op de pc die de database host. Bovendien moet, als je de pagina bouwt op je eigen pc, de Apache server op je eigen pc ook aan staan (omdat ie anders php niet kan parsen).

Even tussendoor, een andere veelgemaakte fout is dat je een lokaal bestand moet openen met een adres dat begint met localhost:// en niet met file://. Bij de eerste wordt de browser via Apache naar het bestand geleid, bij de laatste gaat dat met behulp van API calls en directe toegang naar de harde schijf (Apache server blijft hierbij buiten beeld)

Als ie bij de ene werkt, moet ie bij de andere ook werken. Ze gebruiken dezelfde methodiek. Xammp gebruikt altijd de meeste recente stable versie van MySQL.... Weet je zeker dat je de host, db naam, gebruiker en wachtwoord goed hebt ingegeven in de situatie waarin ie het niet doet? Probeer het nog eens een keer?

Als de fout consistent aanblijft, dan zou ik mijn vingertje in de richting van Windows Firewall willen wijzen. Misschien als je die tijdelijk (of permanent als je achter een NAT zit) uitzet, dat dat verschil maakt.

Link to comment
Share on other sites

Hoi misschaatje thanx voor de reactie,

Ik had de fout vanmorgen al gevonden, de sql database was beperkt tot een aantal ip adressen die hem konden benaderen. En het adres van mij stond hier nog niet tussen...

En de sql database hoeft dus niet persee op dezelfde locatie te staan als de files... Best ideaal!,,,

(voor degene die dit ook willen, verwijder wel je browsercache na het verplaatsen!...)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...