Jump to content

[Solved] Få bort body-bakgrundsbild från Fancybox


Pimli

Recommended Posts

Hej,

jag känner mig lite korkad, brukar fixa sånt här, men nu verkar jag gå bet. Har inte heller lyckats hitta nått om det i forumet.

Jag har en bakgrundsbild för page. När man använder fancybox, tex för köpvillkoren i kassan, så visas den här bakgrundsbilden i fancyboxen så det blir omöjligt att läsa texten.

Har provat hit och dit men... Hur sjuttan bär jag mig åt för att få bort den där bakgrundsbilden från fancybox?


//Pia

Link to comment
Share on other sites

Du får lägga till lite i header.tpl, det finns en smarty variabel där som heter något i stil med content_only, om den är true så lägger du till eller tar bort bakgrundsbilden (byter klass på page t.ex.).

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Hittar inte nått sånt i header.tpl. Hittar ingen smarty-variabel där - iaf ingen där det står $smarty. Kan tänka mig att jag skulle kunna rädda upp det hela genom att lägga till en div bara för bakgrundsbilden istället för att ha den i body, fast det känns lite knasigt. Klurar vidare.

Ser dessutom att jag ju skrivit fel i min fråga ovan, bakgrunden ligger inte alls i page, den ligger ju i body. Som vanligt när man kör bakgrund på det viset. Förlåt att jag snurrat till det.

Tillagt lite senare: Jag har löst det genom att lägga bakgrunden i en extra div som jag placerat mellan body och #page. Det får duga så, det funkar och är inte så knepigt att stoppa dit igen efter framtida uppgraderingar av Prestashop. Så för min del är det ok nu och jag markerar det här som Solved. /Pia

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Hmm. Hittar inte nått sånt i header.tpl. Hittar ingen smarty-variabel där - iaf ingen där det står $smarty. Kan tänka mig att jag skulle kunna rädda upp det hela genom att lägga till en div bara för bakgrundsbilden istället för att ha den i body, fast det känns lite knasigt. Klurar vidare.

 

Ser dessutom att jag ju skrivit fel i min fråga ovan, bakgrunden ligger inte alls i page, den ligger ju i body. Som vanligt när man kör bakgrund på det viset. Förlåt att jag snurrat till det.

 

Tillagt lite senare: Jag har löst det genom att lägga bakgrunden i en extra div som jag placerat mellan body och #page. Det får duga så, det funkar och är inte så knepigt att stoppa dit igen efter framtida uppgraderingar av Prestashop. Så för min del är det ok nu och jag markerar det här som Solved. /Pia

 

Hej Pia

 

Jag har samma problem kan du förklara mer exakt hur du löste det, då jag inte lyckas få till det :(

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...