Jump to content

Visa Euro på engelska delen och SEK på den svenska delen


J.Blomqvist

Recommended Posts

Hej!

Har en shop som finns på svenska och vi håller också på att ta fram en del på engelska.
Vi vill dock inte visa flaggorna för att användarna ska kunna växla mellan språken utan vi tänkte göra så att den svenska delen går att nås från www.japsko.se och den engelska delen nås från www.japsko.com (som pekar mot www.japsko.com/lang-en).
Den svenska delen ska givetvis visa priserna i SEK.

Min fråga är hur gör jag för att den engelska delen (www.japsko.se/lang-en) ska visa priserna i Euro?

Vi vill inte att användarna själva ska kunna växla mellan de olika valutorna utan är man på den svenska sidan så visas alltid SEK och på den engelska visas alltid Euro.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej, har fortfarande inte löst problemet, ställer frågan igen med förhoppning om svar denna gång :)

Är det möjligt att ordna så att när man väljer svenska som standardspråk så visas priset i SEK, samtidigt när man växlar till engelska så växlar automatiskt valutan till Euro.
Användaren ska alltså inte själv kunna växla mellan valutor, utan när han väljer svenska så visas alltid SEK och väljer han engelska visas alltid Euro.

Någon som kan hjälpa mig?
Tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...