Jump to content

[opgelost] Producten aanwezig, maar niet in de backoffice


Frits van Leeuwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Er is iets gebeurd in mijn Prestashop 1.7.8.9 en ik weet niet wat precies.
Ik heb in de backoffice een gat in de id-nummering van mijn producten. De nummers die ontbreken, kunnen wel aanwezig zijn. Als ik op id-nummer zoek, vind ik het product niet. Maar zoek ik op de naam dan vind ik hem wel (inclusief het id-nummer). Ook in phpMyAdmin vind ik de ontbrekende nummers wel. 

Ik heb in phpMyAdmin in de tabel ..._product en in de tabel ...-product_lang wat records weg gehaald. Maar die hadden niet de id-nummers die ik nu niet met het id-nummer kan benaderen.

Hoe kan ik dit oplossen?

Met vriendelijke groet,
Frits van Leeuwen

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • Frits van Leeuwen changed the title to [opgelost] Producten aanwezig, maar niet in de backoffice

Mijn probleem bleek erger te zijn. Er bleken ook een hoop producten niet meer te bestellen te zijn. In de backoffice bleken ze ook niet allemaal terug te vinden te zijn. 😞

Ik dacht de producten die ik in Prestashop niet zag, dat die er ook niet waren. Dus die gooide ik weg uit de genoemde tabellen. Ik bleek hierdoor een hoop producten weggegooid te hebben die er wel in hadden moeten zitten.

Oplossing!
- Ik heb een backup opgezocht en op mijn computer geopend. Van dat bestand vervolgens met phpmyadmin de twee tabellen geëxporteerd naar twee bestanden.

- Toen mijn webwinkels dicht gegooid.

- Met phpmyadmin in de originele database de twee (fout) gemuteerde tabellen verwijderd.
- Vervolgens één voor één de twee bestanden geïmporteerd, om zo weer twee goede tabellen te hebben.

Nu had ik verwacht dat het weer goed was, maar dat had ik mis. Mijn fout was hersteld, maar mijn probleem bleef.
Ik probeerde van alles. Ik leegde de cache van de brouwsers op mijn computer en de cache van prestashop. Niets hielp.
Maar toen bleek dat andere medewerkersaccounts geen probleem meer hadden.

- Ik besloot mijn medewerkersaccount te verwijderen en deze opnieuw aan te maken.

En zie daar.... Mijn probleem is opgelost.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...