Jump to content

Browser probleem


Recommended Posts

Hoi hoi,

Heb nagenoeg alles werkend. Het gaat over deze site
Juist heb ik een css probleem waar ik de oplossing maar niet van vind.
Moet zeggen dat ik het wel kan oplossen maar dan creëer ik een ander probleem.

Als je even hier kijkt:
http://browsershots.org/http://www.cookalike.be/

Je kan zien dat bij MSIE 7.0 en Avant 11.7 een probleem zit met een blok ...

Heeft iemand hier een oplossing voor ?
Alvast veel dank !





Als ik lijn 862 in global.css aanpas lijkt dit een oplossing maar dan veranderen mijn andere bloks ook, wat niet de bedoeling is ....

min-height: 16px



e15085863f033db5bfedc6cec6b9977e.png

Link to comment
Share on other sites

Wat mij opvalt bij het screenshot voor IE7 is dat er twee scrollbars aan de rechterkant van het scherm staan. De bovenste van de twee eindigt net onder het punt waar het bovenste deel wordt afgesneden. Je zou dit probleem dus ook met elke andere willekeurige module moeten hebben op deze plek.

Wat mij nog meer opviel is de beperkte hoogte van het screenshot en dat de linkerkolom helemaal vol staat. Het lijkt er op alsof er hier sprake is van een CSS opdracht die IE7 niet juist uitvoert, die te maken heeft met het positioneren van de modules. De linkerkolom zou de footer verder naar beneden moeten duwen, maar dit gebeurt niet bij IE7. Ik heb de pagina getest met de nachtmerrie onder de browsers, IE6, maar zelfs die geeft de pagina correct weer. Het lijkt mij dat dit weer een typisch gevalletje is van MS-die-schijt-heeft-aan-standaarden. Daar begin je niet veel tegen.

Een echte oplossing heb ik niet voor je, maar je zou eens moeten kijken wat er gebeurt als je de module met betalingslogootjes en het facebook icoontje uitschakelt, rechtsonder in de pagina. Het zou namelijk kunnen dat de hoogte eventueel toegekend aan de footer wordt overschreden met dank aan deze logootjes.

mvg,
mischaatje

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie !

Had de footer al disabled, en geeft geen verschil.
Heb dit probleem toch al op 2 verschillende PC's gehad, vooral op XP machines met de oudere ie 7 zoals bewezen bij browsershots ...

Als je goed kijkt hé naast de "aanbevolen producten" staat een 1px lijntje extra tot in de helft +/-, dit bezorgd me de problemen, als ik dit verleng met 'min-height: xxpx' werkt het, maar dan is men "Assortiment" blok volledig uitgerokken :(

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...