Jump to content

Kan ikke logge på back-office! "LØST"


mik72

Recommended Posts

Hej

Vi har et kæmpe problem vi ikke lige kan løse selv.  Der er Prestashop version 1.7.6.7 
Det er ikke muligt at logge på back-office. Den refresher sig selv eller kører over soom det vedhæftet billede. Der kommer ingen synlige fejlmeldinger. Hvis man slå fejlmeldinger til  kan man se at forespørgslen sendes til PHP, at Prestashop starter, giver en 500-statuskode, og derefter selv lukker ned.

Der er ingen af de 5 admins der er i shoppen der kan logge på, jeg har derudover også reset mit pass via mysql og virker stadig ikke.
Vi har prøvet at genskabe alt data (database og samt slette alle gamle filer inden genskabning) rimelig langt tilbage endda, men det virker stadig ikke.

Den kommer jo med fejlkoden (se vedhæftet billede 2)  "Failed to start the session because headers have already been sent by /var/www/belnaurshop.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php at line 99."

Når jeg søger på fejlmellingen på google, så synes jeg de fleste nævner PHP version som problem til denne fejlkode. Shoppen har kørt php72 indtil nu, jeg har prøvet at ændre den til php- 71, 73, 74 giver samme resultalt, intet virker, og php70 hvor den overhovede ikke virker (hvid skærm fejl 500))

Jeg har skrevet med Simply.com men de mener ikke selv at have noget med det at gøre?

Please Help 😉

Mikkel

 

Edit: Vi blev nødsaget til at kaste håndklædet i ringen og fik PrestaServicePro til at hjælpe for et beskedet beløb. Irreterende at vi ikke selv kunne løse det, men det vigtigste er det virker. Puha 😉

fejlkoder.jpg

logindump.jpg

Edited by mik72 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Et godt sted at starte, er altid at finde ud af, hvad der er sket af ændringer på shoppen. Er der installeret nye moduler, er moduler blevet opdateret for nylig?

Udover opgradering af PHP fra webhost, opdatering af moduler, eller egne ændringer, opstår disse fejl ikke af sig selv, med mindre shoppen er hacket.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Prestafan1234 said:

Et godt sted at starte, er altid at finde ud af, hvad der er sket af ændringer på shoppen. Er der installeret nye moduler, er moduler blevet opdateret for nylig?

Udover opgradering af PHP fra webhost, opdatering af moduler, eller egne ændringer, opstår disse fejl ikke af sig selv, med mindre shoppen er hacket.

Men der er ikke sket nnogen ændringer, og umildbart er der ingen moduler der autoopdatere.
Personligt hælder jeg til en ændre/fejl på  php/server hos Simply´s server har gjort udfaldet, alternativet kunne være hacking, men det  er der ikke noget der tyder på.

Edited by mik72 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • mik72 changed the title to Kan ikke logge på back-office! "LØST af PrestaServicePro"

"Edit: Vi blev nødsaget til at kaste håndklædet i ringen og fik PrestaServicePro til at hjælpe for et beskedet beløb. Irreterende at vi ikke selv kunne løse det, men det vigtigste er det virker. Puha"

Fint at du fik det løst med hjælp udefra. Men nogen gange bliver man altså lidt træt. Her på det danske forum er vi vant til at skrive hvad løsningen er. Det ved du formentlig ikke... men det kan være med til at hjælpe andre med samme problem.

Og så ved jeg godt, at din hjælp kom fra en på det internationale del af forum. Der har de en hel anden tilgang til at besvare spørgsmål. "Køb et modul", "Jeg kan hjælpe mod betaling (men det oplyser de først når der er kontakt), jeg kunne blive ved...

Det ændrer ikke ved at der stadig er nogle få stykker tilbage her på det danske forum, som bruger tid på at læse og besvare indlæg (jeg kan tælle til 3). For år tilbage var der 10-15 aktive bruger her på det danske.

Undskyld at mit gylle gik ud over dig.

Edited by ZIKODK (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke din irritation.
Vi spilder tiden med at læse koden og forstå problemet, og du synes, det burde være gratis?
Vi tvinger aldrig nogen til at købe vores modul eller noget andet, og du kan tjekke vores indlæg og svar.
Du kan også tjekke og se, at vi hjalp en masse mennesker uden betaling.
Når problemet kræver en hurtig løsning, hjælper vi helt gratis.
hvis problemet har brug for tid til fejlretning, spørger vi om et lille budget.
I denne situation ser du, at ejeren mistede adgangen til butikken.
Jeg synes, det er et meget stort problem og har brug for en hurtig løsning, og vi hjalp med kindle til tiden.
Problemet var også et sessionsproblem.
Under admin-login-sessionen blev der ikke oprettet FYI
Hav en god dag

Link to comment
Share on other sites

52 minutes ago, PrestaServicePro said:

Jeg forstår ikke din irritation.
Vi spilder tiden med at læse koden og forstå problemet, og du synes, det burde være gratis?
Vi tvinger aldrig nogen til at købe vores modul eller noget andet, og du kan tjekke vores indlæg og svar.
Du kan også tjekke og se, at vi hjalp en masse mennesker uden betaling.
Når problemet kræver en hurtig løsning, hjælper vi helt gratis.
hvis problemet har brug for tid til fejlretning, spørger vi om et lille budget.
I denne situation ser du, at ejeren mistede adgangen til butikken.
Jeg synes, det er et meget stort problem og har brug for en hurtig løsning, og vi hjalp med kindle til tiden.
Problemet var også et sessionsproblem.
Under admin-login-sessionen blev der ikke oprettet FYI
Hav en god dag

Godt ord igen. Jeg skriver jo netop at tilgangen til at løse problemer er forskellig fra det danske til det internationale forum. Det er muligt at du også løser problemer uden betaling. Men du skriver samtidig at hvis problemerne er større, så skriver du jo netop at du modtager er symbolsk beløb.

Der er ingen på det danske forum, som modtager betaling i kr. og øre. "Betalingen" er at løsningen bliver nævnt i indlægget.

Forstår du pointen?

Link to comment
Share on other sites

  • endriu107 changed the title to Kan ikke logge på back-office! "LØST"
7 hours ago, PrestaServicePro said:

Jeg forstår ikke din irritation.
Vi spilder tiden med at læse koden og forstå problemet, og du synes, det burde være gratis?
Vi tvinger aldrig nogen til at købe vores modul eller noget andet, og du kan tjekke vores indlæg og svar.
Du kan også tjekke og se, at vi hjalp en masse mennesker uden betaling.
Når problemet kræver en hurtig løsning, hjælper vi helt gratis.
hvis problemet har brug for tid til fejlretning, spørger vi om et lille budget.
I denne situation ser du, at ejeren mistede adgangen til butikken.
Jeg synes, det er et meget stort problem og har brug for en hurtig løsning, og vi hjalp med kindle til tiden.
Problemet var også et sessionsproblem.
Under admin-login-sessionen blev der ikke oprettet FYI
Hav en god dag

Vi er flere her der hjælper uden betaling. Mange sætninger i dit svar giver absolut ingen mening, det er klart Google translate, der ikke går godt.

Jeg hjælper rigtig mange med deres Prestashop. Og jeg hjælper gratis i forum. Desværre er folk ikke gode til at oplyse om fejl og forventer hjælp gratis på et dårligt oplyst grundlag, så man ikke kan hjælpe. Så jeg ville også kræve betaling for en opgave som denne.

Pga. diverse omkostninger til skat, software, knowhow, leveomkostninger osv. i Danmark, så vælger mange den billige løsning som din, få løst opgaver billigst muligt, uden at dem, der løser dem ved hvad de nødvendigvis laver (siger ikke det er tilfældet her, men ser det rigtig ofte)

Og af samme grund, vil jeg aldrig byde på hjælp på denne type opgaver, når folk der stiller opgaven ikke har et reelt IT budget og en partner de kontakter frem for at bede om hjælp i et gratis forum.

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, ZIKODK said:

"Edit: Vi blev nødsaget til at kaste håndklædet i ringen og fik PrestaServicePro til at hjælpe for et beskedet beløb. Irreterende at vi ikke selv kunne løse det, men det vigtigste er det virker. Puha"

Fint at du fik det løst med hjælp udefra. Men nogen gange bliver man altså lidt træt. Her på det danske forum er vi vant til at skrive hvad løsningen er. Det ved du formentlig ikke... men det kan være med til at hjælpe andre med samme problem.

Og så ved jeg godt, at din hjælp kom fra en på det internationale del af forum. Der har de en hel anden tilgang til at besvare spørgsmål. "Køb et modul", "Jeg kan hjælpe mod betaling (men det oplyser de først når der er kontakt), jeg kunne blive ved...

Det ændrer ikke ved at der stadig er nogle få stykker tilbage her på det danske forum, som bruger tid på at læse og besvare indlæg (jeg kan tælle til 3). For år tilbage var der 10-15 aktive bruger her på det danske.

Undskyld at mit gylle gik ud over dig.

Jeg er udmærket klar over at man plejer at skrive løsningen, problemet var at der ikke var nogen der meldte ind med en løsning og vi vil jo også gerne have at vores webshoppen fungere da det er en del af vores forretning, og vi gerne skulle tjene nogle penge 🙂

Vi havde prøvet alverdens ting uden held og ja til sidst blever man lidt desperat om den overhovede kommer til at virker igen.

Så skal det siges at der var intet krav om penge, blot en forspørgelse efter de havde løst problemet, om vi havde lyst til at "donere" lidt som tak for hjælpen, og ja det ville vi gerne. Synes det var helt fint taget i betrakning af vi stod med en hvis del i vandskorpen, følte mig på ingen måde presset til at give dem noget, men tænkte at vi måske en anden gang kommer til et problem der kræver en løsning så hurtigt så muligt og så vi jeg da gerne have at de også har lyst til at hjælpe en at gang hvis det skulle være.

Edited by mik72 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...