Jump to content

PS 8.0.0.0.0 emails vertalen naar Nederlands


Recommended Posts

Hoi beste PS gebruikers

Ik ben gestart met een schone installatie van PS8. Het werkt perfect, echter blijven emails in het engels verzonden worden. Bij internationaal heb ik al tekst aangepast en ik heb ook de automatische vertaling al een paar keer gedraaid. Weet iemand of hier toevallig nog een bug in zit? Zo ook bij registreren, blijft de tekst bij registratie in het engels staan. Iemand tips of kan ik beter even wachten op een update?

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de reply... En jip, daar heb ik ook gekeken en aanpassingen opgeslagen... Maar ik baal nu wel een beetje... ik heb inderdaad de 8.0 geinstalleerd omdat ik er al een paar weken op zat te wachten... Is dat heel erg? Het lijkt namelijk wel allemaal te werken.... Ik heb PS 8.0  namelijk via installatron geinstalleerd dus ik was al blij dat de 8.0 versie er opstond en ben meteen aan de slag gegaan niet wetend dat dit de beta versie was (beetje dom). Nu is het wel zo dat ik echt alleen de basis van PS gebruik. Geen modules of bijzondere instellingen. Zelfs niet eens andere kleuren. Alles is standaard en alleen om een paar documenten te downloaden. Dat lijkt perfect te werken. Alleen Mollie staat nu geinstalleerd. Die test ook positief. Dus wellicht is de schade te overzien? En is er al een update beschikbaar? Installatron loopt namelijk altijd wat achter met updates, wellicht dat het na de update wel oke is....

Link to comment
Share on other sites

er is nog geen update. er is zelfs nog geen officiele lancering. Het is niet gezegd dat er problemen zullen ontstaan, maar tis en blijft een beta versie. Mijn ervaring is dat zodra je een shop live zet en er omzet wordt gegenereerd er in de loop van de tijd toch dingen komen die je er bij wilt hebben. 

Er is niks frustrerender als je een shop live hebt staan en er treed toch een probleem op wat eerst moet worden uitgedokterd. Tenzij je de tijd hebt om alles goed uit te testen.

Link to comment
Share on other sites

Oke duidelijk. Dank voor je antwoord. Ik was echt in de veronderstelling dat PS 8.0 gelanceerd was. Is er enig zicht op een officiele lancering of laat die nog tijden op zich wachten? En waar kun je deze info exact vinden? Het is sowiso lastig om echte info te vinden van PS zelf m.b.t. de lancering of nieuwe versies. :) Ik snap ook dat je problemen wil voorkomen in de toekomst. Maar wanneer weet je dan of je wel of niet een stabiele versie hebt. Er komen niet voor niets updates uit, dus dat zal altijd wel blijven. Ik ben nog niet live met mijn webshop en ik kan best nog even wachten.

Maar komt er dan sowiso een update voor 8.0 of vervalt die en komt er een nieuwe versie zodat je toch opnieuw moet beginnen? Dat kan ook omdat ik echt basic PS gebruik maar natuurlijk liever niet omdat het toch tijd kost.  Het zou handiger zijn als PS wat meer communiceerd over de update of planning. Als het nog maanden duurt dan is het wellicht slimmer om live te gaan met 8.0 en later te updaten dan nu af te wachten tot wie weet wanneer. Dan is het de afweging; live gaan met 8.0 beta of PS 7.x installeren en hopen dat de update naar 8.0 goed gaat. Maar PS 7.x installeren lijkt mij sowiso geen optie meer. Is het zo dat 8.0 beta nu slechter is dan 7.x? Dat zou wel heel vreemd zijn natuurlijk.

 

Edited by Timmyt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

On 12/28/2022 at 9:19 PM, Timmyt said:

Oke duidelijk. Dank voor je antwoord. Ik was echt in de veronderstelling dat PS 8.0 gelanceerd was. Is er enig zicht op een officiele lancering of laat die nog tijden op zich wachten? En waar kun je deze info exact vinden? Het is sowiso lastig om echte info te vinden van PS zelf m.b.t. de lancering of nieuwe versies. :) Ik snap ook dat je problemen wil voorkomen in de toekomst. Maar wanneer weet je dan of je wel of niet een stabiele versie hebt. Er komen niet voor niets updates uit, dus dat zal altijd wel blijven. Ik ben nog niet live met mijn webshop en ik kan best nog even wachten.

Maar komt er dan sowiso een update voor 8.0 of vervalt die en komt er een nieuwe versie zodat je toch opnieuw moet beginnen? Dat kan ook omdat ik echt basic PS gebruik maar natuurlijk liever niet omdat het toch tijd kost.  Het zou handiger zijn als PS wat meer communiceerd over de update of planning. Als het nog maanden duurt dan is het wellicht slimmer om live te gaan met 8.0 en later te updaten dan nu af te wachten tot wie weet wanneer. Dan is het de afweging; live gaan met 8.0 beta of PS 7.x installeren en hopen dat de update naar 8.0 goed gaat. Maar PS 7.x installeren lijkt mij sowiso geen optie meer. Is het zo dat 8.0 beta nu slechter is dan 7.x? Dat zou wel heel vreemd zijn natuurlijk.

 

Bij mij hetzelfde. Verder lijkt alles prima te werken. Ook de betalingsmodule. Alleen de vertaling van Engels naar Nederlands voor de emails werkt niet. 

In de filemanager zie ik wel een map voor Nederlandse vertalingen maar daar staan de bestanden ook in het Engels opgemaakt. 

Dus de vertaling onder internationaal werkt wel goed maar de onderliggende bestanden zijn niet in Nederlands maar in het Engels.

Ik ga proberen deze bestanden in het Nederlands om te zetten en als dat lukt kan ik ze wel door sturen indien je interesse hebt.

 

 

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Timmyt said:

Oh dat is mooi. Kun je ook aangeven wat de locatie is waar de Nederlandse mailbestanden staan? Dan kan ik vast zelf kijken.

Staan in de public_html folder van jouw winkelfolder in de map mails. Ik heb geprobeerd alles aan te passen. Ook de Nederlandse vertaling bestanden uit een oudere versie van  Prestahop overgezet naar deze map maar helpt helaas niets. 

Link to comment
Share on other sites

Dat is jammer en vreemd. Als de emails aangepast zijn dan hoort PS 8.0 deze ook te gebruiken. Wellicht dat er ergens een verwijzing in PS 8.0 dan niet goed is of zo. Maar meer dan de emails aanpassen kunnen we niet doen. Dus we zullen moeten afwachten of met Engelse emails werken voor zo lang het duurt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Timmyt said:

Dat is jammer en vreemd. Als de emails aangepast zijn dan hoort PS 8.0 deze ook te gebruiken. Wellicht dat er ergens een verwijzing in PS 8.0 dan niet goed is of zo. Maar meer dan de emails aanpassen kunnen we niet doen. Dus we zullen moeten afwachten of met Engelse emails werken voor zo lang het duurt.

Ik krijg foutmeldingen dat de oorspronkelijke taal (en) niet in een aantal mappen staat. Dat heb ik gecontroleerd en dat klopt. De gehele map (en) is er niet en de map (nl) wel. Bij mijn andere shop (oude prestashop versie) bestaat er el een (en) en (nl) map.  Ik zoek verder.

Link to comment
Share on other sites

34 minutes ago, Janwullink said:

Ik krijg foutmeldingen dat de oorspronkelijke taal (en) niet in een aantal mappen staat. Dat heb ik gecontroleerd en dat klopt. De gehele map (en) is er niet en de map (nl) wel. Bij mijn andere shop (oude prestashop versie) bestaat er el een (en) en (nl) map.  Ik zoek verder.

Ik heb nu de emails in de Nederlandse taal 🙂 Bij tabblad "Design"  "email thema"   bij "Genereer email"  alles invullen wat je wil. Juiste theme (welke je hebt geinstalleerd) en de taal Nederlands kiezen en dan het vinkje "overschrijf thema's" aanzetten!  Doe je deze laatste niet dan gebeurt er niets maar bij wel aanzetten en overschrijven moet het goed komen.

Er zitten dan (bij mij) nog wel een paar taalfouten maar deze kan je dan bij tabblad "internationaal" "vertalingen" aanpassen.  Succes!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Held! Serieus? Goed bezig. Ik heb namelijk alles wat je schrijft geprobeerd echter kan ik me niet herinneren dat ik ergens een vinkje moest zetten. Dat zal het dan zijn geweest. Ik ga het controleren. Maar ik heb het nu nog even geen tijd voor. Dank je!

Nu moet ik alleen nog even kijken hoe ik oude orders kan verwijderen. Hier heb ik nog geen goed free-ware voor gevonden. Maar dat wordt wellicht een andere topic.

Edited by Timmyt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Timmyt said:

Held! Serieus? Goed bezig. Ik heb namelijk alles wat je schrijft geprobeerd echter kan ik me niet herinneren dat ik ergens een vinkje moest zetten. Dat zal het dan zijn geweest. Ik ga het controleren. Maar ik heb het nu nog even geen tijd voor. Dank je!

Nu moet ik alleen nog even kijken hoe ik oude orders kan verwijderen. Hier heb ik nog geen goed free-ware voor gevonden. Maar dat wordt wellicht een andere topic.

Het is overigens geen vinkje maar zo'n prestashop schuifje die je aan moet zetten.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 1/1/2023 at 11:20 PM, Janwullink said:

Ik heb nu de emails in de Nederlandse taal 🙂 Bij tabblad "Design"  "email thema"   bij "Genereer email"  alles invullen wat je wil. Juiste theme (welke je hebt geinstalleerd) en de taal Nederlands kiezen en dan het vinkje "overschrijf thema's" aanzetten!  Doe je deze laatste niet dan gebeurt er niets maar bij wel aanzetten en overschrijven moet het goed komen.

Er zitten dan (bij mij) nog wel een paar taalfouten maar deze kan je dan bij tabblad "internationaal" "vertalingen" aanpassen.  Succes!

Ik had dus zelfde probleem , met versie 8.0.1

jouw oplossing gevolgd,    perfecto  nu alle mail in NL

Tnx

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...