Jump to content

Verschillende problemen 1.4 prestashop


Recommended Posts

Ik ben al een aantal weken aan het rommelen met Prestashop. Met mijn beperkte ervaring ben ik toch een heel eind gekomen alleen loop ik nu continue tegen een aantal problemen aan:

1) De Paypal module is geinstalleerd met de daarbij behorende codes. Echter als een klant met Paypal wil afrekenen krijg ik het volgende bericht. /public/sites/www.kralenconcurrent.nl/modules/paypal/mails/nl/error_reporting.txt

2) Ik zou graag Filter Search Community Edition v2.1 willen gebruiken. Ik heb deze zowel via de 'add module by from my computer' als via filezilla geplaatst. In beide gevallen installeert het wel maar heb ik geen idee hoe ik de filter moet gebruiken. Als ik de filter aanvink wordt het alleen in producten waarvoor ik een subcategorie gebruik weergeven maar verwijdert het mijn producten. Disable ik de functie dan is het natuurlijk uitgeschakeld maar worden de producten in ieder geval wel weer weergeven. Nu heb ik tags maar gebruikt om mensen te laten kiezen tussen kleuren maar ik wil dit ook graag doen met maten, kleuren en soort product.

Nu ben ik wel al op de engelstalige forum geweest maar daar werd ik niet echt veel wijzer van. Waarschijnlijk ook door mijn beperkte ervaring.

3) Cross Selling v0.1 is een ander probleem. In de standaard theme van prestashop worden de producten netjes naast elkaar weergeven. Zoals in de bijgevoegde foto wordt het in mijn template (die vergelijkbaar is als de standaard theme) onder elkaar gezet wat natuurlijk niet echt netjes staat. Ook worden de kortingen met een vage -0,100000% weergeven wat natuurlijk een ander probleem is maar waar ik ook nog geen oplossing voor gevonden heb.

4( Is het trouwens moeilijk om themes aan te passen. Nu had ik wel wat gratis gevonden maar zodra ik deze installeerde en gebruikte (ook al was het een 1.4 theme) dan werd het soms een grote puinhoop en stond niks meer op zijn plek en werd eigenlijk alles door elkaar gegeooid.

Als er iemand is met oplossingen dan hoor ik dat heel erg graag!

44256_gdc7pgMqmIw4mwcFMLv1_t

Link to comment
Share on other sites

Ik kan alleen antwoord geven op punt 4. De rest heb ik niet genoeg ervaring mee.

Prestashop maakt standaard gebruik van de prestashop theme, die te vinden is in themes/prestashop/. Als je een theme toe wilt voegen dan moet je hiervoor een nieuwe map aanmaken in themes/. Nadat je de map hebt gemaakt en hebt gevuld met de nodige bestanden, kan je in de back office bij 'Preferences - Appearance' (voorkeuren - uiterlijk) kiezen voor welk theme je wilt gebruiken. Je kan dus altijd terug naar de standaard looks.

Als je eenmaal je theme geinstalleerd heb kan je deze naar hartelust aanpassen. De meeste aanpassingen zullen zijn dat je de css bestanden in themes/(newtheme)/CSS moet aanpassen en dat je plaatjes moet toevoegen aan themes/(newtheme)/img. Als je modules wilt gebruiken die alleen voor dat ene theme gebruikt mogen worden, dan moet je deze plaatsen in themes/(theme)/modules in plaats van de standaard modules/ map. De plaatsing van modules wordt overigens bepaald bij backoffice - modules - positions; deze positionering geldt voor alle themes.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...