Jump to content

Bokföring och moms och allt sk.t


Valakik

Recommended Posts

Hej,
Jag får huvudverk med detta skatt och allt sk.t. Jag plannerar starta med enkild firma och det skulle bli mycket jobb för mig och pengar att "prenumera" på Visma eller något annat app att kunna skicka till skatteverket. Finns något lösning att 1 klikk och skicka allting från Prestashop till en app, räkna ut allting själv och bara kunna skicka vidare till skatteverket?
Självklart jag ska betala för tjänst att göra automatisk men inte 4000 kr/månad i början som Visma skulle fråga mig.

Använder någon smart/automatisk lösning på bokföring och moms och vad som helst skatt?

Tack för svaret på förhand.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Momsen på försäljningen borde inte vara ditt största huvudbry! Om du använder Klarna eller liknande tjänst, så har du 4-5 verfikat per månad att knacka in i ditt bokföringssystem. Du måste ju ändå bokföra dina kostnader så 4-5 ytterligare verifikat kan knappast vara värt särskilt många hundralappar för en integration per månad. Om man har flera betalleverantörer så ökar naturligtvis antalet verifikat.

Ovanstående gäller om du bara kör e-handel. om du har butik så tillkommer såklart dagsrapporterna från kassan. men då kanske man hellre ska titta på en modern kassaapparat som man kopplar ihop med bokföringen. Alternativt läser in en fil från kassan till bokföringssystemet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...