Jump to content

LØST: Ordreafgivelse kan ikke fuldføres


Recommended Posts

Jeg er ved at opsætte PrestaShop 8. Har delvist oprettet en vare, som jeg så prøver at købe.... Til slut, når ordren skal afgives går det galt. Hvad mangler jeg/gør forkert..... http://dauv.dk/Webshop22

Jeg kan heller ikke sende testmail til kundeservice (synes, det ligner noget fra tidligere versioner)

Edited by Mogens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det er ikke sikkert at du gør noget galt. Er PHP versionen 8.1?

Prestashop har det med at version x.0.0 er smæk fyldt med fejl. Det her kan så være en af dem. Kik på det engelske forum og du bliver bekræftet i dette.

Så måske for tidligt at basere en prod shop på 8.0.0?

Jeg har den i test, men har ikke gennemtestet den endnu.

Hvis det haster med en ny shop, så brug PS1.7.8.7 og PHP 7.4.

Link to comment
Share on other sites

On 12/2/2022 at 3:08 PM, presta-dyr said:

Jeg har en 8.0.0-version kørende. Har du prøvet at slå debug til?
 

/Kjeld

jeg bruger one.com som har opdateret til php 8.0 og min shop er nede pt :(
hvor har du fundet den 8.0 version du har kørende ? det er pokkers jeg kan jo ikke autoopdatere men skal formodentlig geninstallere den 8.0 og så går alt vel tabt - kunder varer osv. det vil jo tage uger at få det på plads... meget skuffende support fra presta - der må være MANGE mange der sidder med en shop der nu er død..

 

Link to comment
Share on other sites

On 12/1/2022 at 7:22 PM, ZIKODK said:

Det er ikke sikkert at du gør noget galt. Er PHP versionen 8.1?

Prestashop har det med at version x.0.0 er smæk fyldt med fejl. Det her kan så være en af dem. Kik på det engelske forum og du bliver bekræftet i dette.

Så måske for tidligt at basere en prod shop på 8.0.0?

Jeg har den i test, men har ikke gennemtestet den endnu.

Hvis det haster med en ny shop, så brug PS1.7.8.7 og PHP 7.4.

Hvis hosting har opdateret til 8.0 kan man jo IKKE BARE køre med en "lavere" version..........

Edited by svarrer (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

grunden til at php opdateres er fordi den IKKE er sikker mere så jo man kan godt klandre prestashop for IKKE at være på forkant

man kan jo IKKE autoopdatere en shop der er crashed så hvad nu ?

skal man downloade en ny version som jo åbenbart IKKE virker og geninstallere alle kunder og varer osv. ?

det er jo helt uoverskueligt og umuligt for nogen der ikke har teknisk snilde de må betale i dyre domme for at benytte en presta shop.........

eller ???

men du har ret i at one.com efterhånden er et skod sted at have sine domæner - der er ikke meget service at hente de er vist blevet så store at de ski.. på deres kunder..

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, svarrer said:

grunden til at php opdateres er fordi den IKKE er sikker mere så jo man kan godt klandre prestashop for IKKE at være på forkant

man kan jo IKKE autoopdatere en shop der er crashed så hvad nu ?

skal man downloade en ny version som jo åbenbart IKKE virker og geninstallere alle kunder og varer osv. ?

det er jo helt uoverskueligt og umuligt for nogen der ikke har teknisk snilde de må betale i dyre domme for at benytte en presta shop.........

eller ???

men du har ret i at one.com efterhånden er et skod sted at have sine domæner - der er ikke meget service at hente de er vist blevet så store at de ski.. på deres kunder..

Det er ikke noget nyt i, at PS er længe om at komme med versioner, der understøtter nye PHP versioner. Sådan har det været i flere år. At rette et helt shopsystem til, når der kommer nye PHP versioner er altså ikke noget man gør på nogle få måneder. Især ikke når der kommer en ny PHP version hvert eneste år.

Og lige netop 8.0.0 har tilsyneladende mange fejl.

Et godt bud.

Du har formentlig stadig adgang til både data og database på one.com? Download disse til din pc.

Find et andet webhotel, fx chosting eller simply.com. Upload data og database til det nye webhotel. Simply.com har en facilitet, så du kan gøre det fra deres kontrolpanel. Det er måske den hurtigste og nemmeste løsning?

Det er da rigtig, at nyere PHP versioner er mere sikre, men det betyder ikke at webhosten skal lade sine kunder i stikken. De 2 webhoteller jeg nævner har begge alle PHP 7.x versioner. Samt PHP 5.6, somer tudsegammel, men netop for ikke lade nogen i stikken.

Edited by ZIKODK (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, svarrer said:

Hvis hosting har opdateret til 8.0 kan man jo IKKE BARE køre med en "lavere" version..........

Nu skriver du jo i en tråd, som en anden har oprettet (Mogens).

Som jeg læser Mogens' indlæg så har han problem med en nyinstalleret shop. Hvem siger det er på one.com.

Så nu har vi 2 issues i samme tråd. Det er  vi ikke så glade for her på det danske forum. For hvis der kommer mange svar, så bliver det hurtigt uoverskueligt.

Edited by ZIKODK (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Mange tak for alle indlæg.
Som nogen også nævner, er den gamle shop stoppet pga. PHP'en hos one.com. Jeg havde også tidligere problemer med mail ud af shoppen, hvilket får mig til at frygte, at one.com ikke spiller med her. Så overvejelserne går mod et nyt hotel.

Jeg mener, jeg hentede den nye version her: Prestashop 8.0

Med udgangspunkt i indlæg og usikkerheden, erklæres dette for løst til trods for manglen på en 100% afklaring.

 

 

 

Edited by Mogens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • Mogens changed the title to LØST: Ordreafgivelse kan ikke fuldføres
2 hours ago, Mogens said:

Mange tak for alle indlæg.
Som nogen også nævner, er den gamle shop stoppet pga. PHP'en hos one.com. Jeg havde også tidligere problemer med mail ud af shoppen, hvilket får mig til at frygte, at one.com ikke spiller med her. Så overvejelserne går mod et nyt hotel.

Jeg mener, jeg hentede den nye version her: Prestashop 8.0

Med udgangspunkt i indlæg og usikkerheden, erklæres dette for løst til trods for manglen på en 100% afklaring.

 

 

 

Tak for svar. Giver du en tilbagemelding, når du er oppe og køre igen. Og hvad løsningen blev?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...