Jump to content

Migratie tool? (opgelost)


Toyotaboy

Recommended Posts

Heb de module geinstalleerd.

Alleen ik krijg hem nog niet werkend.


Heb de oude shop 1.6 versie lokaal staan Xampp
De site waar het naar toe moet staat online (deze is leeg)frisse installatie 1.7.

Heb de poorten in de router en pc 80 een 443 open staan.
kan de lokale server wel van buitenaf bereiken.
Maar kom niet op het juiste pad.

Kwa instelling van alles al geprobeerd.
Iemand nog tips? om op de juiste manier Xampp in te stellen.

http:// mijnip/dashboard/  en moet naar http://mijnip/sitenaam

database fout.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Bert,

Ik zou je adviseren om alles offline of alles online te plaatsen voor de migratie. Anders ben je bezig om weer allerlei andere uitdagingen op te lossen (Zoals je router correct configureren om bij je lokale site te kunnen wat het heel moeilijk maakt als je bijvoorbeeld een wisselend IP adres hebt.) wat onnodig veel tijd kost.

Als je alle offline (Lokaal met XAMPP) wilt doen, zorg dan dat je een backup maakt van je nieuwe site en lokaal in XAMPP opzet en vervolgens daar de migratie doet. Als dat gelukt is kopieer je vervolgens weer alles naar je online omgeving. Of zorg dat je je oude site weer ergens online opzet zodat je met er online met je nieuwe site bij kan en online de migratie doet.

Wat je nu probeert te doen is gewoonweg onnodig complex.

Succes.

Link to comment
Share on other sites

23 uren geleden, MARK-APP.com zei:

Beste Bert,

Ik zou je adviseren om alles offline of alles online te plaatsen voor de migratie. Anders ben je bezig om weer allerlei andere uitdagingen op te lossen (Zoals je router correct configureren om bij je lokale site te kunnen wat het heel moeilijk maakt als je bijvoorbeeld een wisselend IP adres hebt.) wat onnodig veel tijd kost.

Als je alle offline (Lokaal met XAMPP) wilt doen, zorg dan dat je een backup maakt van je nieuwe site en lokaal in XAMPP opzet en vervolgens daar de migratie doet. Als dat gelukt is kopieer je vervolgens weer alles naar je online omgeving. Of zorg dat je je oude site weer ergens online opzet zodat je met er online met je nieuwe site bij kan en online de migratie doet.

Wat je nu probeert te doen is gewoonweg onnodig complex.

Succes.

Het is gelukt.

Wat ik gedaan heb is het volgende.

De versie 1.6 werkte niet meer op de live omgeving omdat de hoster de PHP versie verhoogt had naar 7.4.

Deze 1.6 versie heb ik lokaal gezet Xampp php versie 7.1  

De nieuwe site had ik op een sub domein staan deze heb ik ook terug gehaald naar Xammp versie 7.4 php

Nou heb ik de migratie uitgevoerd tussen beide local sites op xampp.

Nou heb ik de nieuwe site bijna klaar op de lokale testomgeving.

Binnenkort ga ik hem terug plaatsen naar de live omgeving.

Moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het beste doe.

van local to live site.

Lang geleden dat ik dat gedaan heb want versie 1.6 is heel anders dan versie 1.7

Heb nog wel meer vragen maar daar maak ik wel een nieuw topic voor aan.

Bedankt voor het meedenken.

Gr Bert

Link to comment
Share on other sites

  • Toyotaboy changed the title to Migratie tool? (opgelost)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...