Jump to content

Recommended Posts

Ik heb mijn webshop bij one.com gehost. So far so good.
Vandaag, 28 november 2022, hebben ze doodleuk geupgrade naar PHP8. 
...

Prestashop 8.0.0 is PHP8 compliant, maar nog in beta fase. De meeste gekochte modules zijn ook nog niet PHP8 gereed.

Ik zal vandaag de enige niet zijn met Prestashop problematiek bij one.com. Hun klantenservice is op dit moment overbelast, dus ik vrees het ergste. 

Iemand een goed én betaalbaar alternatief voor one.com?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, pandorrah said:

Ik heb mijn webshop bij one.com gehost. So far so good.
Vandaag, 28 november 2022, hebben ze doodleuk geupgrade naar PHP8. 
...

Prestashop 8.0.0 is PHP8 compliant, maar nog in beta fase. De meeste gekochte modules zijn ook nog niet PHP8 gereed.

Ik zal vandaag de enige niet zijn met Prestashop problematiek bij one.com. Hun klantenservice is op dit moment overbelast, dus ik vrees het ergste. 

Iemand een goed én betaalbaar alternatief voor one.com?

Het is inderdaad wat vreemd, maar PHP7.4 is vanaf 1 Januari niet meer "Officeel" ondersteund. Meer info hier.
En om eerlijk te zijn loopt Prestashp ook ontzettend achter met updates hiervoor.

Desondanks kan ik Wallgrind aanraden als hosting partij voor Prestashop.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Nee, one.com houdt voet bij stuk en dat gaat ze veel klandizie kosten. Wél mogen betalen, maar niet kunnen bepalen bij dat bedrijf kost mij al dagen inkomstenderving, waar ik ze mee ga confronteren.
Wallgrind staat op de lijst als nieuwe provider, zodra ik weg ben bij one.com.

Link to comment
Share on other sites

Dit is de email die ik van hen kreeg:

----

Billy (One.com)

2 dec. 2022 13:01 CET

Goedemiddag,
 
Hartelijk dank voor uw bericht en goed dat u contact opneemt. Excuses voor de vertraagde reactie. Momenteel is het erg druk op de Nederlandse support waardoor wij u niet hebben kunnen helpen binnen de termijn die u van ons gewend bent. We doen ons best om zo snel als mogelijk alle klanten te woord te staan en ik wil u bedanken voor uw geduld.
 
De verouderde versie van PHP die uw website heeft gebruikt, is inmiddels uitgefaseerd en verwijderd van de servers.
Reden hiervoor is dat het bedrijf dat PHP beheert, PHP.net, geen beveiligingsupdates meer ondersteunt voor versie 7.4.
Helaas heeft One.com hier geen invloed op. Wij hebben u hier eerder over geïnformeerd.
 
Indien Prestashop niet actueel is en tijdig hun code hebben geupdate zodat deze compatibel blijft met de huidige PHP versie, kunt u ervoor kiezen om (tijdelijk) een andere oplossing te vinden, zoals bijvoorbeeld Woocommerce.
Hoe u dit kunt omzetten, kunt u vinden op de volgende pagina: https://wordpress.org/plugins/fg-prestashop-to-woocommerce/
 
U kunt in de volgende kalender zien wanneer er PHP updates plaatsvinden: https://www.php.net/supported-versions.php
 
Mocht u nog andere of aanvullende vragen hebben, kunt u gerust weer contact met ons opnemen.
Voor nu hoop ik u voldoende geïnformeerd te hebben en wens ik u een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Billy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...