Jump to content

Några frågor från blivande Prestashop-användare


andogrando

Recommended Posts

Hej!
Då jag är på väg att starta en mindre butik på internet, letar jag för fullt efter ett passande webshop-system.
Jag har i ett par veckor arbetat med Magento, som jag tycker ser väldigt bra ut (frontend osv.)
Eftersom jag inte har extrem kunskap inom PHP, föll dock Magento bort, då det visade sig vara oerhört krångligt och underhållskrävande.

Därför överväger jag nu att använda PrestaShop. Installationen gick smärtfritt, och det verkar "flyta på" bra. Jag har dock ett par saker jag undrar över.

För det första är jag mycket missnöjd med designen på frontend. Visst, det finns templates att köpa, men jag tycker ärligt talat att dessa ser väldigt oprofessionella ut. Magento var betydligt bättre på den punkten. Då jag varken har tid eller kunskap för att ta fram en egen template, letar jag efter en färdig. Finns det någon bra template som man kan bygga vidare på? (clean och enkel design, som inte ser ut som den är gjord 1990.)

Den andra funderingen är angående betalningsmodulen på sidan. PayPal ska (om jag har förstått det rätt) fungera out of the box, men jag skulle gärna ha Payson att tillgå. Som jag har förstått finns ingen officiell Payson-modul. Stämmer detta? Finns det någon (smidig) lösning?

Tack för Er tid!

Link to comment
Share on other sites

det BÄSTA sätter enligt mej är att köra med GOOGLE CHECKOUT. som är en skit bra lösning till allt som du skaffar ett konto hos google checkout och skriver in dit kort/bankkonto, sen får kunden bestämma hur dom betala, och google sköter allt, och allt du behöver göra e att få pengarna, men detta stämer ju mycket väl med klarna men dom är ju inte lika stora som google.

Link to comment
Share on other sites

Hej
Jag tror prestaworks.com har en fungerande paysonmodul för 1.4 som kostar 45 euro.

Det finns många ställen att finna fina templates på, tex i min shop :)


förstår inte hur du kan ta 400 kr för en temp, jag hade aldrig kunnat sova om jag sålde lite text för 400, och om du säger att det var mycket jobb, så ska jag säga dej hur mycket mer jobb det är att göra det om man inte vet vad man håller på med. en temp kanske tar det jag vet inte 4 timmar eller nått men du tar 400 * antalet köpp, om 100 köpper en är det 40 lax, du kan vel inte tro att det är normalt, bättre att sänka priset och sen ska du se att folk kommer köppa för dom ser hur billigt och bra det är.
Link to comment
Share on other sites

Hej
Jag tror prestaworks.com har en fungerande paysonmodul för 1.4 som kostar 45 euro.

Det finns många ställen att finna fina templates på, tex i min shop :)


förstår inte hur du kan ta 400 kr för en temp, jag hade aldrig kunnat sova om jag sålde lite text för 400, och om du säger att det var mycket jobb, så ska jag säga dej hur mycket mer jobb det är att göra det om man inte vet vad man håller på med. en temp kanske tar det jag vet inte 4 timmar eller nått men du tar 400 * antalet köpp, om 100 köpper en är det 40 lax, du kan vel inte tro att det är normalt, bättre att sänka priset och sen ska du se att folk kommer köppa för dom ser hur billigt och bra det är.


Tar det 4 timmar och bara innehåller lite text - ?! du vet inte vad du snackar om.
Det tar lite längre än så att göra en bra template och bra kod.
Sen att dom kostar mellan 200- 400 spänn, med support inräknad, det är inte mycket pengar...

Sen att du inte gillar det, so what!
Link to comment
Share on other sites

Hej
Jag tror prestaworks.com har en fungerande paysonmodul för 1.4 som kostar 45 euro.

Det finns många ställen att finna fina templates på, tex i min shop :)


förstår inte hur du kan ta 400 kr för en temp, jag hade aldrig kunnat sova om jag sålde lite text för 400, och om du säger att det var mycket jobb, så ska jag säga dej hur mycket mer jobb det är att göra det om man inte vet vad man håller på med. en temp kanske tar det jag vet inte 4 timmar eller nått men du tar 400 * antalet köpp, om 100 köpper en är det 40 lax, du kan vel inte tro att det är normalt, bättre att sänka priset och sen ska du se att folk kommer köppa för dom ser hur billigt och bra det är.


Tar det 4 timmar och bara innehåller lite text - ?! du vet inte vad du snackar om.
Det tar lite längre än så att göra en bra template och bra kod.
Sen att dom kostar mellan 200- 400 spänn, med support inräknad, det är inte mycket pengar...

Sen att du inte gillar det, so what!


så när du har gjort 300 olika temps så tar det mer än 4 timmar. så är det inte mitt problem att du inte har grunden färdig från början, jag vet mycket väll vad jag pratar om för jag har skrivit mycket program, men med prog så är alla olika men det kan finnas mycket likadan kod, men temps bygger ju på samma grund, och om den inte gör det så ska det ju ändå inte kosta extra för att du fått lägga ner mer tid, för det handlar ju om att det ska vara tillgängligt för folket, men alla ska ha ut så mycket pengar ur sina temp och ur sina moduler.

sen om jag inte gillar det så är det jag som e kunden och jag har kompisar, och om dom vill köppa temps ska jag ju skryta, men det gör jag ju inte om dej.
Link to comment
Share on other sites

Men du svamlar nåt om att det tar 4 timmar att gör en template, då säger jag att det är skitsnack. Med kod och alla grafiska element som ska sitta på plats så tar det mer än 4 timmar att göra en bra template.
Det tar mer tid än så.
Sen om du inte tycker att priset är bra, Då är jag ledsen för det, men då kan jag inte göra nåt.

Link to comment
Share on other sites

det BÄSTA sätter enligt mej är att köra med GOOGLE CHECKOUT. som är en skit bra lösning till allt som du skaffar ett konto hos google checkout och skriver in dit kort/bankkonto, sen får kunden bestämma hur dom betala, och google sköter allt, och allt du behöver göra e att få pengarna, men detta stämer ju mycket väl med klarna men dom är ju inte lika stora som google.


Google checkout finns väl inte för Sverige ännu?
Link to comment
Share on other sites

det BÄSTA sätter enligt mej är att köra med GOOGLE CHECKOUT. som är en skit bra lösning till allt som du skaffar ett konto hos google checkout och skriver in dit kort/bankkonto, sen får kunden bestämma hur dom betala, och google sköter allt, och allt du behöver göra e att få pengarna, men detta stämer ju mycket väl med klarna men dom är ju inte lika stora som google.


Google checkout finns väl inte för Sverige ännu?


Jodå jag använder det as we speak, det är väldigt användbart
Link to comment
Share on other sites

det BÄSTA sätter enligt mej är att köra med GOOGLE CHECKOUT. som är en skit bra lösning till allt som du skaffar ett konto hos google checkout och skriver in dit kort/bankkonto, sen får kunden bestämma hur dom betala, och google sköter allt, och allt du behöver göra e att få pengarna, men detta stämer ju mycket väl med klarna men dom är ju inte lika stora som google.


Google checkout finns väl inte för Sverige ännu?


Jodå jag använder det as we speak, det är väldigt användbart


Okej.. jag kan iaf inte välja Sverige i listan över vilket land mitt företag finns registrerat i, endast USA och UK.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...