Jump to content

Løst - Fejl ved flytning til ny host


Recommended Posts

Hej - har brug for lidt assistance 

Jeg har "flyttet" database og øvrigt shop indhold til min nye host samt rettet database settings i parameters filen. 

Jeg kan tilgå siden og backend, men ikke så meget andet (mangler billeder, links virker ikke etc.), i debug tilstand får jeg nedenstående, som jeg ikke kan gemmeskue - har søgt herpå i dette forum, men fandt ikke en løsning.

Håber på i kan hjælpe mig videre.

 

 

[PrestaShopDatabaseException]

Unknown column 'lbs.position' in 'order clause'<br /><br /><pre>SELECT lb.`id_link_block` FROM ps_link_block lb INNER JOIN ps_link_block_shop lbs ON lbs.`id_link_block` = lb.`id_link_block` WHERE lb. `id_hook` = 35 AND lbs.`id_shop` = 1 ORDER by lbs.`position` </pre>
at line 769 in file classes/db/Db.php

764. if ($webservice_call && $errno) {

765. $dbg = debug_backtrace();

766. WebserviceRequest::getInstance()->setError(500, '[SQL Error] ' . $this->getMsgError() . '. From ' . (isset($dbg[3]['class']) ? $dbg[3]['class'] : '') . '->' . $dbg[3]['function'] . '() Query was : ' . $sql, 97);

767. } elseif (_PS_DEBUG_SQL_ && $errno && !defined('PS_INSTALLATION_IN_PROGRESS')) {

768. if ($sql) {

769. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError() . '<br /><br /><pre>' . $sql . '</pre>');

770. }

771.

772. throw new PrestaShopDatabaseException($this->getMsgError());

773. }

774. }

DbCore->displayError - [line 385 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]

DbCore->query - [line 613 - classes/db/Db.php] - [1 Arguments]

DbCore->executeS - [line 87 - modules/ps_linklist/src/LegacyLinkBlockRepository.php] - [1 Arguments]

PrestaShop\Module\LinkList\LegacyLinkBlockRepository->getByIdHook - [line 264 - modules/ps_linklist/ps_linklist.php] - [1 Arguments]

Ps_Linklist->getWidgetVariables - [line 254 - modules/ps_linklist/ps_linklist.php] - [2 Arguments]

Ps_Linklist->renderWidget - [line 1017 - classes/Hook.php] - [2 Arguments]

HookCore::coreRenderWidget - [line 964 - classes/Hook.php] - [3 Arguments]

HookCore::exec - [line 167 - config/smarty.config.inc.php] - [3 Arguments]

smartyHook - [line 83 - classes/Smarty/SmartyLazyRegister.php] - [2 Arguments]

SmartyLazyRegister->__call - [line 96 - var/cache/dev/smarty/compile/PRSADD015layouts_layout_full_width_tpl/f7/4e/9f/f74e9f3b86dbad37c8e0952d1f2b2b9c81ed855e_2.file.footer.tpl.php] - [2 Arguments]

Block_709804316637b8bbd8ed259_56531364->callBlock - [line 248 - vendor/smarty/smarty/libs/sysplugins/smarty_internal_runtime_inheritance.php] - [1 Arguments]

Smarty_Internal_Runtime_Inheritance->callBlock - [line 184 - vendor/smarty/smarty/libs/sysplugins/smarty_internal_runtime_inheritance.php] - [2 Arguments]

Smarty_Internal_Runtime_Inheritance->process - [line 156 - vendor/smarty/smarty/libs/sysplugins/smarty_internal_runtime_inheritance.php] - [2 Arguments]

Smarty_Internal_Runtime_Inheritance->instanceBlock - [line 38 - var/cache/dev/smarty/compile/PRSADD015layouts_layout_full_width_tpl/f7/4e/9f/f74e9f3b86dbad37c8e0952d1f2b2b9c81ed855e_2.file.footer.tpl.php] - [3 Arguments]

Edited by Bent.b (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej ComGrafPL

Tak for hurtig respons.

Har dog fortsat samme udfordring - har brugt tid på at sammenligne gammel/ny,  men har ikke faldet over noget, der skulle mangle, og rydning af cache havde desværre heller ingen effekt.

Andre ideer 🙂

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • Bent.b changed the title to Løst - Fejl ved flytning til ny host

Hey begge - endnu engang tak for jeres input.

Status er - at efter flere forsøg med geninstallation af såvel filer og database, så er der fortsat noget der driller ... løsningen kunne meget vel blive, at jeg ender med at installere en ny shop.

Jeg glæder mig til gengæld over, at det lykkes at flytte mine to andre shops og at alt her virker som det skal 🙂    

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...