Jump to content

Multi language Prestashop


Andersgransøe

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg sidder på nuværende tidspunkt og arbejder for en kunde, som bruger Prestashop - Kunden har hovedsæde i Italien hvorfor, at den oprindelige side selvfølgelig er på italiensk. Multi siden er bygget op i samme backend som et subdomain (.it/da). Kunden oplever i øjeblikket problemer med ikke, at kunne fjerne italienske ting såsom plugins herunder chatfunktion mm., enkelte sektioner af tekster og bannerbilleder fra den danske version.

 

Hvad er mulighederne for at opdele siderne noget mere, så man kan "slette" de italienske spor på den danske side?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ZIKODK said:

Istedet for at oprette et subdomæne, kunne du "blot" have oprettet 2 sprog pådet oprindelige domæne.

Så har du een vare m.v. med 2 sprog.

Ja det har jeg også kunne læse mig frem til, men det har vores kunde desværre ikke valgt at gøre - Jeg kunne muligvis forestille mig, at det har handlet om ikke, at skulle oprette produkter på samtlige sprog hver gang.

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, ZIKODK said:

Jeg gætter på at du kører multistore?

Prøv noget i denne retning:

Fsv banner kan du under moduler vælge hvilke shops det skal vises på. Stå på den danske shop og disable modulet. Eller sæt en dansk tekst på.

Det samme med de andre.

Det lyder ikke som om shoppen kører multistore, eller hvis den gør, er den ikke sat korrekt op. I en multistore kan man opdele ALT, dvs. moduler, valutaer, lande, varebeskrivelser, themes m.m. Typisk sætter man den op til at køre på forskellige domæner, så man undgår domain.xx/da /en /de osv. i URL Og man har ikke sprogparametre i URLen fordi shops kører på hver deres eget domæne.

Dels er det bedre for SEO, dels er det nemmere at differentiere en shop til forskellige markeder.

Hvis du administrerer shoppen kan du nemt se under Avancerede parametre (det hedder forskellige ting i forskellige versioner) er opsat og om der er aktiveret multistore.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stadig overbevist om at den er i multistore. Ellers ville der ikke være de udfordringer, der er nævnt. Det kan så godt være, at den ikke er sat rigtigt op. Det skal jeg ikke kunne sige...

Det kunne være rart med lidt feedback fra Anders, så vi ikke sidder og gætter i blinde.

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Andersgransøe said:

Shoppen er bygget op ud fra sprogversionering, så den er ikke bygget i multistore og dette mistænker jeg som problemet.

Ja, det kunne godt være problemet. Grunden til at jeg troede at den var i Multistore, var at den ligger på hvert sit domæne. At den ene så er et subdomæne er ligemeget.

Med Multistore har man typisk 2 forskellige domænenavne, og kører med samme backend. Man sælger også typisk de samme varer, mene at købe ikke nødvendigvis. Der kan godt være forskel på vareudbuddet i de 2 shops. Det kan styres med Multistore.

Jeg kan godt se ideen i at have et domæne til den danske side. Men så vil den ideelle løsning være at købe et dansk domæne med samme navn som det italienske, men så ener på .dk.

Hvordan han er komme afsted med at køre både den italienske del og den danske del med samme backend, undrer mig, for det er noget man dør i Multistore.

Håber, du kommer videre med dit projekt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...