Jump to content

Geen betalings mogelijkheden, landbeperkingen


Recommended Posts

Nieuwe geregistreerde klanten krijgen bij het afronden van de bestelprocedure de melding dat er geen betalingsmogelijkheden zijn.

Indien ik bij instellingen/betalingen/landenbeperkingen kijk, zie ik steeds dat Nederland niet is aangevinkt;  vink ik deze z=aan en sla ik de wijzigingen op, dan toch blijft  het vinkje niet aan staan.

 

Is dit via  PHPmyadmin eventueel "hardmatog" aan te zetten, en welk databaseveld is dat dan.

Of staat er wellicht dan ergens anders iets niet juist.
Probleem is tevoorschijn gekomen na update naar 1.7.87.x

Huidige PS  versie 1.7.8.7

 

alvast bedankt voor het meedenken

Arie

image.thumb.png.c761a115bcf78a31b5ef2b9f743e02bc.pngimage.thumb.png.d783c9b4fe01115c2857dd901cd1c86e.png

Link to comment
Share on other sites

Wij hebben dit probleem ook wel eens gehad. Dit kan aan de max_input_vars liggen die te laag is.

Maar je kunt kijken naar 1 van de volgende tabellen:

  • ps_module_currency
  • ps_module_country
  • ps_module_group
  • ps_module_carrier

Zie hier de functie waar het update wordt uitgevoerd:

https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/blob/1.7.8.7/src/Core/Payment/PaymentModulePreferencesConfiguration.php#L81

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Je zou bijvoorbeeld in die public function updateConfiguration(array $config) een dump($_POST); die(); kunnen toevoegen. Vervolgens kun je checken of alle velden wel in de post zitten. Wanneer dit niet het geval is, is het probleem snel gevonden. Als dit wel het geval is wordt het even verder zoeken. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...