Jump to content

Konstiga (display)fel efter uppdatering till 1.7.8.7


Recommended Posts

Hallå. 

Efter ett par lyckade uppdateringsförsök (med 1 click update) så har jag stannat ett tag 1.7.7.8. Men dumt nog tänkte jag bumpa upp shopen till den senaste versionen idag, men det gick inge vidare. Jag har rensat cache i både BO och i browsern, kastat bort htaccess, och efter ett misslyckat försök (som fick återställas) på skarp shop så gjorde jag detta lokalt.

Det som händer är att hela första sektionen i toppen av shopen renderar inte korrekt. Det fattas ikoner bakom valutaväljare och framför Login knappen, samt att varukorgen, och längre ner, sökfältet ser helt sjuka ut. Hmm, det fattas ju ikoner där också, ser jag nu..... 

Jag har testat att återställa t.ex. ps_shoppingcart till äldre fungerande version, utan skillnad. Jag provade även att byta till Classic theme, men det hjälpte inte heller. Nuvarande Theme är bara små justeringar på Classic, inga konstiga moduler... 

Nån som har några bra förslag? 

/tomas j, 

Skärmbild 2022-08-24 152709.png

Edited by TomasJohansson (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

EDIT! Ja, uppenbarligen verkar det vara så att uppdateringen jag gjorde raderade massor med filer i themes/classic/assets/css. Ibland dessa då samtliga standardikoner för varuvagn och liknande. När jag återställer alla dessa från en äldre installation funkar sidvisningarna igen..

MEN! Inga text redigeringsblock visas inte längre i BO, jag märkte det först på Underhållssidan att det inte gick att se eller redigera custom texten, och nu när jag kollar vidare så visas inga textredigeringsblock överhuvudtaget, t.ex. på katalog/produktsidorna. Nu är det för mycket tjafs med det här så jag ger f-n i att uppdatera. 

En små-brutal påminnelse om att man skall nog tänka sig för innan man som glad amatör uppdaterar en fungerande shop. 

/tomas j

 

Ah, va tusan. Kan det vara så här simpelt? Får köra ett varv till i morgon. 

 

 

Edited by TomasJohansson
Ny info (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • TomasJohansson changed the title to Konstiga (display)fel efter uppdatering till 1.7.8.7

WTF? Såg alltså inga textredigeringsrutor i BO, browsade med Chrome. Kollade i Edge, där syntes dom. Bytte ut tinymce mot äldre version, nu funkar i alla fall detta igen. Nu börjar jag få samma dåliga känsla som när jag höll på med OScommerce, varje litet steg man tar bränner enormt med tid och energi. 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...