Jump to content

Recommended Posts

Ik heb in tussen 3 webshops draaien op 3 afzonderlijke hosting en domeinen. Echter ik blijf op een vast aantal punten klemlopen. 

a. Ik kan geen enkele template installeren. Steevast krijg ik de melding: Missing configuration file. Het maakt niet uit of ik deze upload vanuit de backend of via de FTP hem plaats. Maakt ook niet uit wat de bron is van de template. De maprechten lijken ook te kloppen. Bij alle templates is er een xml configuratie bestand aanwezig voor 1.7

b. Ik kan bij geen enkele webshop de favicon aanpassen. Maak ik er een via de gesuggereerde tool, gebeurt er niks. Maak ik extern een fav.ico aan wordt deze niet herkent

c. Bij het zoekfilter loop ik tegen de begrenzing dat ik alleen kan zoeken op functies die in een pulldown zijn opgenomen. Als echter bijv een veld jaar heb, wil ik ook kunnen filteren op jaar als dit ook is ingevuld. Er blijft mij te veel data onbenut. Het wordt bij mijn artikelen ondoenlijk om van bepaalde velden overal een statisch veld aan te maken, door iedere keer weer kenmerkwaarde aan te maken. Is hier een oplossing voor?

 

Bij voorbaat hartelijk dank voor het Community support

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag,

Antwoord op jou vragen.

A. Je moet goed checken of het bestand "theme.yml" bestaat in de config map van je Thema of anders zal ik gewoon contact opnemen met de gene waarvan je het thema hebt gekocht die zullen wel vaak met dat soort problemen helpen.

B. Je kan proberen om het favicon.ico bestand handmatig te veranderen in public_html/img maar let wel op dat je het de zelfde naam geeft en het oude favicon.ico bestand verwijderd.

C. Helaas is inderdaad de standaard filter opties bij Prestashop niet helemaal geweldig maar je zou kunnen kijken of de volgende module geschikt is voor jou: https://addons.prestashop.com/en/search-filters/2778-advanced-search-4-filters-search.html#overview.

 

Link to comment
Share on other sites

a.
Heeft u al geprobeerd het thema lokaal te installeren?
Heeft de thema map dezelfde naam als dat deze gedefineerd is in theme.yml?

b.
Krijgt u een foutmelding tijdens het aanpassen van de favicon?
Welke cache methode gebruikt de server?

c. 
Dit klinkt eigenlijk als een thema specifieke zoek manier, de standaard zoek manier van Prestashop is alleen aan te passen bij "Winkelinstellingen > Zoeken".
Daar kunt u aangeven welke data van het product het belangrijkst is, alle overige extra velden is maatwerk geweest.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...