Jump to content

Tilføje allerede oprettede produkter til ny butik (multistore)


Kramer1976

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har multistore sat op, og har oprettet en masse varer under "all shops".

Når jeg tilføjer en ny butik - hvordan kan jeg så tilføje de produkter som allerede er oprettet til den nye butik (som ikke var oprettet da varerne blev oprettet) ?

Det kan jeg ikke gennemskue - men kan det passe at det ikke er muligt?

Og hvis det ikke er muligt, hvad er så bedste praksis for at undgå at skulle duplikere produkter (hvilket vel er helt håbløst)

 

Håber I kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det er version 1.7 - jeg kunne virkelig godt bruge hjælp fra en som kender lige dette problem.

Normalt opretter jeg alle produkter under "all shops".

Men hvis man har multistore - og så har ShopA og Shop B.

Hvis man så opretter et produkt i ShopA - så er det på ingen måde muligt at få det produkt vist i ShopB?

Eneste metode er at lave en kopi - altså have 2 ens produkter - et i hver sin shop?

Det virker helt utrolig usmart?

Nogen der kender til det?

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt gøre det uden at skulle pille i databasen.

Vælg f.eks. ShopA og rediger den vare, du ønsker at dele med ShopB. Vælg nu ShopB, udfyld de manglende oplysninger (pris m.m.) og gem.

Når du kører med multistore, kan du vælge, at butiksgruppen deler antallet af varer. Dette er nok relevant i dit tilfælde.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Kramer1976 said:

Det er version 1.7 - jeg kunne virkelig godt bruge hjælp fra en som kender lige dette problem.

Normalt opretter jeg alle produkter under "all shops".

Men hvis man har multistore - og så har ShopA og Shop B.

Hvis man så opretter et produkt i ShopA - så er det på ingen måde muligt at få det produkt vist i ShopB?

Eneste metode er at lave en kopi - altså have 2 ens produkter - et i hver sin shop?

Det virker helt utrolig usmart?

Nogen der kender til det?

1.7 findes i mange versioner (1.7.0 til 1.7.8.x så det er ikke uvæsentligt med præcist versionsnummer ). Når du opretter din multistore skal du vælge, om den skal dele varer, kunder og antal med den shop der er din hovedshop, forudsat du bruger en shopgruppe. Det lyder til, at du ikke har sat denne indstilling? Normalt deler man varer og antal, men ikke kunder.

Link to comment
Share on other sites

@presta-dyr

Men når varen er oprettet i ShopA - så kan jeg slet ikke se den i Shop B...

Kun hvis varen er oprettet under "all shops" kan jeg se den i både ShopA og ShopB.

Udfordringen er at jeg er kommet til at oprette en masse varer i ShopA - og dem ville jeg gerne kunne vise i ShopB også.

Det er det jeg ikke kan finde ud af om man kan..

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu tagger du presta-dyr, så jeg må nok ikke svare? 🙂 og du svarer ikke på, om du har indstillingerne som jeg skrev om? Dvs. du skal dele antal i de to shops. NB! Dette nulstiller din lagerbeholdning og sætter 0 på lager på alle varer, så her er du nødt til at lave backup af antallet og importere igen efterfølgende. Find inspiration her:

For at dele et produkt, der oprettet i shopA og ikke kan ses i ShopB:

Stå i kontekst A og gå ind på varen. Skift til kontekst B og Gem

Nu er varen oprettet i begge shops.

 

Link to comment
Share on other sites

Beklager, Prestafan1234, jeg prøver at gøre det så godt jeg kan. Du er altid velkommen til at svare.

 

Hvis jeg åbner en vare i ShopA, og så skifter til ShopB i øverste højre hjørne, så fjernes alle info (bl.a. skal jeg "indtast dit varenavn").

Får jeg så ikke bare 2 ens produkter - i hver sin shop? Som jeg så skal dobbelt-vedligeholde hver gang jeg ændrer tekst, pris osv?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...