Jump to content

[opgelost] mail instellingen werken niet (foutmelding na Prestashop update naar 1.7.8.1 (komende van 1.7.4.4)


Recommended Posts

hallo iedereen,

Gisteren heb ik een 1-click upgrade gedaan van Prestashop 1.7.4.4. naar 1.7.8.1.
Grotendeels is alles prima verlopen, links en recht nog wat finetuning te doen ivm de layout.
Juist ik heb een probleem met de mails van de bestellingen, noch wij, noch de klant krijgt een mail na het plaatsen van een bestelling, de bestelling komt wel in het overzicht van de 'bestellingen' in te staan.

in de geavanceerde instellingen -->E-mail daar heb ik al de gegevens van mijn hosting overgenomen maar als ik een testmail wil versturen dan krijg ik de onderstaande foutmelding:

Fout: controleer uw e-mailconfiguratie

Connection to tcp://send.one.com:465 Timed Out

Wij werken met one.com. hieronder zijn de gegevens die ik ingegeven heb:

Stuur e-mails naar: bolletje bij  --> Stel mijn eigen SMTP-parameters in. ALLEEN voor geavanceerde gebruikers
E-maildomeinnaam--> leeg
SMTP-server --> mailout.one.com, ook geprobeerd met een andere send.one.com
SMTP-gebruikersnaam--> ons mailadres van One hosting
SMTP-wachtwoord --> wachtwoord van de mail (ik heb dit ook al eens aangepast gereset)
Encryptie --> TLS
Poort --> 465

Ik heb ook de gegevens van onze Telenet mail ingegeven maar deze werken ook niet, zelfde foutmelding

Heeft iemand een ervaring wat dit zou kunnen zijn?
Of waaraan dit kan liggen? Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Alvast bedankt!

met vriendelijke groeten
Ken

Edited by kenvdvgsm (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • kenvdvgsm changed the title to [opgelost] mail instellingen werken niet (foutmelding na Prestashop update naar 1.7.8.1 (komende van 1.7.4.4)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...