Jump to content

Recommended Posts

ik heb vandaag een 1 click update gedaan, ik kreeg een error iets met mollie, toen ik verder wilde moest  ik opnieuw inloggen.

Helaas is de backoffice nu verdwenen en kan niet meer inloggen in het backoffice.

ik moest een update doen omdat mijn server de php van 7.4 veranderd had naar 8.0.

hierdoor moest ik ook een update doen van prestashop, omdat me site niet meer zichtbaar was.

ik heb de php tijdelijk terug gezet op me server om zo presta te kunnen updaten.

hoe krijg ik de website/backoffice nu weer goed werkend?

 

als ik heb weer terug zet naar php 7.4 krijg ik de volgende foutmelding.

Compile Error: Declaration of Mollie::getContainer($id = false) must be compatible with ModuleCore::getContainer(): Symfony\Component\DependencyInjection\ContainerInterface

[Symfony\Component\Debug\Exception\FatalErrorException 0]

 

------------------------------------------------------------------------------------------

ik ben weer een stap verder, ik heb op mijn server de php 8.0 weer terug gezet naar 7.4

daarna heb ik de module mollie op mijn ftp even een andere naam gegeven. nu kom ik dus weer gewoon in mijn backoffice.

alleen zie ik dat de update niet goed gewerkt heeft en de php staat nog steeds op 7.4 wie weet hoe ik dit makkelijk kan veranderen naar 8.0

php 7.4 gaat er eind van dit jaar uit en dan werk de website niet meer.

 

 

Schermafbeelding 2021-11-05 om 21.14.14.png

Edited by demeerschehelden (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

ik ben weer een stap verder, ik heb op mijn server de php 8.0 weer terug gezet naar 7.4

daarna heb ik de module mollie op mijn ftp even een andere naam gegeven. nu kom ik dus weer gewoon in mijn backoffice.

alleen zie ik dat de update niet goed gewerkt heeft en de php staat nog steeds op 7.4 wie weet hoe ik dit makkelijk kan veranderen naar 8.0

php 7.4 gaat er eind van dit jaar uit en dan werk de website niet meer.

Link to comment
Share on other sites

Beste demeerschehelden,

De laatste publieke versie van Prestashop is helaas nog niet geschikt voor PHP 8.

Zie hier de de systeem vereisten op dit moment:
https://devdocs.prestashop.com/1.7/basics/installation/system-requirements/

Pas in PrestaShop versie 1.7.9.0 of PrestaShop 8.0 zal hiervoor geschikt zijn. Hier kan je daar meer over vinden:
https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/issues/18547
https://github.com/PrestaShop/PrestaShop/issues/24111

Helaas is hier nog geen concrete datum voor opgegeven. Dus je zal even geduld moeten hebben of vragen of je hosting partij toch nog tijdelijk PHP 7.4 kan later draaien tot die tijd.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Bedankt voor je bericht. helaas is dit niet de eerste keer dat ik dit mee maak. elke keer als mijn provider de php gaat aanpassen heb ik problemen met prestashop en moet ik geheel weer opnieuw beginnen. tot dat er weer een nieuwe php komt.

of mijn provider is te snel met de php steeds aan te passen of prestashop te langzaam. als je een webwinkel hebt kan je dit geintje niet elke keer hebben.

eind van deze maand is de php 7.4 niet meer beschikbaar bij mijn provider en gaat alles over naar php 8.0.

vind het jammer maar dan toch naar een ander cms webshop gaan zoeken.

Link to comment
Share on other sites

Beste demeerschehelden,

Misschien is het dan specifiek voor u beter om naar een provider te gaan kijken waar je dit zelf in de hand hebt. Dan kunt u uw PrestaShop webshop behouden en zelf in de hand hebben wanneer u PrestaShop update. Veiligheid d.m.v. updates is wel erg belangrijk maar als u de update wat meer zelf in de hand wilt hebben dan kunt u beter een andere hosting partij kiezen. Ik ga er dan wel vanuit dat u ook zelf uw webshop wilt blijven beheren als een opensource pakket.

Als u niet een al te hoog budget daarvoor heeft dan kan ik u vimexx wel adviseren. Een aantal klanten van mij draaien daar naar tevredenheid daar hun webshop. U kunt daar zelf de gewenste PHP versie kiezen en beheren.

https://www.vimexx.nl/webshop/prestashop-webshop

Naar mijn weten boden ze daar eerst ook nog een gratis verhuisservice voor uw PrestaShop webshop. Maar dat zou i zelf even bij hun moeten navragen hoe dat zit.

Mocht u liever van het probleem af zijn dat u zelf alles moet updaten dan kunt u beter voor een webshop systeem kiezen als SAAS product. Dan wordt alles voor u gedaan maar daar staan dan wel kosten tegenover. Enkele voorbeelden daarvan zijn Lightspeed, Shopify, MijnWebwinkel.

Ik kwam zelf met even googlen deze link tegen met wat uitleg over de verschillen en wat voorbeelden van opties daarvan:
https://www.sendcloud.nl/e-commerce-platformen/

Succes in ieder geval met uw keuze.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...