Jump to content

varför får jag inte en orderbekräftelse


woobie

Recommended Posts

när någon beställer något från shopen så får dom order bekräftelse, men jag måste gå in backdoor och kolla orders hela tiden för att få se mina inkomna ordrar.
detta måste man väl kunna ändra på så ps skickar mej ett ex av bekräftelsen??

Link to comment
Share on other sites

jag har fått till det så jag får mail, det var ONE buggen, eller vad man ska kalla det.
men nu får jag inte något annat än min logga när jag får min bekräftelse, vad kan detta bero på?
kunden får allt som det ska vara från order nr till totala summan och allt stämmer, men inte i min mejl!

Link to comment
Share on other sites

funkade ej, översatte ändast mitt egna mail men till kund står det oproffsigt nog fortfarande på eng.
jag skulle vilja hitta en guide till prestashop med alla problem och lösningar. som man hade i gamal spel tidningar när jag va liten, tex hur man varvade super mario på 1 timme etc...

men sånt finns säkert inte, och jag får bara fler och fler problem med PS

Link to comment
Share on other sites

nej det var eng, men även om jag översätter til sv så e hälften på vissa ställen eng. och det går inte att få in min rabatt.
står rabatt 0, men jag har gjort en 5% kund som ska ha 5% men det inte vissas för dom...

Link to comment
Share on other sites

jag har provat dom sakerna redan, men det är inte problemet. problemet är att tex jag har skrivit moms... med där står TAX, det gör mej lätt frustrerad när man har jobbat med det i två dagar men det inte fungerar.

Link to comment
Share on other sites

Hej! Vet hur frustrerad det är med översättningar....

Jag bifogar sv.filen till dej. Har brukat tid på den...

Logga inn i Back office
-Tools
-Translations
-Import a language pack manually
import "sv.gzip" filen

Alla mail blir perfekt;)

Frank Robert


Shiet va snällt tack så mycket!!!! detta löste resten av alla mina eng-sve problem så jag kan släppa det!!!!

tack så hemskt mycket!!!!!
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...