Kramer1976 Posted October 4, 2021 Share Posted October 4, 2021 (edited) Hej Eksperter, Jeg er igang med at teste på Prestashop og er vild med det. Det skal være de nye shop system. Jeg vil gerne bruge multistore delen, og det har jeg også fået til at virke - under test, i undermapper. Men jeg vil gerne teste Multistore på et nyt domæne, og det kan jeg skisme ikke finde ud af at få til at virke. Jeg har testen kørende i en undermappe : domæne-nr1.dk/presta Jeg vil gerne sætte en ny butik op. I samme butiksgruppe, så jeg kan bruge de samme produkter - men det skal nu være på domæne-nr2.dk Synes jeg har prøvet mange ting, men ender med at når jeg indtaster "domæne-nr2.dk" i browseren, så bliver jeg sendt til "domæne-nr1.dk" (altså ikke til mappen hvor prestashop installationen ligger) Jeg vil med tiden gerne have 4-5 domæner i samme butiksgruppe - altså butikker med forskelligt domæne. Det kan vel godt lade sig gøre - eller har jeg misforstået multistore-konceptet? På forhånd tak Kramer Edited October 22, 2021 by Kramer1976 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramer1976 Posted October 4, 2021 Author Share Posted October 4, 2021 Er det måske et problem at installationen ligger i en undermappe? Så vil alle multistore-butikker også komme til at vise samme undermappe i url, bare med de forskellige domæner foran? ex. butik5.dk/presta, butik6.dk/presta osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 8, 2021 Share Posted October 8, 2021 Hej Det er svært at hjælpe med så få oplysninger. Kan du uploade nogle skærmdumps af opsætningen i shoppen og dit domæne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 20, 2021 Share Posted October 20, 2021 Jeg tænker dit problem er løst, siden du ikke skriver tilbage. Hvis problemet er løst, bedes du skrive hvad løsningen er og rette overskriften i dit oprindelige indlæg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kramer1976 Posted October 22, 2021 Author Share Posted October 22, 2021 Jeg ved ikke om problemet er løst. Der gik nogle dage inden mit indlæg blev godkendt, og det er lang tid at vente. Men jeg fandt min egen løsning - ved dog ikke om det er den bedste løsning. NB. Min løsning blev at undlade at installere PS i en undermappe - men på selve topdomænet. Så er der ingen problemer med at tilføje flere butikker i multistore. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts