Jump to content

[Solved] .htaccess genereren deed het licht uit.


Recommended Posts

Helaas was ik iets te snel met het knopje "genereer .HTACCESS" bestand, sinds dat momemt krijg ik geen enkele
pagina van prestashop meer op me scherm te zien.
Niet in de shopping modes , niet het admin scherm... noppes niksus nada , krijg alleen steeds wit scherm met onderin "gereed"

via de ftp server kan ik wel bij alle bestanden, het is echter alleen lastig als je niet precies weet waar je
naar het probleem moet zoeken...

iemand ervaring met deze "misstap" ?

Link to comment
Share on other sites

Is een bekend probleem en dat ligt aan de provider omdat die waarschijnlijk geen php5 ondersteund. Je kunt in het begin van de .htaccess file het volgende zetten:
AddHandler x-httpd-php5 .php

Mogelijk dat het nu s opgelost.

Suc6 Willem

Link to comment
Share on other sites

Het makkelijkste dat je kan doen is om

1. via FTP het .htaccess bestand naar jouw pc te downloaden.
2. Vervolgens kopieer je 'm op je eigen harde schijf (Zodat je later de tekst terug kan zien in het kopie)
3. Open het origineel met kladblok, textpad, word, or whatever, en verwijder de inhoud
4. Sla het bestand op en upload deze naar je website met FTP.
5. Vergeet niet om de rechten (chmod) goed in te stellen, indien van toepassing

Als er niks in .htaccess staat, zal ie ook geen fouten veroorzaken. Je website zal in ieder geval het weer doen. De .htaccess kan je altijd hergenereren.

Het is wel interessant om te kijken wat er nou in het 'foute' bestand stond. Je kan handmatig regel voor regel in je huidige .htaccess overzetten en per regel bestuderen wat het effect is.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Sorry voor de "stilte" / late reactie op mijn oproep.
Heb door wat meer troubles met de provider de zaak opnieuw geinstalleerd en
zal zodra alles weer 100% is ingericht en overgezet zeker jullie "wijze raad" opvolgen c.q.
uitproberen.
Ik neem aan dat Prestashop alleen in de root een .htaccess bestand aanmaakt !? , en dat als deze
wordt verwijderd c.q. geleegd dat dan in ieder geval weer het zaakje werkt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...