Jump to content

PrestaShop 1.7.7.5 har släppts


Recommended Posts

Hallå

Det kanske är dålig still att ställa frågor i denna upplysningstråd, ta bort det här i så fall så gör jag det på annat vis. 

Ni som har hållit på ett tag, gör ni alla dylika "små" uppdateringar på era shoppar som är i produktion? Jag råkade ut för en total krasch efter en One-Click uppgradering för ett par månader sedan när jag fortfarande körde lokalt/XAMPP och fick börja om från början. Det var ju mitt eget fel, och jag lärde mig ju dessutom att backa upp allt hela tiden man jobbar, men det känns fortfarande litet läskigt att uppdatera, speciellt nu när shopen är live. 

/tomas j

Link to comment
Share on other sites

Hej Tomas!

Det finns en funktion i One-Click backup där du kan gå tillbaka till en tidigare version av din uppdatering, alltså i så fall den du får problem med.

Men om din butik fungerar som den skall så rekommenderar jag dig att inte uppdatera, mer en att det kommer en funktion eller för bättring som avsevärt skulle ge dig något som du måste ha! Säkerheten förbättras ju oftast också vid uppdateringar, så det är något man också bör ta i betraktande.

 

Hälsningar

MacRoy

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...