Jump to content

Probleem met aanpassen naam en texture van attributen


Recommended Posts

Goedemorgen allen,

 

vanochtend wilde ik de attributen aanpassen in mijn PrestaShop 1.7.7.4.

Er zijn twee problemen:

  1. De naam van mijn attribuut wordt niet aangepast. 
  2. Ik kan de textures niet vervangen.

Goed om te weten: Ik heb een NL vertaling aan de voorkant maar het beheer doe ik in het engels.

  1. Bij het veranderen van de naam van het desbetreffende attribuut blijft de oude naam gewoon in de opsomming staan.
    Ik heb het uiteindelijk met een lelijke kort-door-de -bocht oplossing weten te fixen:
    Via PHPMyAdmin zag ik dat wel de beide talen (NL en EN) worden aangemaakt maar dat er maar 1 van de twee wordt aangepast.
    Dus heb ik het gewoon daar alsnog gedaan, en dat werkt. Maar zo hoort het niet... dus eigenlijk een lelijke BUG.
    Als ik in een attribute de kleur aanpas wordt dat overigens wel in beide talen aangepast.
  2. Ik kan de texture verwijderen, als ik het attribute dan opsla zie je in de thumbnail dat deze niet langer zichtbaar is en wordt de ingevoerde hexadecimale kleur gebruikt. Als ik daarna het attribute weer probeer te wijzigen en een nieuwe texture image er in zet wordt na het opslaan in de lijst de oude texture image weer getoond in de thumbnail, sterker nog... als ik dat het attribute weer open staat daar de oude texture image gewoon weer in! Dit kan ik niet in de tabellen terug vinden dus ook niet verhelpen. Is hier een fix voor?

Alvast bedankt voor de hulp ;)

Groeten Marco

Edited by mhoefman (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Marco,

Waarom gebruik je Engels als je alles in het Engels gaat doen?

Het lijkt mij veel beter om de Engelse taal te verwijderen het spaart u ook nog eens enkele kilobytes in uw MYSQL databank. Wanneer je 10.000 producten hebt zijn er voor elke tabel 20.000 regels als je ze niet gebruikt zou ik ze ook uitschakelen en verwijderen.

Aangaande het aanpassen van de attributen naam , ben je zeker dat je de optie nl geselecteerd hebt wanneer je de naam aanpast? Want als je dit doet in de Engelse versie zul je uiteraard niet veel zien veranderen.

Edited by Crezzur (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...