Jump to content

Footer achtergrond wijzigen in een afbeelding.


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb zowel jullie hulp als advies nodig Ik wil graag de volgende afbeelding als mijn footer afbeelding. De vraag is hoe kan ik dit doen? Wat zijn de maten precies? En denken jullie dat dit goed mogelijk is met mijn webshop? www.dracoon.nl. Ik gebruik de nieuwste prestashop 1.7.7.4

Alvast super bedankt voor het meedenken/lezen/helpen!

 

Mvg,

 

Jeffrey

 

footer pokemon.png

Link to comment
Share on other sites

Persoonlijk zou ik de footer clean houden. Klanten zoeken daar informatie en hoeven (in mijn optiek dan) niet vermaakt te worden. Op mobiel valt deze volgens mij ook al weg bij jou shop. Je zou het dus voor een klein deel van pc/laptop bezoekers doen. Misschien een idee om wat klanten hier ook naar te vragen.

Maatvoering weet ik zo niet, maar wellicht dat dit in de thema documentatie is terug te vinden?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Crezzur said:

Om u alvast een idee te geven hoe het er zou uitzien bij het gebruik van uw afbeelding. (mogelijks kan dit u helpen te beslissen)

Stretch van afbeelding:

001.thumb.png.af80800b0768b664ec6d40f6622f7737.png 

 

Repeat van afbeelding:

002.thumb.png.19c267f1cd486e6aa3dc45df6461443d.png

Echt heel gaaf! Met welk programma maak je dit als ik vragen mag? En hoe krijg ik het in mijn webshop?

 

Link to comment
Share on other sites

Om dit te kunnen veranderen zijn er een aantal wijzigingen nodig in de kleuren van de css bestanden. Deze wijzigingen zijn op een paar plaatsen nodig (theme en modules).

Zonder een basis Prestashop & CSS kennis is dit niet eenvoudig uit te voeren. Een tutorial gaat u niet helpen omdat dit vaak per Thema verschillend is.
Wij kunnen dit voor u op uw webshop installeren indien gewenst.

Zelf aan de slag?
Binnen CSS dien je een afbeelding toe te voegen aan uw container waarin uw footer geplaatst is (https://www.w3schools.com/cssref/pr_background-image.asp)
Bijkomend dien je de achtergronden van uw thema en modules transparant te maken. en de tekstkleur aan te passen zodat deze nog steeds leesbaar is.

Dit is trouwens niet gemaakt met een programma maar rechtstreeks in uw webshop. Je kan van elke website de layout "aanpassen" het is alleen maar tijdelijk en enkel zichtbaar voor de persoon dewelke de layout aanpast.

Edited by Crezzur (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...