Jump to content

[Løst] Overskrift og emner af min webshop fra søgning i google


krispresta

Recommended Posts

Jeg er i vildrede over, at jeg ikke kan finde ud af, hvordan jeg ændrer min beskrivelse og de underliggende emner, når man slår min webshop op på google. Der står bare "Webshop system: Prestashop", og det vil jeg gerne have ændret til en beskrivelse af min webshop, samt emnerne herunder. Jeg vedhæfter et billede. 

Skærmbillede 2021-05-08 kl. 14.00.02.png

Edited by krispresta (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Du skriver ikke, hvilken version, du bruger - og der er stor forskel på, om det er 1.6 eller 1.7. 

I 1.7 skal du rette under Butiksparametre - Trafik og SEO. Her skal du rette i ID 4.

Det gælder dog kun shoptitel og beskrivelse og herunder  "shop powered by..". For underlinks der vises under overskriften er det Google der udvælger disse. Sørg for at have gode beskrivelser i metadata på dine kategorier.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, Prestafan1234 said:

Du skriver ikke, hvilken version, du bruger - og der er stor forskel på, om det er 1.6 eller 1.7. 

I 1.7 skal du rette under Butiksparametre - Trafik og SEO. Her skal du rette i ID 4.

Det gælder dog kun shoptitel og beskrivelse og herunder  "shop powered by..". For underlinks der vises under overskriften er det Google der udvælger disse. Sørg for at have gode beskrivelser i metadata på dine kategorier.

Jeg bruger 1.7.7.4, og jeg har ikke en ID 4 at rette i i min Trafik og SEO, men jeg har rettet i min index, og det er der ikke sket synderligt meget ved. Tak for inputtet med metadata, det vil jeg sørge for. 

Link to comment
Share on other sites

Filen der hedder index er også lig med ID 4. Du kan ikke se ændringer med det samme. Google skal først crawle siden igen og opdage ændringer. Det kan tage fra få timer til ugevis afhængig af, hvor godt siden rankerer. Nye sider rankerer sjældent særlig godt, specielt hvis de ikke er SEO optimeret. Så du må væbne dig med tålmodighed og arbejde stille og roligt med SEO

Link to comment
Share on other sites

  • krispresta changed the title to [Løst] Overskrift og emner af min webshop fra søgning i google

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...