Jump to content

link widget issue in multstore (prestashop 1.7.7.2)


Michel_1911

Recommended Posts

Hi Allen,

 

We hebben een issue met de link widget.

We hebben in multistore configuratie 2 mulistores. Deze hebben bij de optie "our comany" (ons bedrijf) meerdere content om uit te kiezen die onder "pages"(pagina's) zijn aangemaakt en in de footer zichtbaar moeten worden.

Wanneer we eerste dan de store kiezen en daar de alles aan vinken krijgen we netjes alles te zien wat we willen kiezen voor deze store. Dan open je de tweede store en dan zie je dezelfde menu optie in de footer, maar zonder content in het Engels.

Wanneer ik de andere store aan kies zie ik de andere store pages in de link widget, maar de issues is hetzelfde in beide stores en maakt niet uit in welke taal maar dan zichtbare tekst andersom wat store betreft en in beide store dezelfde menu’s in de footer.

 

Heeft iemand hier een oplossing voor?

 

Mvg,

Michel

 

Link to comment
Share on other sites

Net upgrade gedaan naar prestashop 1.7.7.3 en het probleem blijft.

 

Ook aan het verder zoeken geweest naar het probleem.

Wanneer ik een page aanmaak kan ik aangeven voor welke winkel het is.

Dit kan ik niet doen voor de link widget.

 

Ik heb de link widget gereset via het menu maar ook geen succes.

Ook heb ik de link widget verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via het modules menu, maar dan blijft het probleem ook.

 

Ik heb in de link widget 2 nieuwe items aangemaakt maar die worden dan ook zichtbaar in beide winkels. Je kan dan wel onder ieder kopje de page zetten van de betreffende winkel maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit in beide winkels zichtbaar is.

 

Nog iemand andere ideeën?

 

 

PS update,

Net opnieuw verijderd via modules menu en ook via ftp verwijderd, want de module bleef in de mdoules folder staan.

Nu doet de module die upgrade van versie 3.x.x naar 4.0.0 niet meer maar gelijk naar 4.0.0 wanneer je de modules installleerd.

Je kan wel dan de module uit zettten in de tweede winkel zodat de informatie niet zichtbaar is in de tweede winkel.

 

Wanneer je de modules via module manager edit en je inlog profiel staat in het Nederlands zie je netjes de 2 standaard opties erin staan.

En wanneer je je profiel naar bv Engels zet dan zijn er geen opties meer en is alles leeg, maar wel zichtbaar op de website.

 

 

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

De link widget module is nog niet geschikt voor multistore.
Dit staat op de to do lijst van PrestaShop.

Wat je zou kunnen doen is meerdere linkwidget blokken aanmaken, en de 1 oproepen in shop 1 en de ander in shop 2.
Dit is wel een (complexe) technische aanpassing. Een andere optie is er op dit moment niet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...