Jump to content

Hvordan skjuler man en kategori på et fremmed sprog?


LMadsen

Recommended Posts

Jeg er i gang med at oversætte min webshop til engelsk, og i den forbindelse er der flere kategorier som jeg gerne vil have skjult på engelsk.
Jeg synes, at jeg har ledt alle de steder der giver mening, men har ikke fundet en løsning.

Hvordan gør jeg lige dét??

Mvh. Lars

Link to comment
Share on other sites

hey lars, 

taler du kategorier eller oversættelser som skal skjules ?? 

Du kan vælge hvilke butik du arbejder med i toppen hvis du har aktiveret multistore.

Ellers - Katalog - kategorier - tryk på grøn flueben, så bliver de deaktiveret.

Du skal selvfølgelig huske at være i den butik det gælder - engelsk butik.

mvh

henrik

Edited by Henrik Juul (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik,

Der er ikke tale om multistore, men en dansk shop, hvor jeg også har oversat produktteksterne til engelsk.
Jeg har oversat de relevante produkttekster i de kategorier jeg vil have vist på engelsk. Derudover er der et par kategorier der indeholder e-produkter som kun findes på dansk, og derfor ikke giver mening at vise på engelsk. Derfor vil jeg gerne have skjult/deaktiveret disse kategorier når kunden har valgt engelsk som sprog.

Mvh.
Lars

Edit - version 1.6.1.23

Edited by LMadsen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Det kan du ikke i en shop som blot har sprogversionering. Det kan man kun styre i en multistore.

Edit: Vælger du at bruge multistore, så tag backup af filer og database inden, du slår det til. Når først du har aktiveret det, lever du med det i din shop for evigt efterfølgende.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

På et tidspunkt kørte jeg med en override, der skjulte de varer, der ikke havde et navn på det aktuelle sprog. Du kunne gøre noget tilsvarende for kategorierne (jeg gætter på, du skal have fat i getCategories() i classes/Category.php).

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...