Jump to content

Bijkomende betaling


Fons De Vrij

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Het is misschien een domme vraag van mij, maar ik zit een beetje vast.

Als ik een order krijg van een klant, dan kan ik deze order wijzigen in de Back Office van Prestashop.

Stel een klant wil iets extra toevoegen aan zijn bestelling, dan kan ik een product toevoegen. Na het product toevoegen krijgt de klant een mail met de melding, dat zijn order is gewijzigd. So far So good.

Maar in de back office komt er bij betalingen een rode melding, dat de klant reeds bedrag €xxx heeft betaald, maar er staat nog een bedrag open.

Hoe kan ik de klant een "extra" betaalverzoek sturen in Prestashop? om alsnog de volledige betaling te krijgen.

Dit krijg ik niet gevonden hoe dit moet, of ik kijk er misschien overheen, of het is een bepaalde tactiek? 

ps: wij gebruiken nu een Shopify winkel en gaan overstappen naar Prestashop. In Shopify krijg ik automatisch de melding dat er een opstaand bedrag is en daar kan ik de "extra" betaalopdracht rechtstreeks naar de klant sturen.

Alvast bedankt voor de Feedback.

Groeten Fons

Link to comment
Share on other sites

@Toyotaboy

Wij gebruiken Mollie als betaalmodule.

Maar blijkbaar zit het standaard niet in Prestashop om een bijkomstige betaling te vragen.

Wat op zich wel raar is, want dit komt bij ons regelmatig voor, omdat wij met producten op maat zitten, en hier moeten regelmatig aanpassingen aan gebeuren.

Terugbetalingen zijn dan wel perfect mogelijk!? Ik zou eerder denken dat het belangrijker is om geld te vragen, dan geld teruggeven :)

Nu heb ik wel een module gevonden die dit doet.

https://addons.prestashop.com/en/other-payment-methods/50342-request-a-payment.html#seller

Maar als het standaard kan, of anders, dan liever die weg eerst proberen.

 

Gr. Fons

Link to comment
Share on other sites

ik zou zo'n extra betaling gewoon door mollie regelen(plink). Dan doen ze de betaling ook veilig bij Mollie. Die melding neem ikzelf voor lief. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak het voorkomt en in hoeverre zon module dan een timesaver is. Ik vindt de betalingen via Mollie altijd perfect verlopen en ik vermoed dat die module niet met Mollie samenwerkt(maar dat kan uiteraard mis hebben). Als dat wel kan is het een perfecte optie.

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, ecommerce16 zei:

ik zou zo'n extra betaling gewoon door mollie regelen(plink). Dan doen ze de betaling ook veilig bij Mollie. Die melding neem ikzelf voor lief. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak het voorkomt en in hoeverre zon module dan een timesaver is. Ik vindt de betalingen via Mollie altijd perfect verlopen en ik vermoed dat die module niet met Mollie samenwerkt(maar dat kan uiteraard mis hebben). Als dat wel kan is het een perfecte optie.

Handige functie PLink van mollie . Bedankt voor de tip.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...