Jump to content

Kop bestellen op de website staat niet in prestashop


Tim v

Recommended Posts

Goedemorgen,

Ik ben een leek met Prestashop, maar noodgedwongen (door wegvallen van diegene die het altijd deed) moet ik iets aanpassen hierin. Bij onze website hebben wij een kopje bestellen. Hierin kun je een account aanmaken waarmee je kunt bestellen. De potentiële klant moet ook een wachtwoord ingeven. Echter, is deze stap overbodig aangezien wij een wachtwoord voor de klant moeten aanmaken. De klant kan met zijn eigen wachtwoord niet inloggen op de bestelsite. Maar de klant krijgt wel een email dat hij/zij kan inloggen. De tekst die in de email staat willen wij ook aanpassen zodat de klant op de hoogte is dat wij een wachtwoord aanmaken.

Het probleem is dat het kopje 'bestellen' niet in onze Prestashop staat en de bijbehorende email nergens te vinden is. Heeft iemand enig idee waar deze kan staan of mis ik iets in Prestashop? 

 

Ik hoor het graag!

bestellen account.PNG

Link to comment
Share on other sites

Hey Tim,

Begrijp ik je goed als je het kopje 'Bestellen' uit je menu wilt halen? Zo ja, waarschijnlijk heb je met het thema een menu-module gekregen. Die kun je opzoeken bij modules->modules en services, mocht je er niet uitkomen kun je hier even je URL plakken van je front-end zodat ik gerichter mee kan kijken.

Mocht je dit niet bedoelen, hoor ik graag wat je wel bedoeld.

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie!

Ik wil het kopje ''bestellen'' niet uit het menu halen, maar alleen de keuzemogelijkheid van het wachtwoord die onder ''bestellen'' valt (zie bijlage bestellen 1). Een nieuwe klant krijgt van ons namelijk een wachtwoord om in te loggen op de bestelsite. Met het wachtwoord die de klanten nu moeten invullen onder ''bestellen'' kunnen ze niet inloggen. Echter, krijg ik het kopje ''bestellen'' nergens gevonden in Prestashop.

Het tweede probleem is dat wanneer een klant een account heeft aangemaakt onder ''bestellen'' ze een bevestigings e-mail krijgen dat ze kunnen inloggen op de bestelsite. Maar ook deze e-mail klopt tekstueel niet en moet veranderd worden (hierin moet worden aangegeven dat wij een wachtwoord aan de klant verstrekken en ze daarna pas in kunnen loggen). Deze e-mail (zie bijlage e-mail 2) krijg ik ook nergens gevonden in Prestashop.

En wat is het front-end? Ik ben niet zo thuis in die termen😅

Ik hoor het wederom graag.

bestellen 1.PNG

e-mail 2.PNG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...